مراسم پرشور عزاداری حسینی (ع) صنف الکتریک تهران در لاله‌زار


به گزارش خبرنگار کیهان، در این مراسم که صبح دیروز با حرکت دسته عزاداری صنف الکتریک تهران و با حضور پرشور اعضای این صنف و مردم از میدان امام خمینی(ره) آغاز شد و تا مسجد بزرگ لاله‌زار ادامه داشت، مداحان اهل‌بیت(ع) به نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی پرداختند و شرکت‌کنندگان در این مراسم در سوگ حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و شهدای کربلا ‌اشک ماتم ریختند.
در پایان مراسم عزاداران با حضور در مسجد بزرگ لاله‌زار نماز ظهر و عصر را به جماعت اقامه کردند.
این مراسم پرشور که هرساله در هفتمین روز شهادت سید و سالار شهیدان برگزار می‌شود، یادآور پیوند ناگسستنی بازاریان و کسبه مومن با ارزش‌های اسلامی است. بازاریان با اصالت و مردمداری که همواره در صحنه‌های مختلف از جمله مراسم و مناسبت‌های مذهبی و میهنی به عنوان بازوی پرتوان و کارگشا حاضر هستند و رسالت یک کاسب خداجو و انقلابی را به خوبی به نمایش می‌گذارند.
فراموش نمی‌کنیم که در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در سال‌های دفاع مقدس و شرایط ویژه آن ایام کسبه و بازاریان با ایمان با حضور و پشتیبانی مادی و معنوی خود نقش پررنگی را ایفا کردند.


نکته دیگر اینکه در ماه‌های اخیر تلاش‌های مذبوحانه‌ای از سوی دشمنان برای فاصله انداختن بین بازاریان با جمهوری اسلامی و مردم صورت گرفت و حتی در حوادث دی ماه سال گذشته برخی آشوب‌گران که برای فتنه‌گری چشم طمع به کسبه و بازاریان دوخته بودند با پاسخ منطقی و بی‌محلی این عزیزان روبه‌رو شدند و کار به جایی رسید که فتنه‌گران برای تعطیل نشان دادن بازار و همراه جلوه دادن کسبه با خود دست به تهدید بازاریان برای بستن اجباری محل‌های کسب می‌زدند ولی باز هم نتیجه‌ای نگرفتند.
این روزها نیز که توطئه دشمنان در کنار برخی سوء‌مدیریت‌ها و بی‌تدبیری‌های مسئولان اجرایی شرایط سخت اقتصادی را بر مردم و همچنین کسبه و بازاریان تحمیل کرده است، می‌طلبد همه اصناف و بازاریان با اتحاد، همدلی و انصاف و توجه به نقش مهم خود در کنار مردم مثل همیشه خنثی‌کننده این فتنه جدید باشند.
البته بر مسئولان امر نیز واجب است در این شرایط مشکلات کسبه و بازاریان را نیز با برنامه‌ریزی و توجه ویژه تسهیل و برطرف نمایند تا این عزیزان مثل همیشه در مسیر حرکت روبه جلوی کشور و خدمت‌رسانی به مردم و نظام نقش‌آفرینی کنند.
گفتنی است، حسین شریعتمداری سرپرست موسسه کیهان و تعدادی از مسئولین و اعضای شورای سردبیری روزنامه همراه با کارکنان کیهان نیز با حضور در این مراسم شرکت کرده و به عزاداری پرداختند.