شاهکار قرمزها در‌آزادی

آرمان: بعد از شکست یک بر صفر قرمزها در نیمه اول شاید کمتر کسی باور داشت شاگردان برانکو می‌توانند اینگونه برگردند اما سربازان جسور برانکو نشان دادند فوتبال 90 دقیقه است. آنها اگرچه تعدادشان خیلی کم بود ، خیلی ارزان تر بودند و دست‌های برانکو برای تعویض هم خالی بود اما سید جلال و گروهش با حمایت 80 هزار عاشق روی سکوها، بزرگترین بازگشت تاریخ‌شان در آسیا را رقم زدند و سزاوارانه به جمع 4 تیم نهایی رسیدند و یک ملت به بازی ستایش آمیز شاگردان برانکو افتخار کردند. تیم های پرسپولیس و استقلال در دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا روز گذشته به مصاف حریفان خود رفتند. شاگردان برانکو موفق شدند با برتری 3 بر یک مقابل الدحیل قطر راهی مرحله نیمه نهایی این رقابت ها شود. تیم استقلال اما مقابل السد تن به شکست داد تا از گردونه رقابت‌ها حذف شود.
برد پرسپولیس
پیش از آغاز دیدار تیم‌های پرسپولیس و الدحیل قطر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا, روی سکو‌های ورزشگاه آزادی بین هواداران پرسپولیس درگیری رخ داد که باعث آسیب‌دیدگی و جراحت برخی از آنها شد. این درگیری با دخالت یگان ویژه به پایان رسید. دقیقه ۹ منشا می‌رفت تا با دروازه پرسپولیس تک به تک شود که خروج لکومته سبب از دست رفتن موقعیت سرخپوشان شد. دقیقه ۲۰ ضربه زیبای منشا به تیرک دروازه الدحیل برخورد کرد. دقیقه ۱۶ ضربه کاشتی تیم قطری به جایی نرسید و سید جلال حسینی با ضربه سر توپ را دور کرد. دقیقه ۲۶ نام تائه هی از میانه زمین حرکت کرد و در حالیکه در آستانه تک به تک شدن با بیرانوند قرار گرفته بود با تکل محمد انصاری سرنگون شد. به همین دلیل روشن ایرماتوف مدافع پرسپولیس را با کارت زرد جریه کرد. دقیقه ۳۰ ارسال بشار رسن روی دروازه الدحیل با ضربه سر بی دقت علی علیپور همراه شد که این توم با اختلافی فراوان از کنار دروازه لکومته بیرون رفت دقیقه 33 روی ارسال بازیکنان الدحیل روی دروازه پرسپولیس و دفع سید جلال توپ به بدن کریم بوضیاف برخورد کرد تا گل اول تیم قطری به ثمر برسد. پس از این گل ورزشگاه آزادی در بهت کامل فرو رفت و با سوت های ایرماتوف صدای هواداران بلند می شد. نیمه اول با شکست یک بر صفر شاگردان برانکو به پایان رسید. دقیقه 53 اعلام خطا از امید عالیشاه روی مادیبو آسم سبب اعتراض برانکو به ایرماتوف شد. هواداران پرسپولیس از دقیقه ۵۵ بار دیگر شروع به تشویق این تیم کردند. دقیقه ۵۷ بشار رسن در موقعیتی خوب توپ را به دستان امین لکومته کوبید. روی کرنر ارسالی بازیکنان پرسپولیس سید جلال حسینی با ضربه پای چپی فوق العاده گل تساوی این تیم را به ثمر رساند. با گل دقیقه ۵۸ سید جلال حسینی وضعیت ورزشگاه آزادی با طور کلی دگرگون شد تمامی هواداران به تشویق تیم پرداختند. دقیقه ۵۹ با ارسال حسین ماهینی ضربه سر علی علیپور از بالاسی دروازه الدحیل بیرون رفت. دقیقه ۷۶ سلطان البریک گل به خودی زد و دیدار با نتیجه ۲ بر ۱ به سود شاگردان برانکو پیگیری می شود. لحظاتی بعد گادوین منشا با چند حرکت از سد دروازه بان الدحیل گذشت و گل سوم را به نفع تیم پرسپولیس به ثمر رساند. دقیقه 90 علی علیپورروی ضد حمله توپ را به امید عالیشاه سپرد که این بازیکن پس از ورود به محوطه جریمه، شوتی به سمت دروازه الدحیل شد که راهی اوت شد. برانکو بدلیل اعتراض به داور در دقایق اضافه نیمه دوم، از کنار زمین اخراج شد. بالاخره پس از حدود 7 دقیقه وقت اضافه، داور سوت پایان دیدار را به صدا درآورد تا تیم ف پرسپولیس با ثبت اولین شکست الدحیل قطر در لیگ قهرمانان آسیا به مرحله نیمه نهایی این مسابقات صعود کند.
