پاسخ سخت و غافلگیرکننده در انتظار تروریست‌ها

واکنش مقامات ایران به اقدام تروریستی اهواز و به شهادت رسیدن جمعی از هموطنانمان ادامه دار است. در پی این  حادثه تروریستی، وزیر اطلاعات در پیامی اعلام کرد :سربازان گمنام امام زمان (عج)در اولین فرصت مقتضی، پاسخی کوبنده به طراحان این اقدام ضد بشری خواهند داد.
به گزارش ایسنا، در پیام وزیر اطلاعات  آمده است : در ایام شهادت مظلومانه سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و آغازین روز نکوداشت هفته غرور آفرین دفاع مقدس که سندی جاودان و تاریخی بر پیروزی ملت همیشه سرافراز ایران اسلامی بر استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایت پیشه و عوامل دست نشانده آن را یادآوری می‌کند، تروریست‌های مزدور نادان و گمراه حادثه‌ای کور را رقم زدند و جمعی از مردم بیگناه خطه خوزستان را به خاک و خون کشیدند تا شاید جبران شکست‌های پی در پی اربابان نوکر ماب شان در عراق، سوریه، و سایر بلاد باشد.
  اینجانب ضمن تسلیت به خانواده‌های معزز ومعظم شهدای این حمله  تروریستی با مردم دلاور و شهید پرور خوزستان ابراز همدردی نموده ، بهبودی عاجل مجروحین این حادثه را از درگاه خداوند رحمان و رحیم مسئلت می‌نمایم.
قطعاً همان گونه که صدام مزدور، عامل دست نشانده ی استکبار و هواداران منطقه ای او در حمله به کشور عزیزمان ناکام ماندند و با پاسخ دندان شکن ملت غیور ایران مواجه شدند، این اقدام تروریستی نیز که با حمایت‌های خارجی و مرتبطین منطقه ای آنها برای نا امن کردن کشور عزیزمان صورت پذیرفته است، ناکام خواهد ماند و کوچک ترین خللی در اقتدار و انسجام ملت عزیز ما ایجاد نخواهد کرد.


‌هادیان و پشتیبانان این جنایت هولناک باید بدانند به درک واصل شدن تروریست‌ها پایان این ماجرا نبوده و سربازان گمنام امام زمان (عج) در اطاعت از فرمان مقام معظم رهبری (حفظه الله) و دستور ریاست محترم جمهوری و با همکاری نهاد‌های اطلاعاتی  با سرعت و دقت ، دنباله‌های این جنایتکاران قسی القلب را تعقیب و تا دستگیری و سپردن آنان به سر پنجه مقتدر قضایی کشور از پای نخواهند نشست و در اولین فرصت مقتضی، پاسخی کوبنده به طراحان این اقدام ضد بشری خواهند داد . امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  هم با عرض تسلیت شهادت جمعی از مردم بی گناه و عزیز کشورمان در حمله تروریستی اهواز، ضمن محکوم کردن این حرکت مذبوحانة بدخواهان و دشمنان ملت ایران گفت: این اقدام کور بار دیگر ضعف و زبونی استکبار جهانی و اذناب بی مقدار آنان در منطقه و اقتدار و عزت ایران اسلامی در عرصه‌های جهانی را نشان داد؛ چراکه عدم امکان مقابله و رودررویی مستقیم با نظام مقتدر ایران اسلامی، دشمن ناتوان را وادار به حمله به مردمی بی دفاع
 کرده است.
وی با اشاره به همزمانی حمله تروریستی اهواز با سال‌روز آغاز جنگ تحمیلی به ایران اسلامی از سوی صدام افزود: همان تفکری که موجب شد صدام، آغازگر تحمیل جنگ 8 ساله به ملت مقاوم ایران اسلامی باشد، امروز در شکلی دیگر در تلاش برای ایجاد اختلاف و صدمه میان صفوف ملت بزرگ ایران و تضعیف و خدشه دار ساختن امنیت پایدار است. تروریست‌های حقیر باید بدانند که پاسخی سخت و غافلگیرکننده در انتقام خون‌های پاک به زمین ریخته شده هموطنان‌مان دریافت خواهند کرد.
وزیر دفاع اعلام کرد: دستیابی به توان دفاعی یک ضرورت غیرقابل انکار است.
 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در بیانیه ای با تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌های معزز شهدای حادثه تروریستی اهواز، به ملت ایران اطمینان داد که در آینده نزدیک تروریست‌ها با انتقام مهلک و فراموش ناشدنی مواجه خواهند شد.
