جا نم فداي ايران

دیروز در جریان رژه نیروهای مسلح در اهواز یک گروهک تروریستی 4 نفره با لباس نیروهای نظامی به میان مردم آمده و از پارک پشت جایگاه شروع به تیراندازی کردند که البته در نهایت با واکنش سریع نیروهای امنیتی هر 4 تن به هلاکت رسیدند. این حادثه تلفاتی نیز داشت و منجر به شهادت 25نفر از مردم و نیروهای نظامی و مجروحیت 69 نفر شد. در پی این واقعه شخصیت‌های لشکری و کشوری و همچنین مقامات کشورهای دیگر با صدور پیام‌های تسلیت با مردم ایران به‌ویژه اهوازی‌ها که همواره در عرصه‌های مهم دفاع از کشور مانند 8 سال دفاع مقدس پیشتاز بودند، همدردی کردند.
تاوان سنگین تروریست‌ها
بدون شک این اقدام تروریستی بدون پاسخ نخواهد ماند و دیروز هم معاون سیاسی سپاه تاکید کرد: گروهک تروریستی جنایت‌آفرین در اهواز و همچنین حامیان آنان در منطقه و فرامنطقه، به زودی تاوان سنگینی برای این جنایت‌شان پرداخت خواهند کرد. سردار یدا... جوانی گفت: حمله تروریستی به یک مراسم رژه نظامی کاملا مردمی که با حضور اقشار گوناگون جامعه برگزار می‌شود، کار سختی نبوده و هیچ‌گونه ارزش نظامی ندارد. وی با تاکید بر اینکه پاسخ به این نوع اقدامات کور، به طور قطع‌ کوبنده و پشیمان‌کننده خواهد بود، افزود: گروهک تروریستی جنایت‌آفرین در اهواز و همچنین حامیان آنان در منطقه و فرامنطقه، به‌زودی تاوان سنگینی برای این جنایت‌شان پرداخت خواهند کرد. جوانی اظهار کرد: کسانی که این جنایت را مرتکب شدند و تعدادی از فرزندان این ملت را مجروح کرده یا به شهادت رساندند و همچنین حامیان آنان ‌باید بدانند که با این نوع اقدامات کور و بدون هر نوع ارزش نظامی، ‌هرگز موفق به ایجاد تزلزل در اراده ملت و نیروهای مسلح کشور نخواهند شد. معاون سیاسی سپاه تصریح کرد: نتیجه این نوع اقدامات دشمنان و عوامل داخلی آنان، ‌مستحکم‌تر شدن پیوند میان اقوام ایرانی و تقویت بیش از پیش وحدت ملی است.
دستور رئیس‌جمهور


رئیس‌جمهور هم در تماسی تلفنی با عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور و غلامرضا شریعتی، استاندارخوزستان در جریان تازه‌ترین گزارش اقدام تروریستی در اهواز و روند شناسایی و رسیدگی به وضعیت مجروحان این استان قرار گرفت و دستورات لازم را صادر کرد. حسن روحانی در این تماس‌های تلفنی، ضمن آرزوی علو درجات برای شهدای این حادثه تروریستی و ابراز همدردی با خانواده‌های معظم این شهیدان، دستور داد تمام امکانات در جهت اقدامات فوری و امدادی برای رسیدگی به وضعیت مجروحان این حادثه تروریستی به‌کار گرفته شود. رئیس‌جمهور دستورات لازم را به وزارت اطلاعات برای بسیج همه امکانات دستگاه‌ها و نهادهای امنیتی و نظامی جهت شناسایی سریع تروریست‌ها و سرشاخه‌های ارتباطی آنان و برخورد قاطع و عبرت‌آموز با مرتبطان این جنایت صادر کرد. وی تاکید کرد: پاسخ جمهوری اسلامی ایران به کوچک‌ترین تهدید، کوبنده خواهد بود. اما کسانی که از این تروریست‌ها پشتیبانی تبلیغاتی و اطلاعاتی می‌کنند، باید پاسخگو باشند. عصر دیروز هم رئیس‌جمهور چنین توئیت کرد: «پاسخ جمهوری اسلامی ایران به اینگونه جنایات و حملات تروریستی کوبنده خواهد بود. کسانی که از این تروریست‌ها پشتیبانی می‌کنند پاسخگو خواهند بود. شهادت تعدادی از هموطنان عزیزمان را در حمله تروریستی اهواز به ملت ایران و خانواده‌های آنان تسلیت می‌گوید».
