محمدطا‌ها پسر ایران بود

پیکر‌های مطهر شهدای حادثه تروریستی اهواز صبح دیروز با حضور خیل عظیمی از مردم ولایتمدار خوزستان تشییع شد.
به گزارش خبرگزاری‌ها، مردم دیار دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس با سردادن شعار‌های «مرگ بر امریکا»، «مرگ بر منافق» و «حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست» خشم و انزجار خود را از مزدوران و تفاله‌های استکبار و برخی حکومت‌های دست‌نشانده در مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی اهواز ابراز کردند.
تشییع محمدطاها، پسر ایران
محمد طا‌ها اقدامی کوچک‌ترین شهید حمله تروریستی در اهواز که خبر شهادت او بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و خارجی داشته، کودک چهار ساله‌ای است که برای دیدن رژه نیرو‌های مسلح در اولین روز هفته دفاع مقدس به محل برگزاری این مراسم در اهواز رفته بود که در حمله تروریست‌ها به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر پاک و معصومانه پسر چهار ساله ایران دیروز روی دستان مردم شهید پرور استان خوزستان تشییع شد. مادر محمد طا‌ها که خود نیز از مجروحان حادثه تروریستی اهواز است دیروز در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه گفت: صد‌ها بچه مثل محمدطا‌های من پرپر می‌شوند، اما دشمنان بدانند که به هیچ‌کدام از اهدافشان نمی‌رسند و فقط نفرت ما را بیشتر می‌کنند و ضعیفی خودشان را می‌رسانند.


‌جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی اهواز در سخنانی با بیان اینکه خوزستان کانون مقاومت و پایتخت دفاع مقدس ایران است، اظهار داشت: امروز اهواز درخشان‌ترین شهر عالم روی زمین است؛ بیرق‌ها همچنان در اهتزاز است و قلب‌های مردمان این سرزمین سرشار از شوق و شور شده و دوباره به میدان آمدند. هیچ‌کس گمان نکند مردمانی که در هشت سال دوران باشکوه دفاع مقدس از غرش بمب‌ها، موشک‌ها و انفجار توپ‌ها نترسیدند و نلرزیدند، امروز از حرکت چهار پشه در بیشه شیران نگران شوند. سردار حسین سلامی گفت: حضور پرشور مردم در تشییع شهدا و این دریای مواج، اما بااطمینان، آرام و باصلابت، امروز آمده‌اند تا محاسبات دشمنان را به هم بزنند و این حضور معنادار نشان می‌دهد که معجزه خون شهدا؛ وحدت، یکپارچگی و دمیدن روح عاشورا در جامعه است. وی با بیان اینکه «ما می‌دانیم کانون طراحی این توطئه‌ها کجاست»، خاطرنشان کرد: آنان که مردان و زنان این سرزمین را بی‌گناه می‌کشند هیچ حجتی ندارند؛ از آن‌ها سؤال می‌کنیم؛ به کدامین گناه این افراد بی‌گناه را به خاک و خون کشیدید؟ آیا این مردمان موحد و خداپرست مگر کفار بودند؟
‌جانشین فرمانده کل سپاه با هشدار به حامیان تروریست‌ها و تأکید بر اینکه «انتقام سختی از دشمنان می‌گیریم»، اضافه کرد: صهیونیست‌ها واکنش و انتقام ما را زمانی که دانشمندان‌مان را در خیابان‌ها ترور کردند، شهید الله‌دادی را در جولان به شهادت رساندند و در سایر صحنه‌ها، دیده‌اند.
سردار سلامی با بیان اینکه امریکا و صهیونیست‌ها تنها شکست خوردن را یاد گرفته‌اند، گفت: امروز حزب‌الله مقتدرانه رژیم صهیونیستی را در مرز بین مرگ و بقا نگه داشته است. دشمنان نتوانستند نقشه صلح و خاورمیانه جدید را به سرانجام رسانده یا سوریه را تجزیه و نظام بشار اسد را سرنگون کنند؛ آن‌ها نتوانستند عراق را تجزیه و بر آن سیطره سیاسی پیدا کنند و این مهم به برکت گفتمان انقلاب اسلامی و هواداران انقلاب که آنجا بوده و خواهند بود، محقق شده است.
