در روايت دفاع مقدس شكست‌ناپذيري ملت ايران متبلور باشد

همزمان با هفته دفاع مقدس و در آستانه سالروز شكست حصر آبادان، روز چهارشنبه جمعي از فرماندهان، رزمندگان و ايثارگران و هنرمندان با حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار كردند.
در ابتداي اين برنامه، تعدادي از پيشكسوتان جنگ تحميلي، خاطراتي از «ايستادگي و مقاومت»، «شجاعت و ايمان» و «ايثار و شهادت» دوران دفاع مقدس بيان كردند.
در ادامه اين مراسم رهبر انقلاب اسلامي در سخناني، ضمن قدرداني صميمانه از همه كساني كه متعهدانه پرچم احياي خاطرات و ارزش‌هاي دفاع مقدس را برافراشته نگه داشته‌اند، تاكيد كردند: بايد با ايجاد يك نهضت ترجمه آثار مكتوب و صدور آثار هنري و فيلم‌هاي دفاع مقدس، پيام روح ايمان و مجاهدت و پيام شكست‌ناپذيري ملت ايران را به جهانيان برسانيم. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس و خانواده‌هاي آنها را گنجينه‌هاي بي بديل و سرمايه ملت ايران خواندند و افزودند: بايد با احياي اين گنجينه‌ها از ضايعات ناشي از روايت نادرست تاريخ دفاع مقدس جلوگيري كرد. ايشان دوران دفاع مقدس را ترسيم كننده وضعيت معادلات قدرت در دنياي حاكميت سلطه دانستند و گفتند: رزمندگان دفاع مقدس با عمل خود، تصويري واقعي از دنياي وحشي و ظالم و به دور از معنويت و انصاف آن زمان، ثبت كردند كه اين تصوير بايد به مردم دنيا نيز ارايه شود.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به نمونه‌هايي از شرايط نابرابر ملت ايران در مقابل دشمن متجاوز بعثي خاطرنشان كردند: در دوران دفاع مقدس در حالي كه به ملت ايران اجازه استفاده از حداقل امكانات و تجهيزات و حتي سيم خاردار داده نمي‌شد اما به طرف مقابل، مدرن‌ترين تجهيزات جنگ و حتي سلاح شيميايي مي‌دادند.


حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: در حالي كه امروز براي تهمت سلاح شيميايي جار و جنجال به راه مي‌افتد، اما همين كشورهاي غربي در دوران جنگ تحميلي به رژيم صدام سلاح شيميايي دادند تا نه فقط در جبهه‌هاي جنگ بلكه در شهرهايي همچون سردشت نيز از آن استفاده كند.
ايشان تاكيد كردند: جمهوري اسلامي ايران در آن دوران نه تنها تحريم اقتصادي و سياسي بود بلكه از لحاظ تبليغاتي نيز تحريم بود و صداي ملت ايران شنيده نمي‌شد و رسانه‌هاي دنيا كه تحت سلطه صهيونيست‌ها بودند، هر آنچه مي‌توانستند بر ضد اين ملت تبليغ مي‌كردند.رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به كمك‌هاي تسليحاتي فرانسه و آلمان به رژيم صدام افزودند: چرا مردم فرانسه و آلمان نبايد بدانند كه دولت‌هاي آنها در آن ۸ سال، با ملت ايران چه كردند؟ حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد بر اينكه دنيا اكنون تصوير شفاف و رسواكننده‌اي را كه از نظام سلطه در نزد ملت ايران وجود دارد، نمي‌بيند، خاطرنشان كردند: اين كوتاهي ما است زيرا بسياري از كارهايي را كه بايد درخصوص دوران دفاع مقدس در عرصه ادبيات، سينما، تئاتر، تلويزيون، روزنامه‌نگاري و فضاي مجازي انجام مي‌داديم، انجام نداده‌ايم. ايشان افزودند: البته در مواردي كه كارهاي متعهدانه‌اي انجام گرفته، با وجود حجم كم آن، اما تأثيرگذار بوده است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به اهميت و عمق مسائل دوران دفاع مقدس افزودند: در جشنواره‌هاي غربي، برخي فيلم‌هاي ايراني با كيفيت حرفه‌اي پايين‌تر از فيلم‌هاي دفاع مقدس نشان داده مي‌شود اما از نشان دادن فيلم‌هاي دفاع مقدس هراس دارند زيرا اين فيلم‌ها تصوير افشاگرانه از معادلات قدرت در دنياي حاكميت سلطه‌گري است.
ايشان با تاكيد بر اينكه آثار ادبي و هنري دفاع مقدس، سلاح كارآمد و بزرگي است، خاطرنشان كردند: بايد آثار خوب ادبي در زمينه دفاع مقدس به زبان‌هاي زنده دنيا ترجمه شود تا مردم دنيا بدانند كه در آبادان و خرمشهر و در عمليات‌هاي ما و در شهرها و روستاها، چه گذشته و بدانند كه ملت ايران چه ملتي است. ايشان افزودند: اگر امروز به جمع آوري و افزودن سرمايه خاطرات دوران دفاع مقدس روي آورده نشود، قطعا دشمن جنگ را آن گونه كه باب ميل او است، روايت خواهد كرد و اين، يك خطر است كه همه بايد با احساس وظيفه، اين خطر را جدي بگيرند.رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: در روايت دفاع مقدس، بايد روح ايمان، ايثار، دلدادگي و مجاهدت و همچنين پيام شكست‌ناپذيري ملت ايران كه با شوق و ذوق به ميدان جنگ مي‌رفتند، متبلور باشد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گفتند: امروز نيز اگر پيام شهيدان و دوران جنگ ۸ ساله را به گوش جان و به درستي بشنويم، دچار ترس و اندوه نخواهيم شد و از آن، پيامِ بهجت و شجاعت و اقدام براي ما به ارمغان خواهد آمد.
ايشان با تاكيد بر اينكه دستگاه‌هاي مسوول بايد به طور جدي پيگير افزايش صدبرابري آثار ادبي و هنري دفاع مقدس شوند، افزودند: اگر اين كار به درستي انجام شود، نقشه جامع استكبار بر هم خواهد خورد.
رهبر انقلاب اسلامي در پايان تاكيد كردند: همان‌گونه كه در اوايل انقلاب و در دوران دفاع مقدس، نقشه استكبار براي ريشه‌كن كردن نهال انقلاب شكست خورد و مجبور به عقب‌نشيني شد، اكنون نيز مي‌توان با توكل بر خدا و با همت و اقدام، اين نقشه را باطل كرد.در اين برنامه حجت‌الاسلام قمي، رييس سازمان تبليغات اسلامي پيراهن شهيد محمدطاها اقدامي كوچك‌ترين شهيد حادثه تروريستي اهواز را كه خانواده آن كودك چهار ساله به رهبر انقلاب اسلامي اهدا كرده بودند، به حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تقديم كرد.رهبر انقلاب نيز با اداي احترام به اين هديه ارزشمند، از رييس سازمان تبليغات خواستند سلام و تشكر صميمانه ايشان را به خانواده آن كودك شهيد و مردم اهواز ابلاغ كند.
همچنين تعدادي از رزمندگان و نويسندگان دفاع مقدس آثار خود را به رهبر انقلاب اسلامي تقديم كردند.
در اين برنامه سرلشكر باقري، رييس ستاد كل نيروهاي مسلح نيز گزارشي از برنامه‌ها و فعاليت‌هاي انجام‌گرفته در زمينه حفظ و ترويج فرهنگ و ارزش‌هاي
دفاع مقدس بيان كرد.
 
رهبر انقلاب در پيامي به ‌مناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجليل از شهيدان و ايثارگران:
ميدان مجاهدت در عرصه‌هاي گوناگون همچنان گشوده است
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به ‌مناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجليل از شهيدان و ايثارگران، تاكيد كردند: ميدان مجاهدت در عرصه‌هاي گوناگون همچنان گشوده است و قله جهاد، شهادت است.
متن اين پيام كه همزمان با مراسم غبار روبي، عطرافشاني و گلباران مزار شهيدان در سراسر كشور از سوي حجت‌الاسلام والمسلمين شهيدي محلاتي، نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران در گلزار شهداي بهشت زهراي تهران قرائت شد، به اين شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحيم
هر روز كه بر نظام جمهوري اسلامي ايران مي‌گذرد و افق‌هاي تازه آشكار مي‌گردد و فراز و نشيب‌هاي اين راه پرافتخار نمايان‌تر مي‌شود، ارزش جان‌بازي شهيدان جلوه بيشتر مي‌يابد. آنان با خون خود بنيان اين سازه عظيم و پرشكوه را مستحكم كردند و نهال نورسي را به درخت ستبر و ريشه‌داري تبديل نمودند. ميدان مجاهدت در عرصه‌هاي گوناگون همچنان گشوده است و قله جهاد، شهادت است؛ فمنهم من قضي نحبه و منهم من ينتظر. تكريم شهيدان، و تعظيم در برابر خانواده‌هاي صبور آنان، واجب بزرگ امروز و هميشه ماست.
والسلام عليكم و رحمه‌الله
سيدعلي خامنه‌اي