مرگ؛ سرنوشت 4 تروریست
سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکاری، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح درباره سرنوشت 4 تروریست توضیح داد: تروریست‌ها با عکس‌العمل خیلی سریع و قاطع نیروهای امنیتی مواجه شدند و این نیروها با وجود اینکه تعداد زیادی از مردم در محل حادثه حضور داشتند و در این شرایط محدودیت‌هایی برای مقابل با تروریست‌ها وجود داشت بلافاصله با دقت و سرعت عمل بسیار بالا سه تن از تروریست‌ها را درجا به درک واصل کردند و یک نفر را نیز مجروح و دستگیر کردند که این فرد نیز پس از انتقال به بیمارستان به دلیل جراحات وارده به درک واصل شد.
نقش پررنگ عربستان
سخنگوی سپاه با اشاره به اینکه این جریان از عربستان سعودی تغذیه می‌کند، گفت: اقدام آنها برای تحت‌الشعاع قرار دادن عظمت رژه نیروهای مسلح است. سردار رمضان شریف ادامه داد: چنین اقداماتی پیش از این هم مسبوق به سابقه است و این جریان به سمت کاروان‌های راهیان نور در سال‌های گذشته تیراندازی کرده است.
پاسخ به توئیت وقیحانه
ظاهرا به غیر از عربستان برخی افراد در کشورهای عربی منطقه همدست با تروریست‌ها هستند چنان‌که دیروز عبدالخالق عبدا... که برخی فعالان رسانه‌ای از وی به عنوان یکی از مشاوران دولت امارات هم نام برده‌اند، در سلسله توئیت‌هایی از حمله تروریستی در اهواز دفاع کرد و نوشت: «10 کشته در حمله به رژه نظامی در شهر اهواز در جنوب غرب ایران. حمله به یک هدف نظامی، اقدامی تروریستی نیست و انتقال نبردها به داخل ایران گزینه‌ای اعلام شده و طی مرحله آتی افزایش می‌یابد. حمله نظامی علیه یک هدف نظامی، اقدامی تروریستی نیست» که البته این اقدام وقیحانه بی‌پاسخ نماند و محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در واکنش به حمله تروریستی به اهواز و توئیت مشاور امیر ابوظبی در صفحه توئیتر خود نوشت: «اگر رژه درخيابان‌هاي يك شهر با حضور زنان و كودكان، هدف نظامي است، پس پايگاه‌هاي نظامي متجاوز در امارات يك هدف فوق نظامي است». همچنین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بی‌خرد و خودفروخته خواندن این مشاور به اظهارات خصمانه وی پاسخ داد. محسن رضایی در توئیتی در واکنش به این اظهارات خصمانه و کینه جویانه نوشت: مشاور بی‌خرد و خودفروخته ولیعهد ابوظبی با نقض آشکار قوانین بین‌الملل بر دخالت بیگانگان در حادثه تروریستی اهواز صحه گذاشت. وی تاکید کرد: پشیمانی سختی درانتظار اوست.
پیام یادگار امام
آیت‌ا... سیدحسن خمینی، یادگار امام(ره) با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: شهادت عزیزانمان در اهواز قلب همه را به درد آورد. کیست که در رثاى گروهى بى‌گناه که در سالروز دفاعى پاکبازانه از خاک سرزمینمان به شهادت رسیدند، اندوهناک نباشد و از اعماق دل بر دشمنان میهنمان نفرین نفرستد. خدا به شهیدان عزیز این روز درود فرستد و به بازماندگانشان صبر و اجر عنایت فرماید.