حذف استقلال


دیدار تیم های السد قطر و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه برگزار شد. در دقیقه 26 اکرم عفیف در موقعیت تک به تک دروازه استقلال را باز کرد. 7 دقیقه بعد اما استقلالی ها به گل رسیدند. روح‌ا... باقری با یک کنترل عالی توپ و یک ضربه محکم با استفاده از اشتباه برشام دروازه السد را دقیقه 33 باز کرد. نیمه نخست این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید. مرتضی تبریزی در دقیقه 49 گل دوم را برای استقلال به ثمر رساند. روزبه چشمی در دقیقه 51 دومین کارت زرد را دریافت کرد و از زمین اخراج شد تا استقلال 10 نفره به بازی ادامه دهد. در دقیقه نود یک پنالتی برای السد بدست آمد و تبدیل به گل شد. این دیدار با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید تا در مجموع شاگردان شفر با نتیجه 3 بر 5 مغلوب السد شده و با لیگ قهرمانان خداحافظی کنند.
سید جلال حسینی: دست از تخریب برندارند برخورد می‌کنم
کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس گفت: برابر الدحیل نمایش خوبی داشتیم اما برای رسیدن به این مرحله اذیت شدیم. سیدجلال حسینی پس از پیروزی و صعود سرخپوشان به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا درباره اینکه با وجود عملکرد فوق العاده اش و همچنین تلاشی که برای خداحافظی او می‌شد، افزود: سوال خوبی بود. من که نسبت به بقیه سنم طوری است که می توانم صحبت کنم. جوانترها هم نمی‌دانند فردا چه اتفاقی در این فوتبال می افتد. من که دیگر هیچ! خیلی‌ها می خواهند تخریب کنند. اما من برای پرسپولیس با تمام وجود بازی می‌کنم. اما باید بگویم اگر دست از تخریب‌ها برندارند با آنها برخورد می‌کنم.
رمز برد تغییر تاکتیک برانکو بود
گادوین منشا ستاره پرسپولیس در دیدار مقابل دحیل در گفت‌و‌گو با یک شبکه قطری اعلام کرد که رمز پیروزی سرخ ها حرف های مربی بین دو نیمه بوده است. وی گفت: در نیمه اول اصلا خوب نبودیم. تمرکز نداشتیم و باخت این نیمه به نظر من طبیعی بود. بین دو نیمه مربی با ما صحبت کرد، پرشور، قاطع و قدرتمند. با روحیه به زمین آمدیم و توانستیم گل بزنیم. وی درباره اینکه برانکو در بین دو نیمه چه به بازیکنان گفته بود؟ اینطور پاسخ داد: سرمربی غیر از تغییر شیوه، به ما گفت همه انرژی‌تان را در نیمه دوم خرج کنید. من وقتی سکوها را می‌دیدم پیش خودم فکر می‌کردم که نباید این جمعیت را ناراحت به خانه فرستاد پس همه تلاشم را کردم مثل همه بچه‌ها و خوشحالم که این برد بزرگ به دست آمد. وی در پایان حرف هایش جمله جالبی به زبان آورد: شاید اختلافاتی بین من و باشگاه باشد اما من تمام انرژیم را برای تیم می‌گذارم البته همه تیم ما به همین شکل هستند و به همین دلیل بعد از سوت پایان هیچ قطره‌ای انرژی در تن مان باقی نمانده بود.