روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل گزارش دوشنبه کیهان را تأیید کرد

سرویس سیاسی- کیهان طی گزارشی در شماره 2 مهر به تلاش برخی نمایندگان برای تصویب FATF در مجلس پرداخته و آن را خیانت به خون شهدای حادثه تروریستی اهواز خواند، در این گزارش تصریح شده بود: «رئیس‌مجلس و وزرای خارجه و اطلاعات به همراه برخی از نمایندگان مجلس همزمان با اقدام تروریستی اهواز، جلسه ویژه‌ای با موضوع FATF برگزار کردند. تصویب FATF خیانت به خون شهدای اهواز است. لازم و ضروری است که نمایندگان مجلس به‌جای برگزاری نشست ویژه برای تسریع در تصویب لوایح مرتبط با FATF، در اعتراض به جنایت مزدوران دولت‌های صحنه‌گردان FATF لوایح مرتبط را از دستور خارج کنند.»
کیهان در بخش دیگری از گزارش مستدل خود آورده بود: «رئیس‌مجلس و وزرای خارجه و اطلاعات به همراه برخی از نمایندگان مجلس درخصوص برگزاری جلسه ویژه با موضوع FATF آن هم فقط چند ساعت پس از اقدام تروریستی اهواز، کاری نسنجیده و تامل‌برانگیز است. به عبارت دیگر، این کج‌فهمی و بی‌غیرتی است که درست در روز جنایت تروریست‌های وابسته به غرب، یکی از مطالبات مافیای FATF در سطح دو قوه بررسی شود!»
بلافاصله پس از انتشار این گزارش برخی نشریات و رسانه‌های زنجیره‌ای به میانه میدان آمدند تا ضمن بزک کردن FATF به کیهان حمله کنند، به عنوان نمونه روزنامه زنجیره‌ای آفتاب یزد در شماره سه‌شنبه خود با عنوان «استفاده ابزاری از خون شهدا برای رد FATF» نوشت: «کیهانی‌ها روز دوشنبه برای دمیدن بر آتش مخالفت با FATF در اقدامی بحث‌برانگیز و غیرقابل باور از خون شهدای اهوازی هزینه کرده‌اند و در راستای رسیدن به منویات خود تیتر نخست خود را «تصویب FATF خیانت به خون شهدای اهواز» برگزیدند. تیتری که در آن بهره‌جویی از خون شهدای حمله تروریستی اخیر دیده می‌شود به این نحو که با چنگ زدن به آن، بخواهند مانع تصویب FATF شوند».
حمله آفتاب یزد به کیهان در دفاع از FATF در حالی صورت می گیرد که اگر گردانندگان این نشریه اندکی صداقت داشته باشند بایستی به سخنان روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد که در آن ضمن تائید گزارش کیهان به کشورهای غربی حامی تروریست‌ها حمله و انتقاد شده بود نیز پرداخته و از آن گلایه کنند.


تامین‌کنندگان مالی تروریست‌ها
پیگرد نمی‌شوند
رئیس‌جمهور کشورمان سه‌شنبه شب به وقت تهران طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: ما به عنوان قربانیان دیروز و امروز تروریسم همواره در صف مقدم مبارزه واقعی با تروریسم بوده‌ایم و خواهیم بود. مردم ما امروز عزادار شهادت ده‌ها انسان بی‌گناه‌اند که روز شنبه توسط تروریست‌هایی به خاک و خون کشیده شدند که با کمال وقاحت از برخی پایتخت‌های غربی و در مصاحبه با رسانه‌هایی که در غرب با دلارهای نفتی اداره می‌شوند مسئولیت این وحشیگری را پذیرفتند.
وی ادامه داد: ما در ایران تمامی اقدامات تروریستی را بدون ملاحظه محکوم کرده و می‌کنیم. ما از بیانیه محکم شورای امنیت ملل متحد در این زمینه استقبال می‌کنیم. ولی چرا رؤسای سازمان‌های تروریستی من‌جمله سازمانی که مسئولیت رسمی عملیات شنبه را به عهده گرفت در کشورهای غربی فعالیت می‌کنند و برنامه رسمی برای جمع‌آوری پول می‌گذارند؟ آیا این اقدامات مغایر مقررات بین‌المللی نیست؟ چرا هیچ‌یک از ‌کشورهای تامین‌کننده مالی گروه‌های تروریستی ضد مردم ایران که سابقه تامین مالی و تسلیحاتی داعش و النصره و القاعده را نیز دارند نه تنها مورد مؤاخذه قرار نمی‌گیرند بلکه تشویق و تسلیح هم می‌شوند؟ برای اینکه دنیا ادعای مبارزه با تروریزم را جدی بگیرد، نیازمند یک اقدام مشترک جهانی برای برخورد جدی با این پدیده شوم بدون توجه به عاملین و قربانیان آن هستیم.
این سخنان رئیس‌جمهور در حقیقت عین همان گزارش روز دوشنبه کیهان است که در ادامه به بخش‌هایی از آن اشاره کرده و قضاوت را به عهده مخاطبان گرامی می‌گذاریم.
کارگروه FATF کجاست؟!
کشورهای سلطه‌گر غربی در نمایشی مضحک کارگروه FATF را با عنوان ادعایی نهاد مبارزه با پولشویی و تروریسم تشکیل داده‌اند. کارگروهی که مقر اصلی آن در فرانسه است. کشوری که میزبان گروهک تروریستی منافقین است. گروهکی که دستش به خون 17 هزار ایرانی آلوده است.
بزک‌کنندگان FATF در داخل کشور به این سؤالات پاسخ دهند؛ در حال حاضر کارگروه FATF کجاست؟! چرا با تامین‌کنندگان مالی تروریست‌های الاحوازیه برخورد نمی‌کند؟! چرا برخوردی با قاتلان 17 هزار شهید ایرانی که مورد حمایت فرانسه قرار دارد، انجام نمی‌دهد؟! آیا آمریکا، انگلیس و فرانسه خبر ندارند سرکردگان و اعضای این گروهک‌ها در کدام خیابان از کدام شهرهای اروپا و آمریکا اقامت دارند؟! چرا FATF فقط برای مقابله با سپاه قدس و حزب‌الله لبنان و محور مقاومت که کمر گروهک تکفیری تروریستی داعش را شکسته، ساخته شده است؟!
در حال حاضر سرکرده‌های گروهک‌های تروریستی ضدایرانی از جمله گروهک الاحوازیه تحت حمایت برخی دولت‌های اروپایی (گردانندگان FATF) قرار داشته و به راحتی در این کشورها کنفرانس خبری و میتینگ برگزار می‌کنند و در مصاحبه با شبکه‌های تلویزیونی ضدایرانی مستقر در اروپا نحوه ترور مردم ایران را شرح می‌دهند!
جالب اینجاست که فرانسه و انگلیس و برخی دیگر از کشورهای اروپایی با وجود حمایت گستاخانه و بی‌ملاحظه از قاتلان 17 هزار شهروند ایرانی و تروریست‌های تجزیه‌طلب، به عنوان مالکان مافیای FATF از ما می‌خواهند در راستای شفافیت و صداقت(!) و برای استفاده از مزایای برجام، تعهدات جدیدی را ذیل FATF و ملحقات آن بپذیریم که وجه مشترک آنها ادعای «مبارزه با تروریسم، پولشویی و حمایت‌های مالی از تروریست‌ها» می‌باشد!