پاسخ کوبنده موشکی بامداد دیروز سپاه به حملات اهواز موجب هلاکت و خسارت‌های فراوان به تروریست‌ها در خاک سوریه شد

سایه وحشت بر سر داعش
گروه سیاسی | حمله تروریستی هفته گذشته به رژه ارتش در اهواز قلب همه مردم ایران را جریحه‌دار کرد. تروریسم چه داعش باشد و چه هر گروه دیگری، منطقی کور دارد. این جماعت با گفت‌وگو سر ناسازگاری دارند و به دلیل ایدئولوژیک بودن و وصل دانستن خود به «دین» و برداشت نادرست از آن، تنها خود را برحق می‌دانند و هرکه را در برابر اعمال پلید آنان ایستادگی کند کافر می‌شمارند.
این گروهک‌ها به دلیل رفتارهای خشونت‌آمیزشان راهی جز مقابله به مثل باقی نمی‌گذارند و کاری می‌کنند تا پاسخ جنایت‌های خود را در ابعادی وسیع‌تر دریافت کنند.
به گواهی تاریخ، ایرانیان قرن‌ها است که شروع‌کننده جنگ با هیچ کشوری نبوده‌اند و هرگاه جنگی در گرفته فقط در مقام دفاع از خود بر آمده‌اند. همین تاریخ به ما آموخته که هرگاه از نظر توان دفاعی ضعیف بوده‌ایم، گوشه‌ای از خاک میهن عزیز با تجاوز و جنگ از ایران جدا شده است.


پاسخ حمله‌های تروریستی پارسال به تهران و هفته گذشته به اهواز در راستای همین مشی دفاعی است که ایرانیان سال‌ها به‌ آن باور داشته و در زمان مقتضی نیز پاسخی محکم و کوبنده‌تر به دشمنان این آب و خاک داده‌اند.
همدلی جزییات پاسخ موشکی ایران به مواضع تروریست‌ها در خاک سوریه و واکنش‌ها نسبت به آن را بررسی می‌کند.
جزئیات حمله سپاه به مقر تروریست‌ها در خاک سوریه
بامداد دیروز (دوشنبه نهم مهرماه)، سپاه پاسداران در پاسخ به حمله تروریستی اهواز که روز ۳۱شهریور رخ داده بود، مقر سران تروریست‌ها در شرق فرات در سوریه را هدف قرار داد. این حمله با شلیک شش موشک شامل موشک‌های «قیام» و «ذوالفقار» انجام شد؛ یعنی همان موشک‌هایی که سال گذشته، سپاه در پاسخ به حملات تروریستی داعش در تهران، برای حمله به دیرالزور استفاده کرده بود. بلافاصله بعد از اصابت این موشک‌ها، ۷فروند پهباد سپاه نیز مواضع و مقرهای تجمع و پشتیبانی تروریست‌ها را بمباران کرده‌اند.
اطلاعیه سپاه درباره جزئیات حمله موشکی «ضربت محرم» به مواضع تروریست‌ها
روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای از حمله موشکی به مقر سرکردگان جنایت تروریستی اهواز در شرق فرات در کشور سوریه توسط یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه وهلاکت شمار زیادی از تروریست های تکفیری خبر داد.
متن اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
در پی جنایت تروریستی ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۷ اهواز که به شهادت ۲۵ تن و مجروح شدن ۶۹ تن از مردم مظلوم و بی دفاع و نیروهای مدافع میهن اسلامی منجر گردید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استعانت از ذات اقدس باریتعالی، به نیابت از ملت سرافراز ایران و خانواده های معظم شهیدان ، در لبیک به ندای مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) برای انتقام خون این شهدا، به ویژه کودک ۴ ساله و جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس از تروریست ها و گوشمالی عوامل بزدل این حادثه ، ساعت ۲ بامداد امروز (دیروز، دوشنبه ۹ مهرماه) محل استقرار و تجمع تروریست های تکفیری تحت حمایت آمریکا و قارون های منطقه در شرق فرات در کشور سوریه را مورد ضربه موشکی قرار داد.
طی این عملیات که با نام «ضربت محرم» و با رمز مقدس» یا حسین( ع)» انجام شد ، تعداد ۶ فروند موشک بالستیک میان برد از پایگاه های موشکی نیروی هوا فضای سپاه در غرب کشور شلیک و تروریست های مزدور و جنایتکار از فاصله ۵۷۰ کیلومتری هدف ضربات مهلک و مرگبار قرار گرفتند.
متعاقبا ۷ فروند پهپاد رزمی این نیرو مواضع و مقرهای تجمع و پشتیبانی تروریست های مزدور استکبار جهانی را بمباران کردند.بر اساس اطلاعات و گزارشهای دقیق دریافتی، در این عملیات تعدادی از سرکردگان و عناصر موثر جنایت اخیر  تروریست ها به هلاکت رسیده و یا مجروح شده اند، همچنین زیرساخت های آمادی و انبار ذخیره مهمات آنان منهدم گردید.
