دريغ و حماسه

مراسم تشييع پيكر شهداي حادثه تروريستي كه روز شنبه در اهواز صورت گرفت، صبح ديروز با حضور گسترده مردم خوزستان از مقابل حسينيه ثارالله اهواز برگزار شد. مردم غيور جنوب كشور كه براي بدرقه پيكر پاك شهداي حادثه تروريستي در مقابل حسينيه حاضر شده بودند با سر دادن شعار‌هايي چون مرگ بر منافق و حسين حسين شعار ماست شهادت افتخار ماست از پيكر شهدا استقبال كردند. حجت‌الاسلام رحيميان و حجت‌الاسلام مروي به نمايندگي از مقام معظم رهبري در اين مراسم حاضر بودند كه پيش از آغاز مراسم تشييع از مجروحان اين جنايت عيادت كردند. از ديگر مسوولان حاضر در تشييع پيكر شهداي حادثه تروريستي مي‌توان به محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، امير سرتيپ امير حاتمي وزير دفاع، سيد‌محمود علوي وزير اطلاعات، حجت‌الاسلام شهيدي‌محلاتي معاون رييس‌جمهور و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران، سردار سلامي جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران، آيت‌الله موسوي‌جزايري نماينده ولي‌‌فقيه در استان خوزستان، شريعتي استاندار خوزستان اشاره كرد.
 
جدايي خوزستان خواب تحقق‌ناشدني است
محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام يكي از سخنرانان اين مراسم بود. رضايي در آغاز ضمن عرض تسليت به مناسبت شهادت تعدادي از هموطنان در حمله تروريستي روز شنبه اهواز گفت: ياد امام و شهداي دفاع مقدس و عزيزاني از زن و مرد را كه در اين حادثه تلخ و تحميلي به شهادت رسيدند، گرامي مي‌داريم.


وي حادثه اهواز را يك حادثه كاملا طراحي‌شده از بيرون مرزها عنوان كرد و گفت: كاملا پيدا و مشخص شد كه تروريست‌ها از طرف چه كشورهايي حمايت مالي و تبليغاتي مي‌شوند. اينكه تروريست‌ها كجا آموزش ديده‌‌ و از كجا آمد‌ند را مسوولان اطلاعاتي توضيح خواهند داد.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر اينكه خوزستان بدون ايران و ايران بدون خوزستان معنا ندارد و هويت خود را از دست مي‌دهند، افزود: ‌هيچ مادري را از فرزند و فرزندي را از مادر نمي‌شود گرفت؛ خوزستان فرزند ايران اسلامي است و از وفادارترين‌ها بوده و در حوادث مختلف دين خود را ادا كرده است؛ در اين ديار مردم عرب و لر جان‌فدايي‌هاي بسياري كردند.
وي خاطرنشان كرد: مردم خوزستان در راه انقلاب و دفاع حضور پيدا كردند و شهيد شده و همواره از جشن‌هاي پيروزي انقلاب تا مراسم‌هاي دفاع مقدس هميشه در صحنه ديده شدند. اينكه كساني بخواهند خوزستان را جدا كنند خواب تحقق‌ناشدني ديده‌اند. اين حادثه در زماني اتفاق افتاد كه ترامپ و اسراييلي‌ها و كشورهاي منطقه اعلام كردند تابستان بسيار گرمي در مقابل ايران است؛ در تيرماه و مردادماه تبليغات زيادي كردند كه از مشكلات اقتصادي مردم سوءاستفاده كنند و مردم را عليه نظام، امنيت و اقتدار خود به صحنه بياورند در حالي كه شكست خوردند.
سرلشكر رضايي خاطرنشان كرد: اين حادثه در حالي انجام شد كه نيروهاي مسلح رژه مي‌رفتند، هدف آنها اين بود كه شكست‌شان را با عمليات پرسروصدا جبران كنند اما اين اقدام آنها نيز جز يأس و نااميدي براي خودشان چيزي نداشت.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر اينكه اقتدار و امنيت را نمي‌توان در ايران شكست و از بين برد، گفت: اين موضوع خوابي بيش نيست. امروز اقتدار و امنيت در ايران نهادينه شده و در واقع اقتدار و امنيت به‌سادگي در كشور از بين نمي‌رود. از مسوولان وزارت خارجه مي‌خواهيم مشكل را به‌زودي حل كنند و تنها به تذكر اكتفا نكنند، سركرده‌هاي اين تروريست‌ها الان يا در انگلستان يا در هلند يا در دانمارك هستند، اقدام عملي و جدي داشته باشيد.
 
