باز هم یک کلیپ دیگر از قاضی‌زاده هاشمی در رسانه‌های اجتماعی جنجال به‌پا کرد حاشیه‌ای بر وزیر پرحاشیه

مجید مسعودی- سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، کاراکتر جالبی دارد؛ ملغمه‌ای از خیلی چیزها. در کار خودش- که جراحی قرنیه باشد – استاد زبردستی است؛ تعدادی از شخصیت‌های سیاسی چشمشان را دست او داده‌اند و البته کور هم نشده‌اند! معروف است که دست سریعی در جراحی دارد و در یک روز می‌تواند تعداد زیادی عمل جراحی انجام دهد. دست‌به خیر هم هست. گفته شده یک روز در هفته را به انجام عمل چشم به صورت رایگان برای نیازمندان اختصاص می‌دهد. از انجام اعمال جراحی برای فلان دختری که به صورت او اسید پاشیده شده است بگیرید تا اعمال جراحی رایگانی که برای آسیب‌دیدگان زلزله‌های اخیر(از جمله زمین لرزه در تازه‌آباد ثلاث باباجانی) انجام داد.
ثروتمند هم هست؛ گویا صاحب بیمارستان چشم پزشکی نور(یا حداقل یکی از مالکانش) است. داستان ثروتمندی او زبانزد است. زمانی در گفت‌وگو با روزنامه شرق درباره خودروی شخصی‌اش که پورشه باشد گفته بود: «ما به جاده می‌رویم و بالاخره باید ماشین امن باشد. من که پول دارم، دلم هم که می‌خواهد؛ وقتی نخرم یعنی نفاق دارم.»
قاضی‌زاده هاشمی یک رفت‌وآمدی هم با اصولگرایان دارد. یک وقتی همان اوایل دولت یازدهم که طرح تحول سلامتش خیلی گل کرده بود، در محافل اصولگرایان پیچیده بود که او را می‌خواهند برای سال 96 علم کنند. حالا این قضیه جیک و پیک با اصولگرایان، چندان هم دور از ذهن نبود. چه این‌که سیدحسن، دو پسر عمو هم دارد به نام سیدامیرحسین و سیداحسان که هر دو از پایداران جبهه پایداری در مجلس دهم هستند.این وزیر زبردست و ثروتمند، البته از انقلابیون هم بوده است. بعد از پیروزی انقلاب از موسسان جهاد سازندگی بوده و 33ماه در جنگ حضور داشته و دو بار هم مجروح شده است.
حالا همه این فضائل به کنار، قاضی‌زاده ویژگی‌های دیگری هم دارد. از جمله این‌که «دوربینی» است؛ یعنی یک وقتی به «دوربینی» بودن معروف بوده است. هر اتفاقی می‌افتاد، اولین کسی که در صحنه حاضر می‌شد قاضی‌زاده هاشمی بود. حالا شاید نیت خیر هم داشت – که لابد داشت – اما همه می‌گفتند چرا این وزیر خودش را جلو می‌اندازد. مثلا چند سال پیش، زمانی که گرد و غبار خوزستان داد همه را در آورده بود، اولین وزیری که آنجا بود، وزیر بهداشت بود. حالا لابد رسانه در ایران رسالت غر زدن را برای خودش تعریف کرده است و مثلا اگر مسئولی به خوزستان نمی‌رفت می‌گفتند که چرا کسی به آنجا نرفته است، اما راستش یک مقطعی بود که هرجایی دوربین بود، قاضی‌زاده هاشمی هم بود؛ همین‌ها بود که خیلی‌هار ا به این نتیجه رسانده بود که فلانی خودش را دارد برای ریاست جمهوری گرم می‌کند، چیزی که البته در انتخابات 96 اتفاق نیافتاد؛ شاید در آینده بیفتد، خدا عالم است.


اما چیزی که خیلی این چند وقت توی ذوق می‌زند، اظهارنظرهای گاه و بی‌‎گاه قاضی‌زاده هاشمی است. مثلا روز گذشته بود که کلیپی از وزیر بهداشت در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به بیماری که برای پرداخت هزینه‌های فیزیوتراپی‌اش مشکل داشت گفت: «خودت فیزیوتراپی کن دیگه. کاری نداره که؛ باید بمالی دیگه. بلدی دیگه.» اظهارنظر چالش‌برانگیز دیگری که چندان هم از آن نگذشته، وقتی بود که در پاسخ به انتقادات گفته بود: «رای دادید؛ باید تحمل کنیم؛ فعلا مدیریت و وضعیت همین است!» زمان دیگری هم در سفر به شهرستان بدره استان ایلام، درگیری لفظی‌ با فرماندار این شهر داشت که آن کلیپ هم در شبکه‌های اجتماعی به دفعات دیده شد.
اینطور که معلوم است، قاضی‌زاده هاشمی استعداد این را دارد که همچنان خبرساز باشد؛ اصلا شاید عمدی باشد؛ خدا را چه دیدید؛ شاید همین سرخط خبرها بودن، به ننگ یا نام، یک راهبرد برای رسیدن به پله‌های بالاتر باشد. الله اعلم