وزیر نفت عربستان: قیمت کنونی نفت برای همه رضایت بخش است

«خالد الفالح» وزیر نفت عربستان و رئیس کمیته مشترک وزارتی اوپک گفت: قیمت کنونی نفت برای همه رضایت بخش است و پیوسته باید میان عرضه و تقاضا توازن برقرار باشد.
به گزارش ایرنا، وی در نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیر اوپک (JMMC) در الجزایر با اعلام این مطلب افزود: باید به اندازه نیاز بازار به آن نفت تزریق کرد. ما اطمینان داریم عرضه نفت پس از اتخاذ اقدام‌های طولانی مدت کافی خواهد بود، باید اطمینان لازم را به بازار داد و تلاش‌ها را ادامه دهیم.
الفالح همچنین خواستار گفت‌و‌گوی همه کشورهای تولیدکننده نفت در اوپک و خارج از آن و ایجاد ساز و کارهایی برای همکاری میان آنها جهت مقابله با نوسانات بازار شد.
وزیر نفت عربستان اضافه کرد، اوپک و شرکای آن نتایج خوبی به دست آورده‌اند.


وی افزود: همه می‌دانند بازار نفت اهمیت زیادی برای بخش انرژی و اقتصاد کشورهای ما دارد اما بازار همچنان نیاز به تولید بیشتر کربوهیدرات دارد.
الفالح در ادامه گفت: اوپک نقش مهمی در ایجاد ثبات در بازار نفت ایفا کرد و در این چارچوب در ماه ژوئن تصمیم به افزایش تولید نفت گرفت که اقدامی مثبت بود.
وزیر نفت عربستان با اشاره به تاثیرگذاری دو عنصر عرضه و تقاضا در بازار در خصوص نتایج ایجاد توازن میان این دو ابراز خوش بینی کرد و گفت: افزایش تقاضای یک و نیم میلیون بشکه‌ای وجود دارد و این شاخصی تشویق‌کننده است.
وی در عین حال گفت باید هوشیار و بیدار بود و دانست چالش‌های پیش روی کشورهای درحال توسعه چیست و این چالش‌ها چه تاثیراتی بر اقتصاد و بازار بزرگ نفت می‌گذارد.
الفالح در ادامه خواستار این شد که کشورهای تولیدکننده در خصوص تحولات بازار نفت دست‌ بسته نمانند و شرایط ژئوپلتیک را در نظر بگیرند و راهبردی مناسب داشته باشند و مقادیری که بازار نفت به آن نیازمند دارد، فراهم کنند تا بازار نه از جهت عرضه و تقاضا دچار آسیب نشود.
الفالح در مورد توافق 2016 الجزیره هم گفت، این توافق ثابت کرد کار مشترک ضرورتی انکار ناپذیر است.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه گذشته در توییتی تحقیر آمیز از کشورهای حاشیه خلیج فارس خواست تا قیمت نفت را پایین نگه دارند. وی نوشت" ما از کشورهای خاورمیانه حمایت می‌کنیم. آنها بدون ما مدت چندانی در امان نخواهند بود و با این حال همچنان قیمت‌های نفت را بالا و بالاتر می‌برند! ما این را به خاطر خواهیم سپرد. اوپک باید قیمت‌های نفت را اکنون پایین بیاورد."
در اجلاس دیروز شرکت کنندگان در خصوص افزایش تولید تا سقف یک میلیون بشکه توافق کردند اما تحلیلگران و کارشناسان نفتی برآورد می‌کنند که قیمت نفت برنت از 80 دلار نیز افزایش یابد.
دهمین جلسه کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت اوپک و غیراوپک (JMMC) صبح یکشنبه در الجزیره آغاز به کار کرد.
این کمیته به ریاست عربستان و با حضور نمایندگانی از 24 کشور و از جمله جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است.
« حسین کاظم پور اردبیلی » نماینده ایران در هیات عامل اوپک، ریاست هیات ایرانی شرکت‌کننده در این اجلاس را بر عهده داشت.
بیژن زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران پیش از این اجلاس گفته بود ایران بر این باور است که کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت اوپک و غیراوپک (JMMC) هیچ گونه حق تصمیم‌گیری و اختیار قانونی ندارد.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس جمهور در آستانه سفر به نیویورک: آمریکا از سازمان ملل سوء استفاده میکند وزیر نفت عربستان: قیمت کنونی نفت برای همه رضایت بخش است بخش صنعت، معدن و تجارت 100 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی گرفت تداوم محکومیت و پیام‌های تسلیت مقامات و سران کشورها نسبت به حادثه تروریستی اهواز آیا روسیه بالهای اسرائیل را در سوریه می‌چیند؟ آمریکا:آماده‌ امتیاز دادن به ایران هستیم بخشی از ناگفته‌های جنگ از زبان فرمانده دفاع مقدس میزان ارزش تولید کنندگان نفت همزمان با مراسم تشیع پیکر شهدای حمله تروریستی در اهواز هیات دولت امروز را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد نوری شاهرودی سفیر ایران خبر داد: لغو روادید ایران برای عمانی‌ها تا 10 روز آینده اجرایی می‌شود رئیس شورای شهر: منتظر نظر وزیر کشور در خصوص رفتن یا ماندن شهردار تهران هستیم برای عیادت مجروحان و شرکت در مراسم تشییع وضعیت شهدای حادثه تروریستی اهواز رئیس بنیاد شهید به نمایندگی از رئیس‌جمهوری به خوزستان سفر می‌کند در پی سخنان سخیف یک مشاور سیاسی اماراتی، کاردار امارات به وزارت خارجه احضار شد بورس فصل پاییز را با رشد 4 هزار و 533 واحدی آغاز کرد