منتظر دست انتقام ملت ايران باشيد
امير سرتيپ حاتمي، وزير دفاع دولت دوازدهم ديگر سخنران اين مراسم بود. او در اين مراسم با عرض تسليت مجدد به شهادت رسيدن و مجروح و آسيب‌ديدن جمعي از هموطنان بي‌دفاع كشورمان گفت: تروريست‌ها منتظر دست انتقام ملت ايران باشند. وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح هدف دشمن از اينگونه تحركات را ايجاد آشوب و نا‌امني و تشويش در كشور دانست و اظهار داشت: ملت رشيد ايران اسلامي در طول 40 سال اخير ثابت كرده‌ كه دست از آرمان‌ها و اعتقادات راسخ‌شان بر نخواهد داشت. اين قبيل اقدامات كور و فاقد ارزش و غيرانساني خللي در عزم ملت ايران در تحقق اهداف متعالي انقلاب نخواهند داشت.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح تصريح كرد: استكبار جهاني به‌سركردگي امريكا و رژيم صهيونيستي و طرفداران منطقه‌اي‌ آن با توسل به اين گروهك‌هاي تروريستي در پي اهداف شوم خود هستند. حجت‌الاسلام والمسلمين سيد‌محمود علوي نيز در مراسم تشييع پيكر شهداي حادثه تروريستي اهواز در سخناني با بيان اينكه شهادت و خون ريختن عزيزان خوزستاني براي خوزستاني‌ها امري تازه‌اي نيست، اظهار داشت: تاريخ خوزستان با شهادت در هم آميخته شده‌ است. مقاومت خوزستاني‌ها در برابر نيروي متجاوز استعمارگر انگليسي و مقاومت‌شان در برابر رژيم بعث در تمام صحنه‌ها مثال‌زدني است.
 
شماري از عوامل مرتبط با حادثه تروريستي اهواز بازداشت شدند
سيد‌محمود علوي نيز در مراسم تشييع پيكر شهداي حادثه تروريستي اهواز در سخناني با بيان اينكه شهادت و خون ريختن عزيزان خوزستاني براي خوزستاني‌ها امر تازه‌اي نيست، اظهار داشت: تاريخ خوزستان با شهادت در هم آميخته شده‌ است. مقاومت خوزستاني‌ها در برابر نيروي متجاوز استعمارگر انگليسي و مقاومت‌شان در برابر رژيم بعث در تمام صحنه‌ها مثال‌زدني است. وزير اطلاعات ادامه داد: تروريست‌هايي كه اقدام كردند به هلاكت رسيدند و عقبه آنها به ‌وسيله ساير نيروهاي امنيتي تا آخرين نفر شناسايي خواهند شد؛ همچنين بخشي عمده نيز شناسايي و دستگير شدند. تا آخرين نفر آنها را به كيفر خواهيم رساند و به دنيا اين پيام را خواهيم رساند تا بدانند ايران جاي چنين جنايت‌هاي ضد‌بشري نيست و انتقام خود را خواهيم گرفت.
 
