سیلی سخت به داعش برق از چشم آمریکا پرید

سرویس سیاسی-پس از حمله تروریستی اهواز توسط تروریست‌های تکفیری، مسئولان ارشد کشور به ویژه رهبر انقلاب وعده گوشمالی سخت تروریست‌ها را دادند و اکنون با گذشت چند روز از حادثه اهواز، سپاه پاسداران وارد عمل شد و پس از شناسایی عقبه عملیاتی حادثه تروریستی اهواز، مقر آنها را هدف قرار داد.
ساعت ۲ بامداد روز دوشنبه ۹ مهرماه، یگان موشکی نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مواضع سرکرده‌های جنایت تروریستی اهواز را در مناطق اشغالی شرق سوریه هدف قرار داد تا نخستین واکنش قاطع نیروهای مسلح کشورمان برای انتقام خون شهدای این حمله تروریستی به ثبت برسد.
در عملیات «ضربت محرم»، ۶ فروند موشک بالستیک میان‌بُرد از غرب کشور  شلیک شد و به مواضع تحت اشغال گروه تروریستی داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات‌(جنوب شرق استان دیرالزور در شرق سوریه) اصابت کرد.
همچنین همزمان با این حمله موشکی پهپادهای سپاه در سوریه به پرواز درآمدند و این پهپادها نیز حملات ترکیبی به مقر این تروریست‌ها داشتند تا حداکثر انهدام مواضع آن رخ داده باشد.


سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک سال قبل نیز در پاسخ به حملات تروریستی داعش در تهران، با شش فروند موشک، مقر آنها در دیرالزور را با موشک‌های ذوالفقار و قیام هدف قرار داده بود.
سپاه پاسداران چندی پیش نیز در پاسخ به حملات گروه‌های تجزیه‌طلب کرد به یکی از پاسگاه‌‍‌های مرزی که منجر به شهادت شماری از مرزبانان کشور شده بود، نیز حمله موشکی مشابهی انجام داده بود که به کشته و زخمی شدن ده‌‌ها تن و انهدام پایگاه تروریست‌ها منتهی شده بود.
اطلاعیه سپاه پاسداران
در رابطه با حمله موشکی به مقر تروریست‌ها
روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‎‌ای از هدف قرار دادن مقر سرکردگان جنایت تروریستی اهواز در شرق فرات در کشور سوریه با 6 فروند موشک بالستیک زمین به زمین در نخستین ساعات بامداد روز دوشنبه توسط یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه خبر داد و تاکید کرد: امنیت ملت ایران خط قرمز نیروهای مسلح بوده و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صیانت از میهن اسلامی و تامین امنیت و آرامش مردم عزیز از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و مشت آهنین خود را همچنان مهیای پاسخ قاطع و کوبنده به هر گونه شرارت و شیطنت دشمنان قرار خواهد داد.
در اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه آمده است: در پی جنایت تروریستی 31 شهریور ماه 1397 اهواز که به شهادت 25 تن و مجروح شدن 69 تن از مردم مظلوم و بی‌دفاع و نیروهای مدافع میهن اسلامی منجر گردید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استعانت از ذات اقدس باریتعالی، به نیابت از ملت سرافراز ایران و خانواده‌های معظم شهیدان در لبیک به ندای مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای‌(مدظله العالی) برای انتقام خون این شهدا، به ویژه کودک 4 ساله و جانباز 70 درصد دفاع مقدس از تروریست‌ها و گوشمالی عوامل بزدل این حادثه، ساعت 2 بامداد امروز (دوشنبه 9 مهرماه) محل استقرار و تجمع تروریست‌های تکفیری تحت حمایت آمریکا و قارون‌های منطقه در شرق فرات در کشور سوریه را مورد ضربه موشکی قرار داد.
