سخنرانی ترامپ در سازمان ملل با حمله‌های همیشگی به ایران همراه بود خنده حضار!

دونالد ترامپ رئیس ایالات متحده آمریکا طی سخنرانی خود در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد ضمن تمجید از دستاوردهای دولتش که با خنده حضار نیز مواجه شد، با بیان اینکه انتظار این واکنش را نداشتم ولی اشکالی ندارد، اعلام کرد: ملاقاتم با کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی دیداری سازنده بود که دستاوردهای آن باور نکردنی است. او همچنین ضمن تمجید از رهبر کره‌شمالی خاطرنشان کرد که تحریم‌های این کشور تا قبل از خلع سلاح کامل اتمی برداشته نخواهد شد.
رئیس ایالات متحده آمریکا همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به ایران پرداخت و مدعی شد: «سران ایران به مرزهای همسایگان‌شان و حق حاکمیت آنها احترام نمی‌گذارند و منابع این کشور را هدر می‌دهند تا خودشان را ثروتمند کنند.» به گزارش فارس، ترامپ گفت که به همین دلیل است کشورهای بسیاری در خاورمیانه به شدت از تصمیم من برای خارج کردن آمریکا از توافق هسته‌ای وحشتناک سال ۲۰۱۵ ایران و احیای تحریم‌ها علیه این کشور حمایت کردند.
وی گفت: «توافق هسته‌ای، سرمایه سرشار برای سران ایران به ارمغان آورد. از زمان حصول برجام، بودجه نظامی ایران نزدیک به ۴۰ درصد افزایش پیدا کرد. ترامپ سپس گفت: «ایالات متحده کارزاری برای فشار اقتصادی راه انداخته تا این کشور را از وجوهی که برای پیشبرد برنامه‌هایش نیاز دارد، محروم کند. ماه گذشته ما احیای تحریم‌هایی که ذیل توافق هسته‌ای رفع شده بودند را آغاز کردیم. تحریم‌های دیگری هم ۵ نوامبر احیا خواهند شد و اقدامات بیشتری هم در راهند. در حال همکاری با کشورهای وارد کننده نفت خام ایران هستیم تا خرید نفت خود را به طرز محسوسی کاهش دهند.
رئیس ایالات متحده آمریکا همچنین در بخش‌های دیگری از سخنان خود ضمن توجیه اقداماتش در خروج از شورای حقوق بشر و نیز انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس، به دیوان بین‌المللی کیفری نیز تاخت و گفت که این دیوان هیچگونه صلاحیت قضایی، مشروعیت و اختیاری ندارد.


دونالد ترامپ همچنین طی سخنانی بی‌سابقه و با تهدید متحدان منطقه‌ای خود از اوپک و کشورهای عضو این کارتل بین‌المللی نفتی هم انتقاد کرد. او گفت: ما به بزرگترین تولیدکننده انرژی نسبت به هر جای دیگر روی کره زمین تبدیل شده‌ایم.
وی اضافه کرد: ایالات متحده آماده صادر کردن ذخایر فراوان و مقرون به صرفه نفت و گاز طبیعی خود است. اوپک و کشورهای عضو اوپک دارند سایر کشورها را تلکه می‌کنند. من این را دوست ندارم و هیچ‌کس هم نباید آن را دوست داشته باشد. ترامپ گفت: ما در ازای هیچ، از بسیاری از این کشورها دفاع می‌کنیم و بعد آنها با ارمغان آوردن قیمت‌های بالای نفت، از ما بهره‌کشی می‌کنند. این خوب نیست. از آنها می‌خواهیم افزایش نفت را متوقف کنند، می‌خواهیم کاهش قیمت‌ها را آغاز کنند. ضمن اینکه آنها باید از این بعد به نحو محسوس در محافظت نظامی مشارکت کنند. ما بیش از این با این قیمت‌های وحشتناک کنار نخواهیم آمد.