کالاهای اساسی در انبارها از هر زمانی بیشتر است مردم نگران نباشند

حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت خاطرنشان کرد: به ملت عزیز ایران اعلام می‌کنم که دولت با همه توان به دنبال منافع کشور و رفاه مردم است. وی افزود: اختیارات کامل به بانک مرکزی برای تنظیم بازار داده شده و مردم شاهد اولین آثار آن در روزهای اخیر بودند؛ بانک مرکزی برای تنظیم بازار همان طور که در دو روز اخیر اقدام کرده قادر است تا سال آینده به همین نحو عمل کند.
رئیس‌جمهور تأکید کرد: این یک تهمت و دروغ است که بگویند دولت می‌خواهد از بالا رفتن ارز ریال به دست بیاورد، چرا که دولت راه‌های سالمی را برای تأمین ارز مورد نیاز خود، دارد و نیازی به این کار ندارد و این اقدامات به ضرر دولت است؛ دولت هیچ‌وقت نمی‌خواهد که نرخ ارز در بازار نامتعادل باشد و همواره توصیه من به بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و سایر مسئولین این بوده که باید قیمت ارز را متعادل نگه داریم.
روحانی با بیان اینکه باید اقدامات بیشتری در این راستا صورت گرفته و ارز هنوز قیمت واقعی خود را ندارد و باید به قیمت واقعی خود بازگردد، گفت: دولت از هیچ تلاشی در این راستا فروگذار نخواهد کرد. البته مقداری با احتیاط قدم برمی‌دارد و این بخاطر آن است که اگر در آینده سخت‌ترین شرایط پیش روی دولت قرار گرفت با مشکل مواجه نشویم، اما امروز همان سخت‌ترین شرایط است و آمریکایی‌ها همه اقدامات را علیه ملت ایران انجام دادند و چیزی برای آبان‌ماه باقی نمانده و هیچ کس کلمه 13 آبان را در ذهن خود خطور ندهد چرا که هیچ اتفاقی نخواهد افتاد؛ تمام کارهایی که قرار بود آمریکایی‌ها در آبان ماه انجام دهند در شهریور و مهر انجام دادند. رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه نباید مردم را نسبت به آینده‌نگران کنیم، اظهار داشت: به صراحت می‌گویم که کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در انبارها از هر سال و زمانی بیشتر است و حتی اخیراً تصمیم به افزایش این ذخایر هم اتخاذ شده است با وجود اینکه با همین شرایط هم هیچ‌کس نباید نگران کالاهای اساسی باشد.
روحانی با تأکید بر اینکه همه اقداماتی که انجام می‌شود در راستای حفظ آرامش و امنیت مردم است، خاطرنشان کرد: باید از نیروهای مسلح کشور و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تشکر کنم که به موقع و با دقت تصمیمات شورای عالی امنیت ملی را اجرا کرده و پاسخ آنهایی را که به امنیت و جان مردم خیانت کرده بودند و به زن‌ها، کودکان و حتی طفل 4 ساله رحم نکردند، به بهترین وجه دادند.