واكنش‌ ايران پشيمان‌كننده خواهد بود
سردار حسين سلامي، جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در مراسم تشييع پيكر پاك شهداي حادثه تروريستي اهواز در سخناني با بيان اينكه خوزستان كانون مقاومت و پايتخت دفاع مقدس ايران است، اظهار داشت: امروز اهواز درخشان‌ترين شهر عالم روي زمين است؛ بيرق‌ها همچنان در اهتزاز است و قلب‌هاي مردمان اين سرزمين سرشار از شوق و شور شده و دوباره به ميدان آمدند. هيچ‌كس گمان نكند مردماني كه در هشت سال دوران باشكوه دفاع‌مقدس از غرش بمب‌ها، موشك‌ها و انفجار توپ‌ها نترسيدند و نلرزيدند، امروز از حركت چهار پشه در بيشه شيران نگران شوند.
وي با بيان اينكه «ما مي‌دانيم كانون طراحي اين توطئه‌ها كجاست»، خاطرنشان كرد: آنان كه مردان و زنان اين سرزمين را بي‌گناه مي‌كشند هيچ حجتي ندارند؛ از آنها سوال مي‌كنيم: به كدامين گناه اين افراد بي‌گناه را به خاك و خون كشيديد؟ آيا اين مردمان موحد و خداپرست مگر كفار بودند؟
سردار سلامي با ابراز اينكه اين جنايت هولناك پرده تزوير مثلث امريكا، رژيم‌صهيونيستي و رژيم آل‌سعود را برداشت، گفت: ما امروز از رياكاران در جهان اسلام پرده برمي‌داريم. آنها كه دم از حمايت از مردمان شريف عرب كه سردسته آنها رژيم سعودي است، مي‌زنند‌، آيا مي‌دانند تعداد زيادي از شهيدان از همين مردمان بودند؟ خون عرب، لر و فارس در‌ هم آميخته شد.
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران با هشدار به حاميان تروريست‌ها و تاكيد بر‌ اينكه «انتقام سختي از دشمنان مي‌گيريم»، اضافه كرد: صهيونيست‌ها واكنش و انتقام ما را زماني كه دانشمندان‌مان را در خيابان‌ها ترور كردند، شهيد ‌الله‌دادي را در جولان به‌ شهادت رساندند و در ساير صحنه‌ها، ديده‌اند.
سردار سلامي با بيان اينكه امريكا و صهيونيست‌ها تنها شكست‌ خوردن را ياد گرفته‌اند، گفت: امروز حزب‌الله مقتدرانه رژيم صهيونيستي را در مرز بين مرگ و بقا نگه داشته است. دشمنان نتوانستند نقشه صلح و خاورميانه جديد را به سرانجام رسانده يا سوريه را تجزيه و نظام بشار اسد را سرنگون كنند؛ آنها نتوانستند عراق را تجزيه و بر آن سيطره سياسي پيدا كنند و اين مهم به ‌بركت گفتمان انقلاب اسلامي و هواداران انقلاب كه آنجا بوده و خواهند بود، محقق شده است.
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران تاكيد كرد: اينها تلاش دارند بين ملت مسلمان ايران و عراق جدايي ايجاد كنند اما با واكنش بسيار زيباي مردم عراق روبه‌رو مي‌شوند و دوباره شكست مي‌خورند. اينها قصد دارند اين نسخه تفرقه را درون سرزمين ما پياده كنند ولي ما به مقامات اين كشورها هشدار مي‌دهيم شما مسوول اين اعمال هستيد و عواقب آن را خواهيد ديد.
سردار سلامي با تاكيد بر‌ اينكه «به ملت ايران قول مي‌دهيم كه واكنش ما به اين حادثه پشيمان‌كننده، ويران‌گر و نابودكننده باشد»، گفت: هيچ‌كس نمي‌تواند بر كودكان اين سرزمين بتازد و به تمام كساني كه پشت اين ماجرا هستند، هشدار مي‌دهيم.
 
عاملان حادثه تروريستي اهواز ادامه همان جريان ابوسفيان و يزيد هستند
حجت‌الاسلام و‌المسلمين احمد مروي، نماينده رهبر معظم انقلاب نيز از ديگر سخنرانان مراسم تشييع پيكر شهداي حادثه تروريستي بود. وي با ابراز اينكه همزماني اين حادثه تروريستي با حادثه عاشورا و اولين روز هفته دفاع مقدس بود كه اين امر قابل تحليل است، افزود: اين نشان مي‌دهد فرزندان يزيديان مي‌خواستند انتقام حب و عشق اهل‌بيت(ع) را از رهروان اباعبدالله(ع) بگيرند‌؛ كساني كه به اين جنايت دست زدند امروز ادامه همان جريان ابوسفيان و يزيد هستند، ادامه جريان پليدي هستند كه در روز عاشورا گفتند «ما انتقام جنگ بدر را از پيامبر گرفتيم».
نماينده رهبر معظم انقلاب خاطرنشان كرد: مي‌خواستند با اين كار بگويند امروز نيز اينجا مانند سوريه است، همان‌طور كه خون پاك شهداي عاشورا به ادامه اسلام و حقانيت آن منجر شد، خون‌هاي اين شهدا نيز سبب ادامه اسلام ناب محمدي‌(ص) خواهد شد. در عاشورا با هلهله نخواستند پيام حقانيت امام حسين‌(ع) را بشنوند و قصد خاموش‌ كردن آن را داشتند اما اكنون كه نور خورشيد انقلاب چون خورشيدي تابان بر تاريخ است و با خون پاك عجين شده با اين كارها خاموش‌ شدني نيست.
در پايان اين مراسم نماز بر پيكر شهداي حادثه تروريستي اهواز با حضور پرشور مردم اهواز و به ‌امامت آيت‌الله موسوي‌جزايري اقامه شد. پيكر پاك شهداي اين حادثه تروريستي پس از تشييع به‌ روي دستان مردم استان خوزستان و مسوولان لشكري و كشوري در گلزار شهداي اين استان آرام گرفت.