اعتراف آمریکا به شکست در افغانستان و تحریم چابهار

آلیس ولز معاون وزیر خارجه آمریکا در آسیای مرکزی اعلام کرد: دولت دونالد ترامپ در برقراری صلح افغانستان، پیشرفت در تعامل با پاکستان و ادامه مذاکرات با مقامات هندی برای تحریم بندر چابهار ناامید شده است.
به گزارش ایرنا، معاون وزیر خارجه آمریکا در یک نشست رسانه‌ای افزود: با وجود این ناامیدی، آمریکا تاثیر تحریم‌های این کشور علیه تهران در خصوص بندر چابهار را مورد بررسی قرار خواهد داد و در باره موضوع چابهار، در فرایند بررسی روند اعمال تحریم‌‌ها هستیم.
وی گفت: روند بازنگری در حال انجام است و ما نگرانی و علاقه‌مندی در زمینه افزایش صادرات به افغانستان و افزایش صادرات افغانستان به هند را بسیار جدی می‌‌گیریم.
آلیس ولز همچنین به ناامیدی دونالد ترامپ از پیشرفت در تعامل با پاکستان پرداخت و عنوان کرد: تحقق صلح در افغانستان تنها با همکاری پاکستان امکانپذیر است و اگر طالبان پای میز مذاکره حاضر شود، امنیت پایدار در افغانستان برقرار شده و پاکستان نیز باید نقش خود را در این زمینه ایفا کند.


معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت: واشنگتن حاضر است با دولت جدید پاکستان همکاری کند و از سخنان عمران‌خان در باره گسترش روابط خوب با همسایگان همچنین صلح در افغانستان حمایت می‌کنیم.
وی افزود: تروریست‌ها در پاکستان، مخفیگاه امن دارند و برای برقراری صلح در افغانستان اقدام علیه این شبه‌نظامیان ضروری است همچنین آمریکا خواهان پایان جنگ‌های نیابتی در منطقه است و این موضوع فقط در صورت توافق درباره مدیریت مرز مشترک پاکستان و افغانستان امکانپذیر است.
آلیس ولز در باره مذاکرات صلح در افغانستان نیز گفت: این بسیار خوشایند است که دولت افغانستان و طالبان هر دو برای به‌دست آوردن صلح همکاری می‌‌کنند و ما نیز برای حضور در مذاکرات صلح با دولت افغانستان و طالبان آماده هستیم.
وی افزود، هیچ راه حل سیاسی بدون حضور نمایندگان مردم افغانستان و با حضور تنها اقشار خاصر در مذاکرات دست یافتنی نیست.
به گفته رسانه‌های آمریکایی، مقامات این کشور توانستند در تیرماه سال جاری اولین نشست مذاکرات صلح با نمایندگان طالبان در قطر داشته باشند.
اضافه بر این، یکی از مقام‌های ارشد گروه طالبان در قطر اعلام کرد: آنان تاکنون به ‌طور رسمی هیچ نامه ای را برای آغاز مذاکرات از سوی آمریکا دریافت نکرده‌اند. این مقام گروه طالبان افزود: به ‌خاطر ایجاد فضای اعتماد در بخش مذاکرات صلح با آمریکا، واشنگتن باید نام رهبران این گروه را از فهرست سیاه حذف کند.
طالبان گذشته بارها گفت‌وگوهای صلح با دولت افغانستان را رد کرده و خواستار مذاکرات مستقیم با آمریکا بر سر پایان جنگ در این کشور شده بودند. طالبان همواره تاکید دارد: جنگ جاری نتیجه حمله و اشغال این کشور توسط آمریکایی‌هاست و آنها برای پایان جنگ تنها با خود آمریکایی‌ها گفتگو خواهند کرد.
سایر اخبار این روزنامه
آیا برهم صالح بر صندلی ریاست‌جمهوری عراق تکیه خواهد زد؟‍! تداوم تورنمنت سیاسی کردی روزمره در تعلیق گزارش «همدلی » از وضعیت رانندگان مهاجر اسنپ و تپسی کار در ازای بی‌خانمانی به بهانه صد و سی و دومین سالروز میلاد آموزگار موسیقی ایران زمین رد پای آهنگین «کلنل» جلسه علنی مجلس که قرار بود به رسیدگی و تصویب «کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم» بپردازد، دوباره عقب افتاد در مراسم هفتمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت؛ راوی و نویسنده «فرنگیس» با رهبر انقلاب دیدار کردند «همدلی» در گفت‌وگو با کارشناسان چالش‌های هدایت نقدینگی به بازار سرمایه را بررسی کرد در مراسم هفتمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت؛ راوی و نویسنده «فرنگیس» با رهبر انقلاب دیدار کردند نایب رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی: اروپایی‌ها می‌توانند کمکی برای عبور از تحریم‌ها باشند اعتراف آمریکا به شکست در افغانستان و تحریم چابهار نیویورک تایمز به نقل از ظریف خبر داد: انعقاد قریب‌الوقوع توافق نفتی ایران و اروپا