در بخش دیگری از این اطلاعیه تصریح شده است: بر اساس اطلاعات و گزارشهای دقیق دریافتی، در این عملیات تعدادی از سرکردگان و عناصر موثر جنایت اخیر تروریست‌ها به هلاکت رسیده و یا مجروح شده‌اند، همچنین زیرساخت‌های آمادی و انبار ذخیره مهمات آنان منهدم گردید.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه خود یادآور شد: جمع‌بندی و رهگیری شواهد و قراین جنایت اخیر اهواز، فرزندان ملت ایران را به مقر تروریست‌ها در شرق سوریه که توسط آمریکا هدایت و پشتیبانی شده و در راستای اهداف شیطانی تروریسم دولتی کاخ سفید و منافع رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه عمل می‌کند، رسانید و سپس با طراحی و برنامه‌ریزی دقیق اطلاعاتی و میدانی، نقاط تعیین شده آماج موشک‌های نقطه‌زن قرار گرفت.
از فشنگ استفاده کردند
با موشک جوابشان را دادیم
همچنین سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به عملیات موشکی و پهپادی سپاه علیه تروریست‌ها در سوریه اظهار داشت: در این عملیات هم از موشک و هم از پهپاد استفاده کردیم تا دشمنان درس عبرت بگیرند و از این گروه‌های تروریستی حمایت نکنند. آنها باید از این شرایط بترسند.
وی افزود: ما تا محو کامل تروریست‌ها این مبارزه را ادامه می‌دهیم و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند اگر آنها یکی بزنند، ۱۰ تا می‌خورند. تروریست‌ها از فشنگ استفاده کردند و ما با موشک جوابشان را دادیم.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: امنیت ملت ایران خط قرمز ماست و در برابر آن کوتاه نمی‌آییم. انتقام سختی را از گروه تروریستی مورد حمایت آمریکا و کشورهای عربی منطقه گرفتیم.
مرحله اول انتقام انجام شد
 مراحل دیگر انتقام هم اتفاق می‌افتد
سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، عملیات موشکی و پهپادی سپاه علیه تروریست‌ها در سوریه گفت: با بیان اینکه نخستین مرحله انتقام این حمله تروریستی اجرا شد، گفت: عملیات گسترده موشک و پهپاد نیروهای مسلح ارزش والایی داشت از این جهت که این پهپادها برای اولین بار با عبور از فضای چند کشور خودشان را با دقت تمام به هدف رساندند و ضربات سنگینی به دشمن وارد کردند‌. موشک‌ها با طی مسافت بیش از 550 کیلومتر خود را به نقطه استقرار دشمن رساندند. مراحل دیگری از انتقام هم اتفاق خواهد افتاد.سرلشکر باقری ادامه داد: این امر نشان می‌دهد که امنیت ملت ایران برای رهبر معظم انقلاب، نیروهای مسلح و حاکمیت کشور خط قرمز محسوب می‌شود. نیروهای مسلح از این پس با رعایت همه ملاحظات امنیتی مراسمات خود را به صورت مردمی برگزار خواهد کرد. با تمهیدات اندیشیده شده این‌گونه حوادث تکرار نخواهد شد. دشمنان بدانند که نخواهند توانست امنیت کشور را با خطر مواجه کنند.
هلاکت ابوعلی المشهدانی
 در حمله موشکی سپاه
به شرق فرات
حسین مرتضی، مدیر دفتر شبکه خبری العالم در دمشق اعلام کرد که بر اثر حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر سرکردگان تروریست‎ها در سوریه، ابوعلی المشهدانی یکی از فرماندهان ارشد گروه تروریستی داعش که فرماندهی امنیتی منطقه موصل در عراق را برعهده داشت به هلاکت رسیده است.
وی در صفحه خود در شبکه‎های اجتماعی نوشته است که در جریان این حمله موشکی دو پایگاه دیگر و انبار مهمات تروریست‎ها در منطقه هجین در شرق فرات منهدم شده‎اند.
حسین مرتضی در بخش دیگری افزوده است که در عملیات موشکی سپاه بیش از ده تن از عناصر تروریستی داعش نیز به هلاکت رسیدند.
