برنامه فشرده پرسپولیس در نیمه نهایی شهرآورد به تعویق می‌افتد؟


صعود پرسپولیس به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، به طور خود به خود دو بازی این تیم در لیگ و جام حذفی را لغو می‌کند.
مشکل اما اینجاست که علاوه بر این دو بازی که چاره‌ای جز لغوشان نبود، پرسپولیس برای بازی رفت مقابل السد هم برنامه فشرده‌ای پیش رو دارد که حساسیت این مسابقه، نیاز به تغییر تاریخ این رقابت‌ها به ویژه دربی را افزایش داده است.
برگزاری بازی رفت السد - پرسپولیس در تاریخ 10 مهرماه و بازی برگشت در اول آبان ماه، نشان می‌دهد که سازمان لیگ چاره‌ای ندارد به غیر از اینکه بازی پرسپولیس- نود ارومیه و سایپا- پرسپولیس را لغو کند. درخواست اصلی پرسپولیسی‌ها اما به تاریخ برگزاری دربی مربوط می‌شود. پرسپولیسی‌ها به این تاریخ معترض‌اند و خواهان تعویق این بازی هستند اما سازمان لیگ هرگونه تغییری در تاریخ این بازی را غیرممکن دانسته است.
پرسپولیس علاوه بر بازی اول مهر خود مقابل سپیدرود، 5 مهرماه شهرآورد حساس پایتخت را پیش رو دارد و تنها 5 روز بعد از آن باید در قطر به مصاف السد برود.


البته شرایط السد هم پیش از بازی با پرسپولیس، از نظر فشردگی بازی‌ها، چیزی کم از پرسپولیس نداشت. در برنامه‌ریزی قبلی مسابقات لیگ ستارگان، السد آماده بود تا شنبه(31 شهریور)، در هفته ششم میزبان الریان باشد و پنج‌شنبه، پنجم مهرماه در هفته هفتم این رقابت‌ها به مصاف القطر برود. ضمن اینکه در روزهای بین این دو مسابقه، قرار بود دیدار معوقه السد برابر الخور هم برگزار شود؛ دیدار معوقه از هفته پنجم لیگ ستارگان قطر که به دلیل فشردگی بازی‌های السد لغو شده بود.
به علت اینکه السد قطر مجبور بود بعد از مسابقه الریان، پنج‌شنبه به مصاف القطر برود، فدراسیون فوتبال قطر تصمیم گرفته مسابقه معوقه هفته پنجم و سه‌شنبه شب شاگردان اوسوالدو فریرا برابر الخور را برای دومین بار به تعویق بیندازد تا آنها با فشردگی کمتر بازی‌ها و با شرایط بهتری با پرسپولیس دیدار کنند.
این موضوع می‌تواند کار پرسپولیس را برای رقابت با السد سخت‌تر کند و با این شرایط پرسپولیس بعد از بازی سنگین دربی (فارغ از تأثیری که برد یا باخت در این مسابقه می‌تواند بر روحیه بازیکنان داشته باشد)، به قطر سفر کند و همه این‌ها روی کیفیت بازی این تیم تأثیرگذار خواهد بود.
این فشردگی بازی‌های دو تیم پرسپولیس و السد، تا بازی برگشت هم ادامه دارد و یک ماه سخت را برای هر دو تیم رقم خواهد زد. السد بعد از بازی با پرسپولیس، در روز 15 مهرماه باید به مصاف السیلیه برود.
یک روز بعد از بازی با السیلیه، اردوی تیم ملی قطر جهت آماده سازی پیش از جام ملت‌های آسیا آغاز می‌شود و احتمالا بازیکنان پرتعدادی از تیم السد در این اردو حاضر خواهند بود. در آخرین اردوی عنابی ها، السد 9 ملی پوش در اردوی تیم ملی داشت. مشعل برشام، پدرو میگل، عبدالکریم حسن، بوالم خوخی، حسن الهیدوس، اکرم عفیف، سالم الحجیری، تارک سلیمان و هاشم علی ملی پوشان تیم السد قطر هستند که اکثرشان بازیکنان کلیدی به حساب می‌آید.
 قطر در تاریخ 20 و 24 مهر با اکوادور و ازبکستان دیدار می‌کند که بازی با ازبک‌ها در تاشکند خواهد بود. پیش‌تر قرار بود 30 مهر السد با الدحیل دیدار کند اما باتوجه به اینکه بازی برگشت با پرسپولیس در تهران روز اول آبان است، مسوولان فوتبال قطر تصمیم گرفتند این مسابقه را لغو کنند. بنابراین ملی پوشان تیم السد از 25 مهر تا 31 مهر در اختیار پائولو فریرا هستند تا برای نبرد سرنوشت ساز با پرسپولیس آماده شوند.
برنامه تیم پرسپولیس در مجموع تا حدودی فشرده‌تر از تیم السد قطر است. از تاریخ 10 مهر تا 24 مهر که اردوی تیم ملی به پایان می‌رسد، پرسپولیسی‌ها هیچ بازی نخواهند داشت اما احتمال دارد بازی معوقه با نود ارومیه در این تاریخ انجام شود. همچین تیم ملی ایران روز 24 مهر در تهران میزبان بولیوی خواهد بود و باید دید کارلوس کی روش چند پرسپولیسی را به تیم ملی فرا می‌خواند.
دو روز پس از پایان اردوی تیم ملی، پرسپولیس یک دربی دیگر با پیکان دارد و سپس در تهران میزبان السد خواهد بود.
پائولو فریرا نسبت به برنامه فشرده تیمش و انجام 5 بازی در یک ماه و برگزاری 2 بازی تیم ملی اعتراض‌هایی داشته و از مسوولان لیگ قطر درخواست کرده که برای تنها نماینده قطر، زمان استراحت بیشتری در نظر بگیرند اما در ایران، برانکو ایوانکوویچ و مسوولان باشگاه پرسپولیس تاکنون اعتراضی نسبت به برنامه سازمان لیگ و تیم ملی نداشته‌اند اما شاید اعلام فهرست تیم ملی، تنش‌هایی را در این زمینه ایجاد کند. البته سازمان لیگ هم راهی برای هیچ اعتراضی باقی نگذاشته و بلافاصله پس از بازی پرسپولیس - الدحیل، مسوولان سازمان لیگ اعلام کردند هیچ تغییری در تاریخ بازی‌ها وجود نخواهد داشت.
 
السد:
31 شهریور: السد      الریان
5 مهر: القطر      السد
10 مهر: السد      پرسپولیس
15 مهر: السد      السیلیه
20 مهر: قطر      اکوادور
24 مهر: ازبکستان      قطر
* 30 مهر: السد      الدحیل (لغو)
1 آبان: پرسپولیس      السد
 
پرسپولیس:
1 مهر: پرسپولیس      سپیدرود
5 مهر: استقلال      پرسپولیس
10 مهر: السد      پرسپولیس
20 مهر: نامشخص
24 مهر: ایران     بولیوی
27 مهر: پرسپولیس     پیکان
1 آبان: پرسپولیس    السد!