گوشمالي سختي به عوامل بزدل حادثه تلخ اهواز خواهيم داد

جمعي از ورزشكاران مدال‌آور و غرورآفرين كشورمان در بازي‌هاي آسيايي ۲۰۱۸ جاكارتا (اندونزي) ظهر ديروز (دوشنبه) با رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار و گفت‌وگو كردند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين ديدار قبل از بيان نكاتي خطاب به ورزشكاران، حضور گرم و پر شور ملت ايران در مراسم عزاداري حضرت سيدالشهدا عليه‌السلام را پر معنا و با عظمت‌تر از سال‌هاي قبل خواندند و با اشاره به حادثه تروريستي دو روز قبل در اهواز گفتند: اين حادثه تلخ بار ديگر نشان داد كه ملت ايران در راه پر افتخار پيشرفت و اعتلا، دشمنان زيادي دارد.
ايشان حمله به افراد بي‌دفاع را كاري بزدلانه خواندند و خاطرنشان كردند: كار شجاعانه از آن جوانان برومند كشور است كه در ميدان‌هاي علمي، دفاعي و ورزشي افتخارآفرين هستند.
ايشان افزودند: بر اساس گزارش‌ها اين كار بزدلانه كار همان افرادي است كه هر جا در سوريه و عراق گرفتار مي‌شوند، امريكايي‌ها نجات‌شان مي‌دهند و دست‌شان در جيب سعودي و امارات عربي است.


رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كردند: مطمئنا گوشمالي سختي به عوامل اين اقدام خواهيم داد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي بخش بعدي سخنان‌شان را به تاكيد بر ارزش كار بزرگ مدال‌آوران و توصيه چند نكته به آنان اختصاص دادند.
 
مدال واقعي شما قهرمانانيد كه هويت ايراني- اسلامي را به دنيا نشان داديد
ايشان خطاب به ورزشكاران گفتند: مدال واقعي شماييد، زيرا بالاترين ارزش براي يك كشور و لازمه پيشرفت آن، وجود نيروي انساني كارآمد، مومن، جدي، با هوش و پر تلاش است.
رهبر انقلاب، افتخارآفريني دختران و پسران مدال‌آور ايران در مسابقات جهاني را موجب خرسندي ملت‌هاي آزاده و در عين حال عصبانيت جبهه استكبار دانستند و افزودند: مستكبران از پيروزي ملت ايران در هر عرصه‌اي خشمگين مي‌شوند، بنابراين پيروزي شما در واقع پيروزي ملت و شكست جبهه وسيع دشمنان ايران است، به همين دليل حقيقتا به شما افتخار مي‌كنم و پيام‌هاي تشكر من به شما به معناي واقعي كلمه برآمده از دل است.
ايشان با اشاره به تلاش مستمر دشمنان براي پنهان كردن موفقيت‌هاي بزرگ ملت ايران در عرصه‌هاي مختلف گفتند: البته افتخارآفريني شما ورزشكاران عزيز در مقابل چشم صدها ميليون انسان در دنيا، غيرقابل انكار است كه اين امتياز، ارزش كارتان را مضاعف مي‌كند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، خلق صحنه‌هاي ماندگاري همچون دعا و سجده به درگاه پروردگار پس از پيروزي، وقار و حجاب اسلامي بانوان ورزشكار كشورمان در مسابقات و اهداي مدال به شهيدان سرافراز را نشان‌دهنده هويت و شخصيت ايراني، اسلامي و انقلابي ورزشكاران غيور ايران برشمردند و تاكيد كردند: قهرمانان اجاره‌اي برخي كشورها از نشان دادن هويت آن ملت ناتوان هستند اما قهرمانان اصيل ما چنين افتخارآميز، هويت ملت ايران را نمايندگي مي‌كنند و كار شما با هيچ محاسبه مادي، قابل ارزشگذاري نيست.
رهبر انقلاب اسلامي از همين زاويه به موضوع تهديد ورزشكاران كشورمان از جانب برخي مراكز خارجي پرداختند و گفتند: خاضع و خاشع شدن در مقابل هنجارهاي استكبار مايه افتخار نيست، بنابراين در مقابل تهديد به اينكه اگر فلان مسابقه را ندهيد يا كاري را انجام ندهيد، فلان فدراسيون از شما ناراضي مي‌شود، نبايد تسليم تهديدها و هنجارهاي غلط و تحميلي شويد.
ايشان با تاكيد بر اينكه ميدان ورزش، ميدان ترس و ملاحظه نيست بلكه ميدان شجاعت و پيش ‌رفتن است، گفتند: ارزش‌ها و اصالت‌ها را نمي‌توان و نبايد زير پا گذاشت، البته مخالفان ارزش‌هاي ملت ايران نيز نمي‌توانند كاري بكنند همچنان‌كه سال قبل پس از آنكه عليرضا كريمي عزيز، شكست را براي هدف مهم‌تري قبول كرد، او و فدراسيون كشتي را تهديد كردند اما در مسابقات امسال اين جوان افتخارآفرين حاضر و قهرمان شد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در تبيين علت مخالفت با مسابقه دادن با نمايندگان رژيم صهيونيستي، خاطرنشان كردند: جمهوري اسلامي از ابتداي انقلاب، رژيم صهيونيستي و رژيم نژادپرست آفريقاي جنوبي را به رسميت نشناخت، البته رژيم آپارتايد آفريقاي جنوبي سقوط كرد و رژيم غاصب، كذاب و نژادپرست صهيونيستي نيز ساقط خواهد شد.
 
جمهوري اسلامي ايران در مسابقات ورزشي با نمايندگان رژيم صهيونيستي شركت نخواهد كرد
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: جمهوري اسلامي ايران در مسابقات ورزشي با نمايندگان رژيم غاصب شركت نخواهد كرد و معتقديم خود اين كار كه سال گذشته عليرضا كريمي نمونه‌اي از آن را انجام داد، يك قهرماني واقعي است.
ايشان با اشاره به توجه ويژه مردم به جوانان قهرمان به آنان توصيه كردند: در عين قهرماني، «متواضع، متدين، انقلابي پيشرو و خانواده‌دوست» باشيد تا در چشم مردم الگوي «صلاح، نجابت و طهارت» شويد.
رهبر انقلاب اسلامي ديدار با افتخارآفرينان كاروان ورزشي ايران را بسيار شيرين و اين روز را روزي به‌ياد ماندني برشمردند و گفتند: ورزش قهرماني بايد همچون قله‌اي همه مردم را به انجام ورزش تشويق و ورزش را در چشم همگان شيرين كند.
در اين ديدار كه در فضايي صميمي و پر نشاط برگزار شد، هر يك از ورزشكاران قهرمان خود را معرفي و نكاتي درباره افتخارات و سوابق‌شان بيان كردند.
در اين ديدار كه وزير ورزش و جوانان، دبير كميته ملي المپيك و روساي برخي فدراسيون‌ها نيز حضور داشتند، مدال‌آوران بازي‌هاي آسيايي نماز ظهر و عصر را به امامت رهبر انقلاب اسلامي اقامه كردند.