وزیر آموزش و پرورش: امسال 10 تا 11 درس پایه دوازدهم در هر رشته به صورت نهایی برگزار خواهد شد

وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال 10 تا 11 درس پایه دوازدهم در هر رشته به صورت نهایی برگزار خواهد شد.
سید محمد بطحائی در مصاحبه با صدا و سیما، افزود: دروسی که قرار است در سال‌های آینده در پایه‌های دهم و یازدهم به صورت نهایی برگزار شود از فهرست دروس نهایی پایه دوازدهم حذف خواهد شد.
وی گفت: گزارشی از کمبود و یا نبود معلم در کلاس‌های درس به من داده نشده است و خانواده‌های در صورت مشاهده، موضوع را به سرعت به ستاد‌های آموزش و پرورش اعلام کنند تا در صورتی که ضعفی در ساماندهی نیروی انسانی بوده به سرعت برطرف شود.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: گزارش مستندی از کمبود معلم در کلاس‌های درس نداریم و مرکز نیروی انسانی آموزش و پرورش در آماده باش مطلق برای این موضوع است که کمبود نیرو را در هر مدرسه‌ای به سرعت جبران کند.


بطحائی گفت: با روش‌های جایگزینی که در مدارس اعلام شده است کمبود معلم در مدارس به غیر از روستا‌ها و مناطق دور نخواهیم داشت.
وی افزود: برای جبران کمبود معلم در این مناطق از معلمان خرید خدمت استفاده خواهیم کرد که البته برای ساماندهی این معلمان در اول مهر با مشکل روبرو شدیم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: براساس اعلام مدیران آموزش و پرورش در استان‌ها امسال مشکل کمبود معلم نسبت به پارسال بسیار کمتر بوده است.
بطحائی درباره به کارگیری معلمان بازنشسته در کلاس‌های درس افزود: از معلمان پیشکسوت و توانمند دعوت به کار کرده‌ایم بنابراین این معلمان از حیث توانمندی مشکلاتی برای تدریس نخواهند داشت.
وی گفت: تعداد دانش‌آموزان در 6 سال آینده به 16 میلیون و 800 هزار نفر خواهد رسید و ما در 4 تا 5 سال آینده به طور قطع مشکل کمبود معلم را به دلیل افزایش تعداد بازنشستگان خواهیم داشت.
سایر اخبار این روزنامه
صادرات غیرنفتی ایران از 23 میلیارد دلار گذشت در جلسه شورای عالی هماهنگی به ریاست دکتر روحانی؛ واردات ارز به صورت اسکناس به هر میزان آزاد است با هدف اجرای دولت الکترونیک؛ سامانه‌های جامع تجارت کشور رونمایی شد مدیرعامل ذوب آهن اصفهان: اولین محموله تیرآهن H30 ذوب آهن اصفهان به خریدار تحویل داده شد جریان سازی برای ظهور بابک زنجانی‌های جدید در انتظار کارآمدی و چابکی بیشتر دولت در مجمع عمومی سازمان ملل صورت گرفت دفاع تمام قد آلمان، چین و روسیه از اجرایی شدن برجام وزیرراه و شهرسازی: تردید در الحاق به FATF سبب تاثیر منفی در بازار شده است وزیر آموزش و پرورش: امسال 10 تا 11 درس پایه دوازدهم در هر رشته به صورت نهایی برگزار خواهد شد پاسخ ایران به اتهامات اخیر وزیر امور خارجه عربستان 16 کتاب در مرحله نهایی «جایزه قیصر امین‌پور» سامانه آتش‌نشانی هوایی در شاهین شهر رونمایی شد رسانه روسی فاش کرد: عربستان بواسطه آذربایجان از اسرائیل سلاح خریداری می‌کند ماهاتیر محمد: سازمان ملل نیازبه اصلاح دارد سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبر داد نشست غیرعلنی مجلس در مورد مسائل اقتصادی امروز و در مورد حادثه تروریستی اهواز سه شنبه برگزار می‌شود عضو هیات رئیسه مجلس: مشکل کامیون‌داران با قید فوریت رسیدگی می‌شود ابراز تاسف سخنگوی وزارت خارجه در پی وقوع زلزله و سونامی مهیب در اندونزی