گلباران و عطر‌افشانی 19 هزار گلزار شهدا در سراسر کشور

در ششمین روز از هفته دفاع مقدس، گلزار شهدای سراسر کشور با پیام رهبر انقلاب و با حضور خانواده معظم شهدا و مردم قدرشناس گلباران و عطرافشانی شد.
مراسم میهمانی لاله‌ها روز پنج‌شنبه هم‌زمان با ششمین روز از هفته دفاع مقدس، با حضور مسئولان کشوری و محلی، اقشار مختلف مردم و خانواده معظم شهدا و ایثارگران به طور همزمان در بیش از 19 هزار گلزار مطهر شهدای سراسر کشور ازجمله گلزار شهدای اهل تسنن در استان‌های مرزی و گلزار شهدای اقلیت‌های مذهبی برگزار شد.
در تهران نیز مراسم گلباران و عطرافشانی گلزار مطهر شهدا با حضور پرشور خانواده معظم شهدا، مردم شهیدپرور و جمعی از مسئولان در بهشت‌زهرا‌(س) برگزار شد.
رهبر انقلاب اسلامی نیز به مناسبت هفته‌ دفاع مقدس و روز تجلیل از شهیدان و ایثارگران پیامی صادر کردند.


متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که روز پنجشنبه هم‌زمان با مراسم غبارروبی، عطرافشانی و گلباران مزار شهیدان در سراسر کشور از سوی حجت‌الاسلام شهیدی محلاتی نماینده‌ ولی‌ فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران قرائت شد، به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
هر روز که بر نظام جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد و افق‌های تازه آشکار می‌گردد و فرازونشیب‌های این راه پرافتخار نمایان‌تر می‌شود، ارزش جانبازی شهیدان جلوه‌ بیشتر می‌یابد. آنان با خون خود بنیان این سازه‌ عظیم و پرشکوه را مستحکم کردند و نهال نورسی را به درخت ستبر و ریشه‌داری تبدیل نمودند. میدان مجاهدت در عرصه‌های گوناگون همچنان گشوده است، و قلّه‌ جهاد، شهادت است؛ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَه وَ مِنهُم مَن یَنتَظِر.
تکریم شهیدان ‌و تعظیم در برابر خانواده‌های صبور آنان، واجب بزرگ امروز و همیشه‌ ما است.
والسلام علیکم و رحمه‌الله

سیّدعلی خامنه‌ای    ۵ مهرماه ۱۳۹۷