امان از یک لحظه ثبات!

همدلی| حالا لابد شما روزنامه را خوانده‌اید و دستتان آمده که طی چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه گذشته چه خبر بوده است(اصلا کسی روزنامه می‌خواند؟ اصلا کسی برای اینکه بخواهد بداند چه خبر است، به روزنامه که «دیروزنامه» است مراجعه می‌کند؟)
اما از باب خالی نبودن عریضه، مهمترین اخبار ایران و نیز آن رخدادهایی در جهان که یک تاثیری بر ما ایرانیان می‌گذارد به قرار زیر است؛ فوری و ساندویچی.
چهارشنبه جلسه شورای امنیت به ریاست ترامپ تشکیل شد. به تندی به تهدید اقتصادی ایران پرداخت. هر کلمه سخنرانی‌اش، اینجا در تهران موجب افزایش قیمت دلار شد و تا 19500 تومان خرید و فروش شد.
بانک مرکزی یک بسته جدید اعلام کرد که همین موجب کاهش قیمت دلار شد. پنجشنبه آخرین قیمت تبادل دلار 17800 تومان بود.


نتانیاهو پنجشنبه سخنرانی کرد و مدعی شد که ایران یک تاسیسات مخفی هسته‌ای در منطقه «تورقوزآباد» تهران دارد که «حجم وسیعی از تجهیزات و مواد اتمی» آنجا انبار شده است. مقامات رسمی کشورمان این ادعا را رد کردند. نتانیاهو در توئیتر خود مختصات این انبار ادعایی را هم منتشر کرد. در کل به‌نظر می‌رسد که ادعاهای نتانیاهو و تهدیدات ترامپ، بیش و پیش از اینکه واقعی باشد، هدفش بی‌ثبات کردن اقتصاد ایران است.
پنجشنبه شمخانی در دیدار با همتای روس خود از این گفت که اسرائیل «اقداماتی را برای حمایت مستقیم از گروه‌های تروریستی و هدف قرار دادن ارتش سوریه و نیروهای مقابله کننده با تروریسم صورت داده است که در صورت تداوم با واکنش‌های پشیمان کننده مواجه خواهد شد.» ناظران معتقدند منظور شمخانی از «نیروهای مقابله‌کننده» نیروهای ایران است.
پنجشنبه مهدی حاجتی، عضو شورای شهر شیراز به دلیل یک توئیت بازداشت شد. ایسنا اینگونه مخابره کرد: «شامگاه پنج‌شنبه و بعد از اظهار نظر توئیتری «م.ح» در خصوص دستگیری 2 نفر از وابستگان فرقه ضاله بهائیت، این عضو جوان شورای اسلامی شهر شیراز به دستور دادستانی بازداشت شد.»
دیروز اعلام شد که پس از اعتراضات صورت گرفته، دولت عراق علاوه بر 40دلاری که برای زائرین دریافت می‌کند، تنها 1دلار بابت هزینه روادید گردشگری دریافت می‌کند. پیش‌تر دولت عراق علاوه بر 40دلار، خواهان دریافت 10دلار بود.