شناسایی آمران و عاملان
مسئولان کشور تاسف خود را از این اقدام تروریستی اعلام کرده و خواهان برخورد با عاملان و آمران شدند. علی لاریجانی، رئیس مجلس هم پیامی منتشر کرد که در بخشی از آن آمده است: «این حرکت ناجوانمردانه که در آستانه نمایش غرورآفرین توانمندی‌های نظامی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس توسط چند عنصر مسلح تکفیری و وابسته به گروه‌های معاند انجام شد، بار دیگر عجز و ناتوانی دشمنان در مواجهه با اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی ایران را نشان داد که چون توان مقابله با قدرت نظامی ایران را ندارند، اینگونه با قساوت و کینه به روی کودک و زن و مردم بیگناه آتش می‌گشایند و دست به تحرکات خصمانه می‌زنند. این جنایت در ادامه خباثت‌های چهل سال گذشته علیه انقلاب و نظام است، اما ملت ایران شهادت را افتخار خود می‌داند و اینگونه اقدامات هیچ‌گونه خللی در اراده راسخ آنها نخواهد داشت و همچون گذشته استوار و ثابت‌قدم به دفاع از آرمان‌های خویش ادامه خواهند داد. ضرورت دارد نیروهای امنیتی و انتظامی در اسرع وقت نسبت به شناسایی عوامل و ایادی این حادثه تروریستی اقدام کرده و آنان را به سزای اعمال ننگین‌شان برسانند.» در پیام حجت‌الاسلام منتظری، دادستان کل کشور نیز تصریح شده است: «در سومین روز شهادت سید مظلومان و سالار شهیدان حضرت ابا عبدا... الحسین(ع) و سالروز شهادت تنها یادگار عاشورا، سیدالساجدین امام زین‌العابدین(ع) و همزمان با سالگرد آغاز تجاوز صدامیان عفلقی به سرزمین ایران اسلامی و هنگامی که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم همیشه در صحنه در سراسر کشور، مراسم باشکوه گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس را برگزار می‌کردند، در سرزمین شجاعت و ایثار اهواز سرافراز، دست جنایتکار استکبار و صهیونیست و عوامل منطقه‌ای و جیره‌خواران آنان از آستین گروهک جنایتکاری به نام الاحوازیه بیرون آمد و با حمله‌ای تروریستی و رذیلانه که نشان از ذلت و سرسپردگی آنان دارد، تعدادی از عزیزان نیروهای مسلح برگزارکننده رژه و مردم عزیز حاضر در صحنه را به خاک و خون کشیده و تعدادی را به شهادت رسانده و عده‌ای را نیز مجروح و مصدوم کرده‌اند. ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های معظم شهدای این حادثه و آرزوی سلامت کامل برای مجروحان و مصدومان، بدین وسیله مقرر می‌دارد سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی به عنوان ضابطین قوه قضائیه مجدانه و در اسرع وقت با انجام اقدامات اطلاعاتی و امنیتی همه عناصری که به هر نحو به این جریان محارب وابسته و همکاری داشته و دارند شناسایی و همراه مدارک و دلایل معرفی و تحویل نمایند. بدیهی است دادستان‌های محترم عمومی و انقلاب و نظامی حوزه‌های مربوطه موظف هستند کمال همکاری و مساعدت قضائی را با این عزیزان داشته باشند تا ضمن رسیدگی عادلانه و بر اساس موازین شرعی و قانونی تمام وابستگان به این گروهک جنایتکار و تروریست به‌عنوان باغی و محارب به دادگاه‌های انقلاب اسلامی معرفی شوند.» علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل نیز گفت: «جمهوری اسلامی به حرکت رذیلانه تروریستی امروز اهواز پاسخ محکمی می‌دهد.
ادامه صفحه6