استعفای ۱۱۰ عضو حزب اعتماد ملی در آستانه برگزاری کنگره این حزب


در بخشی از این بیانیه‌ آمده است: چنان‌که پیش از این اعلام شده است، روز ششم مهرماه، کنگره‌ حزب اعتماد ملی برگزار خواهد شد، کنگره‌ای که روند برگزاری آن با اساسنامه‌ حزب همخوانی نداشته و نتایج آن، پیشاپیش برای امضاءکنندگان این نامه مشخص است. ما نویسندگان بر این باور هستیم که برگزاری کنگره حزب، ناگزیر باید از سوی حجت الاسلام منتجب‌نیا، قائم‌مقام قانونی این حزب انجام گیرد و برگزاری آن از سوی افراد دیگر، به‌جهت قانونی و عدم انطباق با اساسنامه، فاقد وجهه رسمی خواهد بود. با این همه، امضاءکنندگان این نامه که بیشتر آنها سیزده سال از زندگی سیاسی خود را به بالیدن این حزب اختصاص داده و انواع هزینه‌های سنگین را در این جهت، پذیرا شده‌اند، خود را ناگزیر می‌بینند برای پایان گرفتن درگیری فرسایشی در مجموعه، از این فرزند عزیز خویش دل بکنند تا مجموعه یکدستی که بر جای می‌ماند، به‌شیوه خودشان به هدایت این کشتی ادامه دهند.
به گزارش تسنیم، مدتی پس از نیمه‌کاره ماندن کنگره چهارم خرداد اعتماد ملی به‌دلیل درگیری حامیان حضرتی و منتجب‌نیا با یکدیگر، الیاس حضرتی در حاشیه مراسمی با اعلام اینکه به‌عنوان رئیس شورای اجرایی حزب، جلسه شورای مرکزی را برگزار کرده و در پایان این جلسه، اعضای شورا به قائم‌مقامی او رأی داده‌اند، موجب شعله‌ور شدن اختلافات در این حزب شد.
پس از اظهارات حضرتی، منتجب‌نیا که تا آن زمان قائم‌مقام حزب معرفی می‌شد، طی بیانیه‌ای خطاب به تمامی شاخه‌ها و گروه‌های حزب اعلام کرد که تا انتخابات شورای مرکزی جدید انجام نشود، هیچ یک از مصوبات شورای مرکزی وجاهت قانونی ندارد.