حراج کریستی در تسخیر هنر ایران

  بیست و پنجمین دوره کریستی خاورمیانه، با ارائه آثاری از هنرمندان 11 کشور منطقه، 2 آبان‌ماه برگزار می‌شود. این دومین بار است که کریستی، حراج خاورمیانه را در لندن و در خانه خود برگزار می‌کند. نکته حائز اهمیت این دوره، این است که سهم یک‌چهارمی هنر ایران در آثار راه‌یافته به حراج همچنان حفظ شده است و از میان 96 اثر، 23 کار ایرانی چکش خواهد خورد. روی جلد کاتالوگ این دوره کریستی به اثری از استاد سیدمحمد احصایی اختصاص یافته است که از او سه اثر در این حراجی به فروش می‌رسد.
 
   اثر :     محمد احصایی 
       نرگس‌های زرد
محمد احصایی بیشترین تعداد آثار را در بیست و پنجمین دوره کریستی خاورمیانه دارد و سه اثر او در این حراج چکش خواهد خورد. اثری که روی جلد کاتالوگ حراج به چاپ رسیده، به همراه یک اثر دیگر او 78 تا 100 هزار دلار قیمت گذاری شده است.


 
 
 
 
 
 
   اثر :     پرویز تناولی 
از مجموعه دیوار
پرویز تناولی هنرمند معاصر ایران نیز در صدر آثار گران‌قیمت ایرانی حراج کریستی خاورمیانه قرار دارد و دو اثر وی در این حراجی عرضه می شود.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   اثر :     منیر فرمانفرماییان 
طراحی در شیشه
اثری از منیر فرمانفرماییان با نام "طراحی در شیشه" در رتبه دوم آثار گران‌قیمت ایرانی این دوره قرار دارد.
 
 
 
 
 
 
 
   اثر :     کامران یوسف زاده 
گنبد آبی 2
کامران یوسف زاده تابلویی با نام "گنبد آبی 2" را در این مجموعه دارد.
 
 
 
 
 
 
 
اثر :     سهراب سپهری 
سه درخت بلند و باریک
سهراب سپهری که در ایران رکورددار بالاترین قیمت آثار هنری است، در این حراجی اثری به نام "سه درخت بلند و باریک"  را برای فروش دارد.
 
 
 
 
 
 
   اثر :     حسین زنده‌رودی 
SATAME
آثار حسین زنده‌رودی و فرهاد مشیری با قیمت مشابه در این حراج، ارائه‌ شده است. تابلوی مشیری با نام 4159 از اعداد فارسی نوشته شده بر سطح بوم شکل گرفته است و تابلوی نقاشی خط زنده رودی SATAME   نام دارد.
 
 
 
 
   اثر :     منوچهر یکتایی 
فیگوراتیو
منوچهر یکتایی با دو اثر در حراج کریستی حضور دارد که قدیمی‌ترین آثار ایرانی این دوره از حراج نیز هستند. نقاشی فیگوراتیو او که سال 1963 خلق‌شده 52 تا 77 هزار دلار  قیمت‌گذاری شده و اثر طبیعت بی‌جان که سال 1966 نقاشی شد، 20 تا 26 هزار دلار پیش‌بینی شده است.
 

 
 
آثار دیگری که در حراجی کریستی حضور دارند
* نصرا... افجه‌ای با دو اثر در حراجی حضور دارد که یکی از آن‌ها 78 تا 100 هزار دلار و اثر دیگر 29 تا 36 هزار دلار  چکش می‌خورد.
* تابلوی نقاشی رضا درخشانی از مجموعه "شکار" نیز  به قیمت  65 تا 90 هزار دلار ارائه شده است.
* اثر کوروش شیشه‌گران، 46 تا 65 هزار دلار قیمت‌گذاری شده است.
* دو اثر از شیرین نشاط با 33 تا 51 هزار دلار چکش می‌خورد.
* اثر مارکو گریگوریان با نام "پسته" که سال 1968 خلق شده به قیمت 26 تا 32 هزار دلار ارائه شد.
*  تابلویی از سونیا بالاسانیان 20 تا 26 هزار دلار چکش می‌خورد.
* آثاری از رکنی حائری‌زاده و افشین پیرهاشمی با قیمت مشابه 16 تا 23 هزار دلار  در بیست و پنجمین دوره کریستی خاورمیانه عرضه و مجسمه‌ای از بهمن دادخواه به قیمت  13 تا 19 هزار دلار پیش‌بینی شده است.
سایر اخبار این روزنامه
دست رد غول های نفتی به سینه ترامپ دست رد غول های نفتی به سینه ترامپ وزیر صنعت در یک قدمی تغییر وزیر صنعت در یک قدمی تغییر جوانه های سینمای جنگ جوانه های سینمای جنگ ساز و کار حفظ «حقوق مصرف کننده» در آشفته بازار قیمت ها ساز و کار حفظ «حقوق مصرف کننده» در آشفته بازار قیمت ها هر روز 3 تصمیم باکیفیت را اجرایی می کنم! هر روز 3 تصمیم باکیفیت را اجرایی می کنم! چالش های مسکو با تل آویو در پس یک حمله چالش های مسکو با تل آویو در پس یک حمله حکم 36 اخلال گر اقتصادی در آستانه صدور حکم 36 اخلال گر اقتصادی در آستانه صدور طلسم ۱۵ ساله جودو با طلای سعید ملایی شکست طلسم ۱۵ ساله جودو با طلای سعید ملایی شکست رشد 25.7 درصدی سالانه قیمت ها در شهریور رشد 25.7 درصدی سالانه قیمت ها در شهریور 120 میلیارد ناقابل! 120 میلیارد ناقابل! شوخی تلخ وزیر بهداشت و اعتراض جالب امام جمعه ماهشهر شوخی تلخ وزیر بهداشت و اعتراض جالب امام جمعه ماهشهر حراج کریستی در تسخیر هنر ایران حراج کریستی در تسخیر هنر ایران نقره داغ مشترکان به اسم ساده سازی! نقره داغ مشترکان به اسم ساده سازی!