وی تصریح کرد: آن‌ها که با شارژ اقتصادی و اعتقادی و تسلیحات، «تفرقه‌های خونی» را ایجاد می‌کنند و به‌دنبال تجزیه عراق هستند و مردمان این سرزمین را از نعمت زندگی امن محروم می‌کنند و در لبنان آتش تفرقه‌های خونین را برمی‌انگیزند، امروز به‌دنبال این هستند در این سرزمین نسخه‌های شکست‌خورده لبنان، سوریه و عراق را پیاده‌ساز‌ی کنند، اما همه آنان در طول ۱۰ سال گذشته شکست‌های سنگینی از مسلمانان خوردند. سردار سلامی با تأکید بر اینکه «به ملت ایران قول می‌دهیم که واکنش ما به این حادثه پشیمان‌کننده، ویرانگر و نابودکننده باشد»، گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند بر کودکان این سرزمین بتازد و به تمام کسانی که پشت این ماجرا هستند، هشدار می‌دهیم.
حادثه‌ای طراحی‌شده از بیرون مرز‌ها
رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام طی سخنانی در این مراسم، حادثه اهواز را یک حادثه کاملاً طراحی‌شده از بیرون مرز‌ها عنوان کرد و گفت: کاملاً پیدا و مشخص شد که تروریست‌ها از طرف چه کشور‌هایی حمایت مالی و تبلیغاتی می‌شوند. اینکه تروریست‌ها کجا آموزش دیده و از کجا آمد‌ند را مسئولان اطلاعاتی توضیح خواهند داد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه خوزستان بدون ایران و ایران بدون خوزستان معنا ندارد و هویت خود را از دست می‌دهند، افزود: هیچ مادری را از فرزند و فرزندی را از مادر نمی‌شود گرفت؛ خوزستان فرزند ایران اسلامی است و از وفادارترین‌ها بوده و در حوادث مختلف دین خود را ادا کرده است؛ در این دیار مردم عرب و لر جان‌فدایی‌های بسیاری کردند. وی بیان کرد: این حادثه در زمانی اتفاق افتاد که ترامپ و اسرائیلی‌ها و کشور‌های منطقه اعلام کردند تابستان بسیار گرمی در مقابل ایران است؛ در تیرماه و مردادماه تبلیغات زیادی کردند که از مشکلات اقتصادی مردم سوءاستفاده کنند و مردم را علیه نظام، امنیت و اقتدار خود به صحنه بیاورند درحالی که شکست خوردند. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه اقتدار و امنیت را نمی‌توان در ایران شکست و از بین برد، گفت: این موضوع خوابی بیش نیست. امروز اقتدار و امنیت در ایران نهادینه شده و در واقع اقتدار و امنیت به‌سادگی در کشور از بین نمی‌رود.
بازداشت عوامل مرتبط با تروریست‌ها
وزیر اطلاعات نیز در مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی اهواز در سخنانی با تأکید بر اینکه دشمن بداند این جنایت نه بر وحدت اقوام خوزستان و نه بر اراده آنان اثری نخواهد گذاشت بلکه سبب وحدت آنان در برابر استکبار جهانی می‌شود، خاطرنشان کرد: جنایتکارانی که دست به این جنایت هولناک زدند، بدانند فرزندان ایران اسلامی در برابر این جنایت سکوت نخواهند کرد. جنایت کشتن فرزند چهارساله و شلیک به‌سوی زنان، جنایتی نیست که دستگاه‌های امنیتی ایران از آن بگذرند. علوی ادامه داد: تروریست‌هایی که اقدام کردند به هلاکت رسیدند و عقبه آن‌ها به‌وسیله سایر نیرو‌های امنیتی تا آخرین نفر شناسایی خواهند شد؛ همچنین بخشی عمده نیز شناسایی و دستگیر شدند. تا آخرین نفر آن‌ها را به کیفر خواهیم رساند و به دنیا این پیام را خواهیم رساند تا بدانند ایران جای چنین جنایت‌های ضد‌بشری نیست و انتقام خود را خواهیم گرفت.
در این مراسم حجت‌الاسلام رحیمیان و مروی نمایندگان رهبر معظم انقلاب، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، شهیدی‌محلاتی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، آیت‌الله موسوی‌جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، شریعتی استاندار خوزستان و جمع دیگری از مسئولان کشوری و استانی حضور داشتند.