زنگنه: ترامپ متهم اصلی افزایش قیمت نفت است

وزیر نفت گفت: متهم اصلی افزایش قیمت نفت و بی‌ثباتی بازار آن، آقای ترامپ و سیاست‌های اخلالگر و غیرقانونی اوست.
به گزارش ایرنا، «بیژن نامدار زنگنه» در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: رئیس جمهوری آمریکا که خود عامل اصلی بالا رفتن قیمت نفت و بی‌ثباتی در بازار است، انگشت اتهام خود را به سمت اوپک گرفته، درحالی که اوپک همه ظرفیت و توان خود را برای تولید به کار گرفته است.
به گفته این عضو کابینه دولت دوازدهم، «ترامپ کوشش می‌کند که هم صادرات نفت ایران را کاهش دهد و هم می‌خواهد قیمت‌ها بالا نرود، درحالی که اگر می‌خواهد بازار با ثبات باشد باید دست از منطقه خاورمیانه و دخالت‌های بی‌جا و تنش زایش بردارد و مانع تولید و صادرات ایران نشود.»
زنگنه ادامه داد: رئیس جمهوری فرانسه در سخنرانی‌اش در سازمان ملل نیز به صراحت به این موضوع اشاره کرد.


وی در پاسخ به پرسشی درخصوص بیانیه کشورهای «1+4» در قبال صادرات نفت ایران، اظهار داشت: دو طرف باید بتوانند این موضوع را عملیاتی کنند و به اعتقاد من «طرفین از اراده سیاسی لازم برای اجرای این کار برخوردارند».
وزیر نفت تاکید کرد که اروپایی‌ها در این مساله جدی‌اند و می‌خواهند این کار انجام شود.
وی تصریح کرد: اکنون توان تولید کشورهای عضو اوپک بیش از آنچه امروز تولید می‌کنند نیست و اگر کشوری حرفی خلاف این می‌زند «خالی بندی» است.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس جمهور در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل: سیاست غلط دولت آمریکا در قبال ایران محکوم به شکست است ویژه برنامه هفته دفاع مقدس با حضور رهبر انقلاب اسلامی برگزار شد تحلیل سیاسی هفته فلاحت پیشه: منبع تامین مالی روزانه 1000 پیامک علیه FATF چیست؟ 110 مدرسه ستاد اجرایی فرمان امام خمینی برای مناطق محروم 21 استان به بهره‌برداری رسید زنگنه: ترامپ متهم اصلی افزایش قیمت نفت است موگرینی با تاکید بر کارساز بودن برجام: حق داریم تصمیم بگیریم با چه کسی تجارت کنیم دکتر عراقچی: بازگشت امریکا به برجام آسانتر از 6 سال قبل است شکست و انزوای برجامی ترامپ در شورای امنیت ترامپ مضحکه‌ای در تاریخ دیپلماسی آمریکا در نشستی با حضور عناصر موساد در نیویورک مطرح شد؛ سفیر امارات: مبارزه با ایران به نفع کشورهای عربی و اسرائیل است! شمخانی در نشست گفت‌و‌گوی امنیتی منطقه ای: مسیرهای تامین مالی تروریست‌ها باید قطع شود بررسی و تصویب مواد دیگری از لایحه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در جلسه هیات دولت وزیر بهداشت: ایران جایزه جهانی پیشگیری از بیماری غیر واگیر می‌گیرد گاز مشعل‌های پارس جنوبی شیرین می‌شود