نایب رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی: اروپایی‌ها می‌توانند کمکی برای عبور از تحریم‌ها باشند

نایب رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی به تاثیر اروپایی‌ها برای عبور از تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: اروپا تا حدودی برای عبور از تحریم‌ها به ایران کمک خواهد کرد، ولی اینکه بگوییم کاملا فشار آمریکا را کم می کنند این طور نیست.
علی مطهری روز یکشنبه با اشاره به سامانه جدید اروپایی‌ها برای دور زدن تحریم‌ها، افزود: ساز و کاری که اروپایی‌ها گفته اند تا جایی است که شرکت‌های اروپایی خیلی وابسته به آمریکا نباشند، اگر این شرکت‌ها معاملات بزرگی با آمریکا داشته باشند از ترس جریمه‌های سنگین آمریکا نمی تواند با ما همکاری کنند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به هر حال شرکت‌هایی که ارتباط زیادی با آمریکا ندارند، می‌توانند در این ساز و کار و سامانه جدید قرار بگیرند و کمکی برای ایران باشند.
مطهری در این باره که برخی کارشناسان می‌گویند اروپایی‌ها با مذاکرات اخیر ایران را به دنبال نخود سیاه فرستاده‌اند، گفت: چنین چیزی نیست، همراهی اروپایی‌ها مقداری کمک است و می‌توان روی آنها کمک حساب کرد. به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به تاثیر اروپایی‌ها برای عبور از تحریم‌ها اشاره و بیان کرد: اروپا تا حدودی برای عبور از تحریم‌ها به ایران کمک خواهد کرد، ولی اینکه بگوییم کاملا فشار آمریکا را کم می کنند، این‌طور نیست.
سایر اخبار این روزنامه
آیا برهم صالح بر صندلی ریاست‌جمهوری عراق تکیه خواهد زد؟‍! تداوم تورنمنت سیاسی کردی روزمره در تعلیق گزارش «همدلی » از وضعیت رانندگان مهاجر اسنپ و تپسی کار در ازای بی‌خانمانی به بهانه صد و سی و دومین سالروز میلاد آموزگار موسیقی ایران زمین رد پای آهنگین «کلنل» جلسه علنی مجلس که قرار بود به رسیدگی و تصویب «کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم» بپردازد، دوباره عقب افتاد در مراسم هفتمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت؛ راوی و نویسنده «فرنگیس» با رهبر انقلاب دیدار کردند «همدلی» در گفت‌وگو با کارشناسان چالش‌های هدایت نقدینگی به بازار سرمایه را بررسی کرد در مراسم هفتمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت؛ راوی و نویسنده «فرنگیس» با رهبر انقلاب دیدار کردند نایب رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی: اروپایی‌ها می‌توانند کمکی برای عبور از تحریم‌ها باشند اعتراف آمریکا به شکست در افغانستان و تحریم چابهار نیویورک تایمز به نقل از ظریف خبر داد: انعقاد قریب‌الوقوع توافق نفتی ایران و اروپا