بیژن نامدار زنگنه در گفت‌و‌گو با بلومبرگ: هر کشوری بگوید کمبود را جبران می‌کند بر علیه ایران اقدام کرده است

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران در آستانه برگزاری نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت اوپک و غیر اوپک (JMMC) که قرار است فردا در الجزایر برگزار شود در گفت‌وگو با موسسه خبری پلاتس و خبرگزاری بلومبرگ در تهران با بیان اینکه من به این نشست نمی‌روم و آقای کاظم‌پور اردبیلی نماینده ایران در اوپک ریاست هیات اعزامی ایران را بر عهده خواهد داشت، تصریح کرد: کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از نظر حقوقی صلاحیت تصمیم‌گیری درباره تعیین یا توزیع سهمیه‌ها را ندارد. وی همچنین گفت که وظیفه تعیین سهمیه کشورهای عضو اوپک برعهده اجلاس وزیران نفت و انرژی این سازمان است.
به گفته زنگنه، این کمیته و اجلاس روز یکشنبه آن در الجزایر در موقعیتی نیست که بخواهد برای کشورهای عضو اوپک سهمیه تعیین کند.
به گزارش ایلنا، وزیر نفت ایران به بلومبرگ گفت: ایران به تولید نفت خود بر اساس سهمیه تعیین شده ادامه خواهد داد. از این‌ رو، تلاش برای جبران کمبود نفت از سوی دیگر کشورها موضوعیت ندارد. زنگنه همچنین نسبت به سیاسی شدن سازمان اوپک هشدار داده و از  این بابت ابراز نگرانی کرده است. وزیر نفت ایران گفته است که او نسبت به آینده اوپک نگران است و سیاسی‌شدن این سازمان را خطری برای موجودیت این سازمان دانسته است. وزیر نفت ایران از بردن نام کشورهایی که تلاش دارند سازمان اوپک را سیاسی کنند، خودداری ورزید. او گفته است که کشوری که بگوید کمبود نفت در بازار را جبران می‌کند، عملا اقدامی علیه ایران انجام داده و این امر یک بیانیه سیاسی است و ربطی به مسائل اقتصادی ندارد. زنگنه گفت برخی از اعضای اوپک با عملکرد خود کل سازمان اوپک را سیاسی کرده و عملا با این اقدام هدف و خواست آمریکا را دنبال می‌کنند. او از قربانی شدن خزنده سازمان اوپک در راستای سیاست‌های آمریکا سخن گفت. زنگنه در پایان گفت‌وگوی خود با بلومبرگ گفت که حذف درازمدت صادرات نفت ایران ممکن نیست و آمریکا نمی‌تواند بدون پذیرش روند صعودی بهای نفت خام صادرات نفت ایران را کاهش داده یا متوقف کند. وی همچنین تصریح کرد: تلاش دولت آمریکا برای رساندن صادرات نفت ایران به صفر جنبه نمادین دارد و ترامپ طرح چنین سیاستی را بدون مشورت با مشاوران خود اعلام کرده است.
سایر اخبار این روزنامه
برگزاری مراسم عزاداری شام غریبان با حضور رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) محمدعلی وکیلی چه می‌شود و چه باید کرد؟ «ابتکار» از نوسان عجیب تعداد پرونده‌های جرایم اطفال در 5 سال اخیر گزارش می‌دهد قربانیان کوچک جرایم بزرگ تغییرات آب و هوایی چگونه می‌تواند تکامل انسان را تحت تاثیر قرار دهد ذوب تفاوت نژادی در گرمایش زمین چرا کتاب‌های سلبریتی‌ها بهای عجیبی دارند؟ قیمتِ شهرت «ابتکار» از نگاه نمایندگان به طرح فروش نفت در بورس گزارش می‌دهد بورس علیه تحریم نفتی «‌ابتکار» از جدال دیپلماتیک میان تهران و واشنگتن قبل از هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گزارش می‌دهد بیژن نامدار زنگنه در گفت‌و‌گو با بلومبرگ: هر کشوری بگوید کمبود را جبران می‌کند بر علیه ایران اقدام کرده است بیژن نامدار زنگنه در گفت‌و‌گو با بلومبرگ: هر کشوری بگوید کمبود را جبران می‌کند بر علیه ایران اقدام کرده است مینا میرزا آقا کارگردان نمایش «تو کجا بودی وقتی اوفلیا خودشو کشت؟» در گفت‌وگو با «ابتکار»: مینا میرزا آقا کارگردان نمایش «تو کجا بودی وقتی اوفلیا خودشو کشت؟» در گفت‌وگو با «ابتکار»: پیروزی پرگل دختران فوتبالیست ایران در مقدماتی قهرمانی آسیا دبیرکل سازمان ملل تعهد همگانی به ارزش‌ها و قوانین جهانی را خواستار شد هدف ما بر هم زدن عدم توازن قدرتی است که مدت‌هاست در سازمان ملل وجود دارد دبیرکل سازمان ملل تعهد همگانی به ارزش‌ها و قوانین جهانی را خواستار شد هدف ما بر هم زدن عدم توازن قدرتی است که مدت‌هاست در سازمان ملل وجود دارد به مناسبت ٣١ شهریور؛ سالروز آغاز جنگ ٨ ساله ایران و عراق کوکو؟! کوکو؟! کوکو؟! به مناسبت ٣١ شهریور؛ سالروز آغاز جنگ ٨ ساله ایران و عراق کوکو؟! کوکو؟! کوکو؟!