در پایان به هموطنان عزیز اطمینان می دهیم ، همانگونه که بارها اعلام شده است، امنیت ملت ایران خط قرمز نیروهای مسلح بوده و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همراهی و مشارکت سایر نیروهای نظامی ، انتظامی و اطلاعاتی کشور در صیانت از ایران اسلامی و تامین امنیت و آرامش جامعه از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و مشت آهنین خود را همچنان مهیای پاسخ قاطع و کوبنده به هر گونه شرارت و شیطنت دشمنان قرار خواهد داد.
حمایت ارتش از انتقام موشکی سپاه پاسداران
ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در پی انتقام موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تروریست‌ها در پاسخ به حادثه تروریستی اهواز اطلاعیه‌ای صادر کرد
بسم الله الرحمن الرحمن الرحیم
«فَانْتَقَمْنا مِنَ الَّذینَ اَجْرَمُوا وَ کانَ حَقّاً عَلَیْنا نَصْرُ الْمُوْمِنینَ» - آیه 47 سوره مبارکه روم
اقدام موشکی و حملات پهپادی بامداد امروز(دیروز) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران علیه مواضع تروریست‌ها در سوریه در پی اقدام تروریستی 31 شهریور اهواز، ضرب شست قاطع و حرکتی به جا و ضروری بود تا دشمنان بدانند هیچ تجاوزی بدون پاسخ نخواهد ماند.اقدام امروز طبق وعده فرماندهی معظم کل قوا یک گوشمالی بود و تروریست‌ها و ایادی آنان مطمئن باشند که هر حرکت مذبوحانه و زبون دیگری در خاک جمهوری اسلامی ایران با پاسخی به مراتب سنگین‌تر و کوبنده‌تر رو به رو خواهد شد.
نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس از ملت و کشور خود دفاع کردند، امروز نیز با اقتدار بیشتر و آمادگی کامل اجازه نمی‌دهند که دشمنان نظام و ایادی مزدور آنان به کشور ما تعرض کرده و هرگونه اقدام کور علیه جمهوری اسلامی، مردم و امنیت کشور بزرگ و مقتدر ایران را به سختی پاسخ می‌دهند.
ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تحسین اقدام مقتدرانه نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آمادگی خود را برای دفاع از کشور، نظام جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران و واکنش سریع و شدید به هرگونه تعدی دشمنان این مرز و بوم اعلام می‌دارد.
واکنش رئیس ستاد کل نیروهای مسلح
همچنین صفحه اینستاگرام منتسب به سردار سرلشگر محمد باقری به حمله دیروز سپاه به مواضع تروریست‌های حادثه اهواز واکنش نشان داد.در صفحه اینستاگرام منسوب به سرلشگر باقری با اشاره به آیه شریفه قرآن نوشته شد:
سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا اَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ.
و آنان که ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفرگاهی باز می گردند.
محسن رضایی: گوشمالی اصلی در
راه است
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر عاملان حمله تروریستی حمله اهواز در شرق فرات (کشور سوریه) واکنش نشان داد.رضایی در صفحه توییتر خود نوشت:
حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر تروریست‌های حمله اهواز، تلنگری به این جنایتکاران بود.
گوشمالی اصلی در راه است...
به گزارش ایسنا، رهبر انقلاب روز دوشنبه دوم مهر در دیدار با ورزشکاران مدال‌آور کشورمان در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا با اشاره به حادثه تروریستی اهواز تاکید کردند: مطمئناً گوشمالی سختی به عوامل این اقدام خواهیم داد.
سردار وحیدی: برای پاسخ به تروریست‌ها، محدودیتی برای خود قائل نیستیم
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی تاکید کرد: هرنوع پاسخ دیگری به تروریست‌ها هیچ محدودیتی برای خود قائل نیستیم. سردار احمد وحیدی در گفت‌و‌گو با ایلنا، درباره حمله نیروهای مسلح به مواضع تروریست‌ها گفت: به هر حال این پاسخ ما درباره آن عملیاتی بود که در اهواز انجام دادند. وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال حمله دیگری علیه آنها وجود دارد، گفت: ما برای هرنوع پاسخ دیگری به تروریست‌ها هیچ محدودیتی برای خود قائل نیستیم. همچنین سردار قاسم سلیمانی، در واکنش به حمله موشکی به مقر سرکردگان جنایت تروریستی اهواز در شرق فرات در کشور سوریه توسط یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه و هلاکت شمار زیادی از تروریست‌های تکفیری با انتشار عکس زیر در صفحه خود در اینستاگرام واکنش نشان داد.