معاون سفیر آلمان در ایران مطرح کرد: کاهش زمان صدور ویزای آلمان برای ایرانی‌ها

مرادیان ـ همدلی | رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: مسایل بانکی مهمترین مانع پیش روی فعالان اقتصادی اصفهان در تعامل با شرکت های آلمانی است.
سید عبدالوهاب سهل آبادی در دیدار با اولیور اشناکنبرگ معاون سفیر آلمان در جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد:تسهیل روابط بانکی بین بانک های ایران و آلمان می تواند به توسعه روابط اقتصادی دو کشور منجر می شود. وی از معاون سفیر آلمان خواست که راهکاری برای تسهیل نقل و انتقال بانکی بین شرکت های ایرانی و آلمانی ارایه دهد و افزود:تسهیل صدور ویزا برای بازرگانان و تجار می تواند به توسعه روابط اقتصادی دو کشور کمک
کند.
وی اصفهان را شهر تاریخ و صنعت برشمرد و گفت:بیش از 9 هزار واحد صنعتی بزرگ،متوسط و کوچک در این استان مشغول فعالیت است که بیشتر ماشین آلات و تجهیزات این واحدها ساخت آلمان است .


وی نساجی را یکی از صنایع با سابقه استان اصفهان دانست و گفت:اکثر واحدهای تولیدی بخش نساجی با مشارکت شرکت های آلمانی راه اندازی شده است و امیدواریم روابط اقتصادی ایران و آلمان همچنان گسترش یابد.
سهل آبادی با اشاره به ظرفیت کشاورزی استان اصفهان گفت:استان اصفهان در بخش کشاورزی محصولات متنوع را تولید و صادر می کند.
وی از آمادگی اتاق بازرگانی اصفهان برای راه اندازی دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و آلمان خبر داد و گفت:اتاق اصفهان یکی از بزرگترین و قدیمی ترین اتاق های بازرگانی کشور است که روابط نزدیک تجاری با المان دارد.
سفارت آلمان زمان صدور ویزا برای ایرانیان را به حداقل خواهد رساند
اولیور اشناکنبرگ معاون سفیر آلمان در این دیدار با اشاره به روابط سیاسی ،اقتصادی و فرهنگی آلمان و ایران اشاره کرد و گفت:سفارت آلمان زمان صدور ویزا برای ایرانیان را به حداقل خواهد رساند.
وی با اشاره به انتقال شرکت خدمات دهنده ویزا آلمان به اتاق بازرگانی مشترک ایران و آلمان خبر داد و گفت: هیچ محدودیتی در صدور ویزا برای مسافرت شهروندان ایران به آلمان وجود ندارد .
وی از علاقه مندی دولت آلمان به حفظ برجام توسط کشورهای اروپایی خبر داد و گفت:آلمان در کنار کشورهای اروپایی تلاش می کند که برجام حفظ و مصون بماند
وی با انتقاد از گزارش یکی از خبرگزاری ها مبنی بر افزایش سفر سفرای کشورهای اروپایی به شهرهای ایران گفت:سفرا برای آشنایی با شهرهای ایران و ظرفیت های فرهنگی،علمی و اقتصادی سفر می کنند وگرنه قصد جاسوسی ندارند.
معاون سفیر آلمان در ایران تصریح کرد:فعالیت سرمایه گذاران آلمان در ایران همچنان ادامه دارد.
اشناکنبرگ خاطر نشان کرد:اروپا بویژه آلمان ،فرانسه و انگلیس به دنبال ایجاد کانال ارتباطی جدید بانکی با ایران است که مستقل از بانک های آمریکا به فعالیت بپردازد.
وی حمایت اروپا از کانال ارتباطی بانکی با ایران را منوط به تصویب و تایید FATF گروه ویژه اقدام مالی با پولشویی از سوی ایران عنوان کرد و گفت:کشورهای اروپایی منتظر اقدام ایران در امضای این طرح اند تا نسبت به خط اعتباری بین بانکی اقدام کنند.