توزیع ۳۲ هزار حلقه لاستیک بین رانندگان کامیون


جمشید قسوریان جهرمی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر درخصوص توزیع لاستیک‌های موجود در انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی بین رانندگان، اظهار کرد: لاستیک از جمله کالاهایی است که هر ازگاهی به صورت قاچاق کشف می‌شود و در اختیار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی قرار می‌گیرد.
وی با ‌اشاره به مشکلات کامیونداران و وضعیتی که در رابطه با تامین نیازمندی‌های این قشر به‌ویژه در زمینه لاستیک پیش آمده، افزود: طبق ارزیابی‌هایی که انجام دادیم مشخص شد تعداد ۳۲ هزار حلقه لاستیک سبک و سنگین در انبارهای سازمان اموال تملیکی موجود است و طبق مذاکراتی که انجام شد، قرار شد این لاستیک‌ها بین رانندگان توزیع شود.
جهرمی ادامه داد: نیمی از این لاستیک‌ها در هرمزگان قرار دارد که آماده تحویل است و نیمی دیگر در تهران است که دستگاه قضایی قول داده طی امروز، برای تحویل این لاستیک‌ها حکم قضایی صادر کند.
رئیس‌ سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هزینه این لاستیک‌ها را به حساب خزانه واریز کرده است، عنوان کرد: سازمان راهداری مدیریت توزیع را بر عهده ‌دارد و با قیمت مناسب اقدام به توزیع خواهد کرد.


وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در واکنش به این مسئله گفت: علاوه ‌بر ۲۰۰ میلیون دلاری که در ماه جاری به واردات لاستیک اختصاص داده شده، از ماه آینده هر ماه به‌طور مستمر مبلغ ۸۰ میلیون دلار برای واردات لاستیک به واردکنندگان مجاز اختصاص می‌یابد.
محمد شریعتمداری در پاسخ به خبرگزاری فارس درخصوص تصمیمات این وزارتخانه برای حل مشکل کامیون‌داران اعلام کرد: یکی از نیازمندی‌های مجموعه کامیون‌داران استفاده از تولید داخلی لاستیک‌های سنگین است که در 6 ماهه ابتدای امسال بیش از 520 هزار حلقه لاستیک در داخل کشور تولید شده است.
گفتنی است بر اساس اعلام وزارت صنعت، لاستیک با نرخ دولتی به کامیون‌هایی داده می‌شود که بار حمل کنند، نه اینکه از حمل بار خودداری نمایند.شایان ذکر است که کامیونداران مدت‌هاست با مشکلاتی از جمله افزایش شدید قیمت لاستیک و پایین بودن کرایه حمل مواجه هستند که باعث ایجاد نارضایتی این صنف شده و مشکلاتی را برای زنجیره تولید کشور ایجاد کرده است.
در همین رابطه محمد یوسفی، رئیس ‌انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی به خبرگزاری مهر گفته است: مشکلات کامیونداران ، حمل دان به مرغداری‌‌ها را با اختلال شدید مواجه کرده است و نقل و انتقال مرغ در کشور هم به کندی انجام می‌شود.
هر چند دولت باید زودتر از این‌ها مشکلاتی از این قبیل را پیش‌بینی و برای آن راهکار تدارک می‌دهد، اما امید است با تمهیدات جدید دولت، مشکل این صنف زحمتکش که حلقه کلیدی در زنجیره تولید کشور هستند مرتفع گردد.