صدور حکم 35 اخلالگر اقتصادی مجازات اعدام برای 3 نفر

زنجان‌– خبرنگار کیهان‌:
حجت‌الاسلام محسنی‌ اژه‌ای در مراسم معارفه اسماعیل صادقی‌نیارکی رئیس ‌کل جدید دادگستری استان زنجان افزود: در زمان حاضر حکم سه مفسد فی‌الارض محکوم شده به اعدام در دادگاه بدوی بوده و حکم آنها باید برای تایید نهایی به دیوان عالی کشور ارجاع شود.
به گفته وی، از 35 مفسد اقتصادی، 32 نفر محکوم به حبس شده‌اند که ممکن است انفصال و رد مال هم داشته باشند.  وی ، مدت زمان زندان این محکومان را 20، 12، 10 سال و پایین‌تر اعلام و خاطرنشان کرد: در این رابطه از همکاری مردم نهایت قدردانی را داریم، چرا که همراهی خوبی در این زمینه داشته‌اند و امیدواریم تعامل در جهت معرفی افراد ادامه داشته باشد و اگر می‌خواهند نام آنها محفوظ باشد، از آنها حمایت خواهد شد.
اژه‌ای تاکید کرد: در شرایطی که دشمن به خیال باطل خود سعی می‌کند مردم و فضای جامعه را ملتهب و نا امید‌کننده نشان دهد، دولت به میزان کافی و مورد نیاز کالاهای اساسی را ذخیره کرده بنابراین مردم نگران نباشند مایحتاج خود را به اندازه نیاز خرید کنند.


معاون اول رئیس ‌قوه قضائیه با بیان اینکه برخی رسانه‌های بیگانه در صدد نگران کردن مردم هستند، هشدار داد: افرادی که به تحریک دشمنان اقدام به ایجاد خلل در بخش خدمات‌رسانی حمل‌ونقل و انتقال کالا شوند بدون اغماض با آنها برخورد می‌شود.
وی اضافه کرد: کسانی که کامیونداران را با چوب، چماق و سنگ تهدید و مزاحم آنها شوند و یا در میسرهای ارتباطی از تردد آنان جلوگیری کنند مجازات سختی در انتظار آنان است.
وی تصریح کرد: برای مزاحمان به رانندگان در بخش حمل‌ونقل بدون اغماض برخورد و با همکاری نیروی انتظامی دستگیری آنها هر چه سریع‌تر پیگیری می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه دشمن در صدد کند کردن تیغ عدالت در این کشور است، افزود: در رسیدگی به پرونده‌های مفسدان نباید دقت فدای سرعت شود.
وی یادآوری کرد: دشمنان اسلام و انقلاب روزی مسئله هسته‌ای و روز دیگر FATF را دستاویز و بهانه قرار می‌دهند.
معاون اول رئیس‌قوه قضائیه گفت: دشمن با ماهیت اسلام مشکل دارد به همین دلیل با توطئه‌ها و راه‌های مختلفی برای ضربه زدن به کشور استفاده می‌کند‌.
اژه‌ای تاکید کرد: ملت ولایتمدار ایران ۴۰ سال در مقابل دشمن ایستادگی کرده است و با صبر و مقاومت در برابر کفار پیروزی همواره از آن مردم این کشور خواهد بود.