معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد رفع کمبود تجهیزات پزشکی بیمارستانی

معاون درمان وزارت بهداشت: در سه تا چهار هفته گذشته در برخی اقلام کمبود‌هایی داشتیم، اما خوشبختانه اکنون وضع بهتر و مشکلات رفع شده است.
قاسم جان بابایی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه مراسم چهل و سومین سالروز تاسیس اورژانس کشور گفت: در سه تا چهار هفته گذشته در برخی اقلام کمبود‌هایی داشتیم و ممکن است تامین برخی اقلام به صورت مقطعی با تاخیر اتفاق افتد، اما خوشبختانه اکنون وضع بهتر و مشکلات رفع شده است.
معاون درمان وزارت بهداشت افزود: علت ماندگاری طولانی مدت بیماران در اورژانس بیمارستان‌ها و انتقال ندادن آن‌ها به بخش‌های بیمارستانی این است که در سالیان گذشته اورژانس‌های بیمارستانی توسعه نیافته بودند، اما خوشبختانه با آغاز طرح تحول سلامت طبق برنامه باید 185 اورژانس بیمارستانی توسعه پیدا می‌کرد که تاکنون 149 اورژانس به بهره‌برداری رسیده است و بقیه نیز درحال تکمیل هستند.
وی گفت: البته نیاز داریم تا سایر اورژانس‌های کشور را نیز توسعه دهیم و حتی اورژانس‌های تخصصی مانند اورژانس‌های مربوط به حوادث جاده‌ای ایجاد کنیم.


معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: مشکلی که اکنون با آن مواجه هستیم ماندن بیماران در اورژانس است، یعنی بیمار به اورژانس می‌رود، ازسوی متخصص طب اورژانس در کمتر از 6 ساعت تعیین تکلیف می‌شود، اما با اینکه تعیین تکلیف شده به دلیل بالا بودن ضریب اشغال تخت‌های بیمارستان‌ها و ازدحام بیماران در بخش‌ها، بیمار در اورژانس می‌ماند و باید صبر کند تا بیماران دیگر از بخش ترخیص شوند و سپس به بخش منتقل شود.
وی گفت: حتی گاهی نیز با توجه به اینکه هنوز در برخی استان‌ها با کمبود بخش‌های ویژه مواجهیم، بیمار زیر دستگاه تنفسی در اورژانس می‌ماند، اما تلاش‌مان این است که این مسائل به حداقل برسد.
معاون درمان وزارت بهداشت افزود: همچنین قرار است اورژانس‌ها از نظر فضای فیزیکی و نیروی انسانی توسعه یابند، برای این اقدام اعتباری از محل هدفمندی یارانه‌ها مشخص شده است که هر زمان تخصیص یابد، توسعه اورژانس‌ها را انجام می‌دهیم.
وی با اشاره به کمبود‌های مطرح شده درباره دارو و تجهیزات پزشکی گفت: در بخش دارو مشکل عمده‌ای نداشته‌ایم و در موارد اورژانسی نیز مشکلی ایجاد نشده است، البته از این نظر که بیمارستان‌ها مکلف بودند خودشان دارو و تجهیزات پزشکی را تامین کنند، ممکن بود تاخیر‌هایی ایجاد شود، اما تمام تلاش‌مان این بوده است که بیمار به خارج از بیمارستان فرستاده نشود.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در هفته اخیر نیز خوشبختانه گمرک قسمت زیادی از دارو و تجهیزات مصرفی را آزاد کرده و میزان کمبود‌ها بسیار کمتر شده است و در هفته‌های آینده به حداقل می‌رسد و ان‌شاءالله مشکل عمده‌ای برای مردم ایجاد نمی‌شود.
سایر اخبار این روزنامه
رهبر انقلاب دردیدار مدال‌آوران کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی اندونزی: مطمئناً گوشمالی سختی به عوامل تروریست خواهیم داد معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد رفع کمبود تجهیزات پزشکی بیمارستانی قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، گرفتار «اما و اگر» مدیران و مسئولان وقاحت بی‌حد و مرز ارتجاع عرب تشییع باشکوه پیکر شهدای حادثه تروریستی اهواز نامه 50 مقام سابق آمریکایی به ترامپ: به برجام بازگرد و با ایران از طریق دیپلماسی تعامل کن رئیس جمهور ایران: ترامپ قبل از اینکه از گفتگو سخن بگوید باید به عقب برگردد دانمارک تروریست‌های الاحوازیه را به ایران تحویل می‌دهد رئیس جمهوری کوبا: خواهان روابط «متمدنانه» با آمریکا هستیم وزیر خارجه آمریکا: تحریم‌های کره‌شمالی تا زمان خلع سلاح هسته‌ای کامل برداشته نمی‌شود لیونی: وقت برکناری نتانیاهو رسیده است معاون اول رئیس جمهوری در جلسه شورای اقتصاد: دولت در هر شرایطی کالا‌های اساسی را تامین می‌کند رئیس جمهور ایران: ترامپ قبل از اینکه از گفتگو سخن بگوید باید به عقب برگردد رئیس جمهور ایران: ترامپ قبل از اینکه از گفتگو سخن بگوید باید به عقب برگردد رئیس جمهور ایران: ترامپ قبل از اینکه از گفتگو سخن بگوید باید به عقب برگردد رئیس جمهور ایران: ترامپ قبل از اینکه از گفتگو سخن بگوید باید به عقب برگردد رئیس جمهور ایران: ترامپ قبل از اینکه از گفتگو سخن بگوید باید به عقب برگردد