جزئیات عملیات مقتدرانه موشکی سپاه
از سوی دیگر یک منبع میدانی در گفت‌وگو با مشرق به جزئیات عملیات شب گذشته اشاره کرد و افزود: نوار ساحلی شرق رود فرات آخرین نقطه و منطقه متمرکز تحت اشغال گروه تروریستی داعش در سوریه به شمار می‌آید که بامداد امروز با موشک‌های سپاه هدف قرار گرفته شد.
این منبع میدانی با بیان این که موشک‌های بالستیک سپاه به شهرک «هجین»، مهم ترین پایگاه گروه تروریستی داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات (جنوب شرق استان دیرالزور) اصابت کردند، گفت: در عملیات بامداد امروز، پایگاه‌های سرکرده‌های میدانی داعش هدف قرار گرفته شد.
وی از هلاکت شماری از سرکرده‌های میدانی گروه تروریستی داعش خبر  داد و افزود: در عملیات موشکی سپاه، تعداد زیادی از تروریست‌های داعش هم که در حومه پایگاه‌ها حضور داشتند کشته و زخمی شدند.
این منبع میدانی به گاف خبری رسانه‌های ضدانقلاب اشاره کرد و گفت: در خبرهای رسانه ضدانقلاب گفته شده که مقر تروریست‌های ارتش آزاد در «البوکمال» هدف قرار گرفته شده در حالی که این شهر در جنوب استان دیرالزور و غرب رود فرات واقع شده و تحت کنترل نیروهای سوری و مقاومت است. وی افزود: عملیات موشکی سپاه  در شرق فرات علیه تروریست‌های تکفیری - صهیونیستی داعش که مورد حمایت مستقیم دولت آمریکا هستند انجام گرفته است در حالی که تروریست‌های مزدور ارتش آزاد در مناطق جنوبی و شمالی سوریه حضور دارند.
این منبع میدانی تصریح کرد: گروه تروریستی داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات، مساحتی در حدود ۱۰۰ کیلومتر مربع را در اشغال دارد و در حال حاضر در این محور با شبه نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا درگیر  است.
بازتاب حمله موشکی سپاه به مقر تروریست‌ها در رسانه‌های خارجی
حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع طراحان حمله تروریستی اخیر اهواز در شرق فرات، در رسانه‌های خارجی بازتاب داشت.
شبکه المیادین گزارش داد: سپاه پاسداران ایران از هدف قرار دادن مقر فرماندهان عملیاتی گروه تروریستی «الاحواز» در شرق رودخانه فرات در سوریه خبر داد.
بنابر اعلام این شبکه، پیام حمله موشکی سپاه پاسداران برای آمریکا، اسرائیل، عربستان سعودی و امارات متحده عربی است.
روزنامه نیویورک‌تایمز نیز در این‌باره نوشت: سپاه پاسداران ایران روز دوشنبه از شلیک موشک‌های بالستیک به منطقه‌ای در شرق سوریه و هدف قرار دادن مواضع تروریست‌هایی خبر داد که عامل حمله تروریستی اخیر به یک رژه نظامی در اهواز بودند. این حمله موشکی دومین حمله موشکی ایران به مواضع تروریست‌ها در سوریه در طول یکسال اخیر به‌شمار می‌رود.
پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی العربیه روز دوشنبه با انتشار تصاویری از حملات موشکی دیروز سپاه پاسداران به مواضع تروریست‌ها در شرق سوریه نوشت ایران اعلام کرد در این حملات ده‌ها تن از تروریست‌ها کشته و زخمی شدند.
خبرگزاری یونیوز در صفحه خود در توئیتر نوشت: سپاه پاسداران انقلاب ایران در واکنش به جنایت اهواز، مقر فرماندهی تروریست‌ها را در شرق الفرات با موشک‌های بالستیک هدف قرار داد.
یونیوز در توئیتی دیگر نوشت: پس از این حمله موشکی، هفت پهپاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران پایگاه تروریست‌ها را در شرق الفرات در سوریه هدف قرار داد.
خبرگزاری اسپوتنیک نوشت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دوشنبه از حمله موشکی به ساحل شرقی فرات در سوریه خبر داد.