در متن بیانیه سپاه آمده  است: «جنایت تروریستی جیره خواران بی رحم استکبار جهانی و ارتجاع منطقه در اهواز ،کانون دفاع و مقاومت میهن اسلامی و در آغاز هفته دفاع مقدس و همزمان با موسم محرم و برافراشتن پرچم عاشورای حسینی، نشان داد دشمنان قسم خورده ایران اسلامی به ویژه مثلث شیطانی غربی، عبری و عربی، به دنبال ناکامی و شکست در دستیابی به اهداف و مقاصد شوم خود ،در دشمنی با وحدت، صلابت، اقتدار، استقامت و افتخارآفرینی مردمان این سرزمین و پیگیری پروژه انتقال ناامنی به داخل میهن اسلامی، از هیچ تلاش و توطئه‌ای فروگذار نیستند و حتی حاضرند زنان، کودکان و مردم بیگناه اعم از فارس و عرب را نیز آماج اقدامات کور تروریستی قرار دهند.
بی‌شک ارتکاب این گونه جنایات خللی در عزم و اراده صادق و راسخ نظام و ملت ایران در پایبندی به آرمان‌های بلند انقلاب و شهیدان گرانقدر و تداوم مسیر افتخارآمیز آنان نخواهد داشت و به فضل الهی و با همت و غیرت نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور و اشراف و تسلط موجود بر عقبه‌ها و کانون‌های استقرار  هدایتگران تروریست‌های خبیث و جنایتکار و بایاری خداوند متعال، در آینده نزدیک انتقام مهلک و فراموش ناشدنی از آنها گرفته خواهد شد.» 
رئیس ستادکل نیروهای مسلح  هم در پیامی اقدام تروریستی مزدوران استکبار در منطقه که به شهادت و زخمی شدن جمعی از هموطنان در اهواز منجر شد را محکوم کرد.
 در پیام سرلشکر محمدباقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح آمده است: «در آستانه نمایش غرورآفرین توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس،‌ تعدادی از عناصر فرومایه و زبون استکبار که از حمایت مالی و تبلیغاتی برخی کشورهای منطقه برخوردارند، در یک اقدام کور تروریستی، مردم بی‌گناه حاضر در این مراسم را به گلوله بستند که به شهادت و زخمی شدن جمعی از هموطنان عزیزمان منجر شد؛ اقدامی که به لحاظ نظامی فاقد هرگونه ارزش عملیاتی و اطلاعاتی است.» 
در این پیام آمده است: تا ریشه‌کنی پدیده تروریسم از پای نخواهیم نشست.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان این پیام با یادآوری مواضع کینه‌توزانه برخی مقامات کشورهای منطقه که آشکارا از انتقال ناامنی به درون مرزهای جمهوری اسلامی ایران سخن گفته‌اند، هشدار داده است که ضمن تصحیح رفتارهای خصمانه خود با جمهوری اسلامی ایران، از پیشگاه ملت بزرگ ایران عذرخواهی کنند؛ در غیر این صورت نیروهای مسلح حق پاسخ کوبنده به دشمنی‌ها با ملت ایران را برای خود در هر زمان و مکان محفوظ می‌دارند و جنایتکاران را در هر نقطه از جهان تحت تعقیب قرار خواهند داد.
سید علیرضا آوائی وزیر دادگستری هم در پی حادثه تروریستی اهواز که منجر به شهادت و مجروحیت جمعی از هموطنان شد، پیام تسلیتی صادر کرد.
به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری،در متن این پیام آمده است:
قدام تروریستی و کوردلانه که منجر به شهادت و مجروحیت هموطنان عزیز در مراسم رژه نیروهای مسلح در آستانه هفته دفاع مقدس شد، موجب تالم و تاسف فراوان گردید. مردم قهرمان خوزستان که نماد صبر، ایستادگی و شجاعت ملت سرافراز ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس هستند بار دیگر و همزمان با سالگرد آغاز جنگ تحمیلی، مظلومیت و حقانیت این ملت بزرگ در برابر رذالت و ناجوانمردی ایادی استکبار در ریختن خون پاک افراد بیگناه و کودکان معصوم را به
 نمایش گذاشتند. پیام روشن ملت شریف ما در پی وقوع این حادثه دلخراش، ایستادگی و دفاع از آرمانهای بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تاکید بر ادامه راه ایثار و شهادت و همچنین پاسخ کوبنده و قاطع به این اقدام ددمنشانه به تروریست‌ها و مزدوران کوردل است. اینجانب ضمن عرض تسلیت و همدردی با خانواده‌های داغدار از خداوند متعال برای روح پر فتوح شهدا مغفرت و برای مجروحان و آسیب دیدگان این حادثه آروزی شفای عاجل مسالت می‌نمایم.