هجوم دلارهای خانگی به بازار قیمت سکه و ارز سقوط کرد

درحالی که قیمت دلار در روزهای گذشته در آستانه 20 هزار تومان نیز قرار گرفته بود، دیروز نرخ‌ها در بازار با روند شدیدی سقوط کرده و ارزهای خانگی برای فروش روانه بازار شده است.
به گزارش ایبِنا، قیمت دلار در چند روز گذشته از 19 هزار تومان نیز فراتر رفت و موجب شد موجی از تقاضا ازسوی خریداران غیرحرفه‌ای دلار در بازار شکل بگیرد، در این شرایط بسیاری از کارشناسان تحلیل می‌کردند که حباب قیمتی بسیار بزرگ شده و باید منتظر ریزش قیمت‌ها در بازار بود.
ازسوی دیگر با اختیارات جدید که سران سه‌قوه به بانک مرکزی برای دخالت در بازار ارز دادند، انتظار کاهش قیمت‌ها در بازار می‌رفت و در نهایت از ابتدای روز گذشته روند کاهش قیمت در بازار شدت یافت. روند کاهش قیمت در بازار به طوری است که دلار که صبح دیروز نرخی بالای 17 هزار تومان داشت به کانال 15 هزار تومان وارد شده و این کاهش قیمت همچنان در بازار ادامه دارد.
همچنین سکه و طلا نیز با افت قیمت مواجه بود و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار 4 میلیون و 700 هزار تومان مبادله ‌شد، این درحالی است که در روزهای گذشته قیمت سکه تا 5 میلیون و 500 هزار تومان نیز بالا رفته بود.


بررسی‌های میدانی بازار ارز حاکی از آن است که مردم برای فروش دلارهای خانگی روانه بازار شده‌اند اما بیشتر دلال‌ها و صرافی‌ها خرید را متوقف کرده‌اند و قیمت‌های پیشنهادی دلال‌ها بسیار پایین‌تر از قیمت فروششان است. شرایط بازار به گونه‌ای است که پیش‌بینی می‌شود روند کاهش قیمت سکه و دلار در روزهای آتی نیز ادامه داشته باشد و قیمت‌ها به نرخ واقعی نزدیک‌تر شود.
این درحالی است که هفته گذشته اتحادیه اروپا اعلام کرد اعضایش با ایجاد یک سیستم پرداخت مستقل از آمریکا برای تداوم روابط مالی تجاری با ایران و خرید نفت از کشور موافقت کرده‌اند که این موضوع جو روانی مثبتی در بازار ایجاد کرده است.
سایر اخبار این روزنامه
معاون وزیر نفت: عرضه نفت در بورس از هفته آینده با یک میلیون بشکه آغاز می‌شود رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مسئولان و دست‌اندرکاران حج مطرح کردند؛ انتقاد رهبر انقلاب از تخریب آثار اسلامی در مکه و مدینه دکتر عراقچی در گفتگو با ریانووستی: سازو کار مالی اروپا با ایران برای دیگر کشورها نیز مناسب است نایب رئیس مجلس: نگرانی‌ها درباره پیوستن ایران به "FATF" به جا نیست سخنگوی وزارت امورخارجه: تصویب لوایح مرتبط با FATF به نفع مصالح ملی است آسیا تایمز: اروپا سرانجام در برابر تحریم آمریکا علیه ایران قد علم کرد هجوم دلارهای خانگی به بازار قیمت سکه و ارز سقوط کرد انزوای بیشتر آمریکا، ره آورد ســفر رئیس‌جمهور به نیویورک برای ملت ایران پرونده سیاه و سنگین آمریکا از مداخله در کشورهای جهان در اقدامی تلافی جویانه؛ سپاه مقر سرکردگان جنایت تروریستی اهواز را هدف قرار داد نهم مهرماه روز مقاومت مردم حمیدیه روایتی از اولین شکست دشمن در روزهای اول جنگ تحمیلی جنگ یمن و اراده دشمنان اسلام بازدید مسئولان و خبرنگاران روزنامه جمهوری اسلامی از خانه موزه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مسئولان و دست‌اندرکاران حج مطرح کردند؛ انتقاد رهبر انقلاب از تخریب آثار اسلامی در مکه و مدینه رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مسئولان و دست‌اندرکاران حج مطرح کردند؛ انتقاد رهبر انقلاب از تخریب آثار اسلامی در مکه و مدینه رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مسئولان و دست‌اندرکاران حج مطرح کردند؛ انتقاد رهبر انقلاب از تخریب آثار اسلامی در مکه و مدینه رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مسئولان و دست‌اندرکاران حج مطرح کردند؛ انتقاد رهبر انقلاب از تخریب آثار اسلامی در مکه و مدینه رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مسئولان و دست‌اندرکاران حج مطرح کردند؛ انتقاد رهبر انقلاب از تخریب آثار اسلامی در مکه و مدینه