امسال هیچ دانش آموز تحت پوشش، بدون کیف به مدرسه نرفت


دیروز سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد خمینی(ره) میهمان مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران بود و از بخش‌های مختلف روز نامه‌های مؤسسه ایران بازدید کرد.
به گزارش «ایران»، فتاح، در این بازدید با اشاره به برگزاری مرحله اول جشن عاطفه‌ها در اول مهر ماه امسال گفت: درحال حاضر 310 هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد داریم که امسال با کمک مردم و دولت حتی یک نفر هم بدون کیف و لوازم التحریر به مدرسه نرفت.
وی افزود: آمارها نشان می‌دهد که امسال کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها 35 درصد رشد داشته است.


رئیس کمیته امداد با بیان این‌که مرحله دوم جشن عاطفه‌ها امسال در دو مرحله یکم و 11 مهرماه برگزار می‌شود بیان داشت: نحوه کمک به دانش‌آموزان به این شکل است که نامه‌ای دراختیار مدیران مدارس قرار می‌گیرد تا دانش‌آموزان تحویل والدین داده و آنها کمک‌های نقدی خود را به مدرسه پرداخت کنند سپس این کمک‌ها جمع‌آوری شده و براساس اولویت در بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع می‌گردد. به گفته وی، این‌که دانش‌آموزان تحت پوشش امسال بدون کیف به مدرسه نرفتند هنرکمیته امداد نیست بلکه لطف، دیانت و همکاری مردم است.
فتاح در ادامه به تحویل واحدهای مسکونی مدد جویان در مناطق زلزله زده کرمانشاه اشاره کرد و گفت: سعی می‌کنیم همه واحدهای مسکونی تا پایان سال ساخته و تحویل زلزله زده‌ها داده شود.
وی همچنین به اشتغال مددجویان پرداخت و خاطر نشان کرد: وام در دو بخش روستایی و شهری پرداخت می‌شود که معتقدیم وام شهری کافی نیست.
وی ادامه داد: در حال رایزنی با دولت هستیم تا سقف وام اشتغال شهری افزایش یابد که امیدواریم این امر محقق شود. رئیس کمیته امداد اظهار امیدواری کرد تا برای قشر محروم و آسیب پذیر جامعه که تحت فشار اقتصادی هستند حمایت‌های لازم صورت پذیرد. وی همچنین به مناطق محروم اشاره کرد وگفت: در همه مناطق محروم کشورمدد جوی کمیته امداد وجود دارد که باید مورد حمایت قرار گیرند. وی بیان داشت: البته اقدامات زیر بنایی در مناطق محروم وظیفه ما نیست اما حمایت‌های اولیه در اختیار مددجویان قرار گرفته است. به اعتقاد فتاح، با توجه به تعداد مددجویان، باید دامنه چتر حمایتی کمیته امداد گسترش یابد تا آنها از حمایت‌های لازم برخوردار شوند. مشروح گفت‌و‌گوی «ایران» با پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی بزودی  منتشر خواهد شد.