120 میلیارد ناقابل!

در‌حالی که تیم ملی فوتبال ایران نخستین دیدار تدارکاتی‌اش برای جام ملت‌های آسیا را با حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت خود انجام داد اما مرد پرتغالی در جریان آن دیدار صراحتا اعلام کرد با فدراسیون فوتبال ایران قراردادی ندارد و فقط به صورت شفاهی توافق انجام شده و از لفظ قرارداد مردانه استفاده کرد. عدم تمدید قرارداد کی‌روش و سفر او به اروپا، شایعه جدایی‌اش از تیم ملی ایران را قوت بخشید، بخصوص این‌که برخی رسانه‌های داخلی و خارجی از پیشنهاد فدراسیون فوتبال کلمبیا و مکزیک به مرد پرتغالی خبر دادند؛ خبری که روز گذشته هم روزنامه معتبر آس اسپانیا به آن پرداخت. علاوه بر بحث پیشنهادهای خوب کی‌روش، معضل گرانی ارز و مشکلات مالی فدراسیون فوتبال هم مزید بر علت شد تا خیلی‌ها بازی با ازبکستان را آخرین همکاری مرد پرتغالی با ایران بدانند اما روز گذشته مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال از تمدید قرارداد کی‌روش تا پایان جام ملت‌های آسیا خبر داد و این خبر را در نشست خود با سردبیران ورزشی اعلام کرد. رئیس فدراسیون در‌حالی از تمدید قرارداد با کی‌روش خبر داد که کارلوس در تهران نیست و برای حضور در کنفرانس فوتبالی فیفا که به آنالیز مسابقات جام‌جهانی 2018 روسیه اختصاص دارد، به لندن سفر کرده است. در‌واقع رئیس فدراسیون فوتبال زمانی خبر تمدید قرارداد با کی‌روش را اعلام کرد که طرف دوم قرارداد در ایران حضور نداشت و همین مسئله این شائبه را تقویت کرد که قرارداد خیلی پیش‌تر تمدید شده بود و فقط زمان اعلام رسمی آن روز یک‌شنبه بوده است. البته پیرو اعلام خبر تمدید قرارداد کی‌روش، رسانه‌ها از شروط مرد پرتغالی برای ادامه همکاری با تیم ملی ایران پرده برداشتند که اعم از حمایت همه‌جانبه از تیم ملی و پشتیبانی فدراسیون از تیم ملی، تلاش فدراسیون برای برگزاری دیدارهای دوستانه و فراهم شدن امکانات بر‌حسب رقیبان، متعهد شدن فدراسیون برای پرداخت حقوق بازیکنان و مربیان حداکثر بعد از 8 روز از تاریخ اعلام شده و تعهد فدراسیون برای حل مشکل بازیکنان سرباز تیم ملی است. البته کی‌روش شرط پنجمی هم داشته که این موضوع توسط رئیس فدراسیون فوتبال اعلام نشد اما گفته می‌شود این شرط به‌نحوه پرداخت و زمان پرداخت دستمزد مربوط می‌شود که گویا قرار شده فدراسیون فوتبال پول او را از طریق فیفا و پاداش تیم ملی ایران از جام‌جهانی بپردازد که هم شامل باقی‌مانده قرارداد سال گذشته است و هم قرارداد جدید‌ را که طبق شنیده‌ها 2 میلیون و‌500 هزار دلار است،‌ در بر می‌گیرد. تاج عنوان کرده قرارداد کی‌روش تا پایان جام ملت‌های آسیا‌ست و بعد از جام ملت‌ها برای تمدید قرارداد مذاکرات جدیدی انجام می‌شود. این در‌حالی است پیش از این عنوان شده بود در صورت حضور ایران در نیمه نهایی جام ملت‌ها، قرارداد کی‌روش به صورت خودکار تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲ تمدید خواهد شد.
 
تاج درباره تمدید قرارداد کی‌روش و جزئیات آن می‌گوید: «‌قرارداد این مربی تمدید شد. مهم‌ترین مذاکرات ما در ترکیه انجام شده بود و فقط این قرارداد رسمی شد. کی‌روش خواهان این بود که 4 تعهد در فوتبال برایش اتفاق بیفتد. اول قضیه بازیکنان سرباز بود که خدا‌را‌شکر حل شد و دیگر مشکلی در این قضیه وجود ندارد. دوم این‌که اولویت کمک‌های مالی و معنوی فدراسیون، تیم ملی باشد. ۵. ۵ میلیون دلار هزینه ماست. ۷۵ درصد هزینه‌های ما ارزی‌ و بقیه آن ریالی است. دولت و وزارت کشور قبول کردند که 2.5 میلیون دلار آن را تامین کنند و ۳ میلیون بقیه را فدراسیون فوتبال از منابع درآمد خودش تامین کند.‌» نکته مهمی که در این بخش از صحبت‌های تاج وجود دارد، مبلغ هنگفت آماده‌سازی تیم ملی است که با اضافه کردن دستمزد 2 میلیون و‌500 هزار دلاری کی‌روش به آن هنگفت‌تر هم می‌شود. به عبارتی دستمزد کی‌روش و هزینه آماده‌سازی تیم ملی برای جام ملت‌ها 8 میلیون دلار می‌شود که با احتساب دلار 15‌هزار تومانی، رقم سرسام‌آور 120 میلیارد تومان به دست می‌آید! رقمی هنگفت که در این شرایط اقتصادی اگر با خروجی مناسب و قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌ها همراه نباشد، قطعا سرخوردگی و عصبانیت عمومی را به همراه خواهد داشت.
سایر اخبار این روزنامه
دست رد غول های نفتی به سینه ترامپ دست رد غول های نفتی به سینه ترامپ وزیر صنعت در یک قدمی تغییر وزیر صنعت در یک قدمی تغییر جوانه های سینمای جنگ جوانه های سینمای جنگ ساز و کار حفظ «حقوق مصرف کننده» در آشفته بازار قیمت ها ساز و کار حفظ «حقوق مصرف کننده» در آشفته بازار قیمت ها هر روز 3 تصمیم باکیفیت را اجرایی می کنم! هر روز 3 تصمیم باکیفیت را اجرایی می کنم! چالش های مسکو با تل آویو در پس یک حمله چالش های مسکو با تل آویو در پس یک حمله حکم 36 اخلال گر اقتصادی در آستانه صدور حکم 36 اخلال گر اقتصادی در آستانه صدور طلسم ۱۵ ساله جودو با طلای سعید ملایی شکست طلسم ۱۵ ساله جودو با طلای سعید ملایی شکست رشد 25.7 درصدی سالانه قیمت ها در شهریور رشد 25.7 درصدی سالانه قیمت ها در شهریور 120 میلیارد ناقابل! 120 میلیارد ناقابل! شوخی تلخ وزیر بهداشت و اعتراض جالب امام جمعه ماهشهر شوخی تلخ وزیر بهداشت و اعتراض جالب امام جمعه ماهشهر حراج کریستی در تسخیر هنر ایران حراج کریستی در تسخیر هنر ایران نقره داغ مشترکان به اسم ساده سازی! نقره داغ مشترکان به اسم ساده سازی!