شبکه تلویزیونی فرانس 24 حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به مقر سرکردگان جنایت تروریستی اهواز در شرق فرات در سوریه بازتاب و گزارش داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد یک ستاد فرماندهی تروریستی در سوریه را با موشک بالستیک هدف قرار داده است. ایران می‌گوید این حمله در پاسخ به حمله تروریستی روز بیست و یکم سپتامبر (سی و یکم شهریورماه) به شهر اهواز صورت گرفته است.
این شبکه فرانسوی افزود: جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد با موشک بالستیک خود شرق فرات را هدف قرار داده است.
شبکه تلویزیونی اسکای‌نیوز عربی نیز گزارش داد: منابع ایرانی اعلام کردند سپاه پاسداران چند موشک به سوی گروه‌های مسلح در شرق فرات شلیک کرد. ایران اعلام کرده این اقدام را بر این اساس انجام داده است که این افراد در حمله اهواز که هفته گذشته رخ داد دست داشته‌اند.
شبکه تلویزیونی سعودی الحدث گزارش داد: سپاه پاسداران انقلاب (اسلامی) ایران اعلام کرد تعدادی موشک به شرق فرات در پاسخ به حمله احواز (اهواز) شلیک کرده است.
شبکه تلویزیونی الجزیره نیز اعلام کرد «سپاه پاسداران ایران در پاسخ به حمله اهواز، مواضع داعش در سوریه را با چند فروند موشک هدف قرار داد.»
شبکه تلویزیونی العالم هم گزارش داد نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقر عوامل جنایت تروریستی اخیر در اهواز را با چند فروند موشک بالستیک هدف قرار داد.  مقر این افراد در شرق رود فرات در سوریه سحرگاه دیروز با چند فروند موشک بالستیک هدف قرار گرفت.
روزنامه تایم نوشت ایران در واکنش به حمله تروریستی به رژه نظامی این کشور [در اهواز] موشک‌هایی را به سوریه شلیک کرد. خبرگزاری بلومبرگ نوشت ایران در واکنش به حمله به رژه نظامی این کشور در اهواز موشک‌هایی را به سوی شرق سوریه شلیک کرد.
خبرگزاری آی ۲۴ نیوز در پیامی در صفحه توئیتری خود نوشت ایران در واکنش به حمله به رژه نظامی [ اهواز] موشک‌هایی را به اردوگاه تروریست‌ها در سوریه شلیک کرد.
شبکه بی‌بی‌سی نیز در توئیتی نوشت ایران در واکنش به حمله مرگبار [به رژه نظامی اهواز] موشک‌هایی را به سوی سوریه شلیک کرد.المصدرنیوز در پیامی نوشت سپاه پاسداران ایران حمله‌ای عظیم علیه گروه تروریستی داعش در شرق سوریه انجام داد.
خبرگزاری آسوشیتدپرس در پیامی نوشت رسانه رسمی ایران از شلیک موشک‌هایی به شرق سوریه در واکنش به حمله اخیر به رژه نظامی در اهواز خبر داد.خبرگزاری گالف‌تودی نیز در پیامی توئیتری نوشت ایران موشک‌هایی را به اردوگاه تروریست‌ها در سوریه شلیک کرد.
پیام اصلی حمله موشکی سپاه به اربابان تروریست‌ها
موشکباران دقیق و سنگین مقر تروریست‌های داعش در منطقه البوکمال سوریه و سپس بمباران پهپادی، آن هم جلو چشم نظامیان آنها و ماهواره‌هایشان، دقیقا زیر پا له کردن فرزند نامشروعی است که حتی والدین آمریکایی-سعودی آن رویشان نمی‌شود بگویند بچه ماست، چه رسد به اینکه درد آمدن خود را، داد بزنند.
آمریکا، آل سعود، انگلیس و اسرائیل مجبورند درد ناشی از ضربت ایران را قورت بدهند اما دیدند توانمندی موشکی ایران که زمانی انکارش می‌کردند، چقدر مهیب است. حتما به آن احمقی که در واشنگتن و تل‌آویو یا ریاض گفت جنایت اهواز را ترتیب دهند و سبب تحقیر خودشان شد، هزار بار لعنت خواهند فرستاد.