400 کشته و ده ها نا پدید در زلزله و سونامی اندونزی

مقام‌های اندونزی اعلام کرده اند که  حداقل ۳۸۴ نفر به خاطر سونامی ناشی از زلزله‌‌ای به بزرگی 7.5 ریشتر در یک شهر ساحلی اندونزی کشته شده‌اند. صدها نفر هم زخمی شده‌اند و از سرنوشت تعداد زیادی هم خبری در دست نیست.  به گزارش بی بی سی ،بیشتر قربانیان از شهر ساحلی پالو هستند. ارتفاع امواج ناشی از سونامی در پالو در جزیره سولاوسی به بیش از سه متر رسید.امدادگران در حال مداوای زخمی‌ها هستند و بیمارستان اصلی این شهر تخریب شده است.
تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، مردم را در حال فرار و  وضعیت وحشت نشان داده است. مسجد این شهر ساحلی از جمله ساختمان‌هایی است که در این سونامی تخریب شده‌اند.  پس‌لرزه‌ها در این منطقه همچنان ادامه دارد و به مردم توصیه شده از ساختمان‌ها خارج شوند.  به گزارش دویچه وله برخی شاهدان عینی می‌گویند: "تعداد بیشماری" قربانی سونامی روز جمعه شده‌اند. مرکز ملی مقابله با بحران اندونزی تایید کرده که "انسان‌های زیادی" در این واقعه جان خود را از دست داده‌اند. موسسه لرزه‌نگاری ایالات متحده می‌گوید مرکز زمین‌لرزه روز جمعه در حدود ۸۰ کیلومتری شمال بندر پالو و در عمق 10 کیلومتری بوده است.
 اندونزی ۲۶۰ میلیون نفر جمعیت دارد. این کشور بر نوار گسل‌های فعال و آتشفشان‌های اقیانوس آرام، موسوم به "حلقه آتش" قرار گرفته که از مناطق زلزله‌خیز جهان به شمار می‌رود.