صعود رؤیایی پرسپولیس



به دلیل ساعت بازی و زمانبندی ارسال صفحات روزنامه به چاپخانه ،قادر به پوشش دیدار استقلال - السد نشدیم و از این بابت از مخاطبان عزیز پوزش می طلبیم



پرسپولیس و الدحیل قطر اولین بازی دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را برگزار کردند. دیداری که از ساعت ۱۸:۳۰ روز گذشته در ورزشگاه آزادی آغاز شد. قبل از آغاز مسابقه با توجه به ایام عزاداری حسینی، چند مداحی از بلندگو‌های ورزشگاه پخش شد و پرچم‌هایی به این مناسبت در دست هواداران بود. حدود 70 هزار هوادار برای حمایت از سرخپوشان پایتخت در ورزشگاه حضور داشتند. ضمن اینکه با توجه به حضور چند هوادار خانم در برخی دیدارهای گذشته، نیروهای امنیتی خانم نیز جلوی در ورزشگاه آزادی مستقر شده بودند تا کنترل دقیقی برای جلوگیری از ورود زنان با گریم مردانه انجام دهند!
با تمام این اوصاف بازی در حالی آغاز شد که با توجه به شکست یک بر صفر پرسپولیس در دیدار رفت، هواداران این تیم بسیار امیدوار بودند تیم محبوبشان بتواند این نتیجه را جبران کند. پرسپولیسی‌ها ارائه بازی هجومی را از ابتدای بازی در دستور کار خود داشتند و سعی کردند به گل برسند. در این میان کمال کامیابی‌نیا، هافبک دفاعی سرخپوشان در دقیقه 13 از روشن ایرماتوف کارت زرد دریافت کرد و نوید مظفری، کارشناس داوری معتقد است داور می‌توانست او را اخراج هم بکند. در دقیقه 20 و در یک موقعیت ضد حمله، ادمیلسون مهاجم الدحیل، صاحب یک موقعیت تک به تک شد اما علیرضا بیرانوند درخشان ظاهر شد و ضربه بازیکن برزیلی حریف را مهار کرد. یک دقیقه بعد پرسپولیس در آستانه باز کردن دروازه الدحیل قرار گرفت اما شوت محکم گادوین منشا از پشت محوطه جریمه با واکنش دروازه‌بان الدحیل به دیرک دروازه تیم قطری برخورد کرد تا آه از نهاد پرسپولیسی‌ها بلند شود. پس از آن پرسپولیس سعی کرد تا به دروازه الدحیل نزدیک شود اما در یک ضد حمله در دقیقه ۲۷، دوباره ادمیلسون مدافعان پرسپولیس را از پیش رو برداشت و با استارتی سریع از میانه میدان می‌توانست با بیرانوند تک به تک شود اما محمد انصاری هوشمندانه روی او مرتکب خطا شد و کارت زرد گرفت که بازیکنان الدحیل معتقد بودند باید اخراج می‌شد. پس از چند دقیقه‌ای که توپ و میدان در اختیار پرسپولیس بود، الدحیل در دقیقه 33 صاحب یک ضربه ایستگاهی شد. ضربه ارسالی پس از دفع ناقص شجاع خلیل‌زاده مدافع پرسپولیس به بوضیاف، کاپیتان الدحیل برخورد کرد تا دروازه نماینده ایران باز شود و ورزشگاه آزادی غرق سکوت شود. نیمه اول با شکست شاگردان برانکو به پایان رسید.
نیمه دوم در حالی آغاز شد که پرسپولیس چیزی برای از دست دادن نداشت و برای همین سراپا حمله شد. دقیقه 58  ارسال کرنر احمد نوراللهی از سمت چپ با ضربه سیدجلال حسینی که در محوطه شش قدم الدحیل حاضر شده بود، همراه شد و توپ وارد دروازه شد تا بازی مساوی شود. در ادامه مسابقه برانکو دست به یک تعویض تاکتیکی و هجومی زد و در دقیقه 67 شایان مصلح را به جای حسین ماهینی به میدان فرستاد تا از ضربات سر این بازیکن قد بلند در خط حمله استفاده کند. در دقیقه 76 حرکت دیدنی علی علیپور پایه‌گذار گل دوم سرخپوشان شد. فرار علیپور به سمت محوطه جریمه و پاس عرضی و زمینی او با اشتباه البریک مدافع الدحیل همراه شد و این بازیکن دروازه خودی را باز کرد. با به ثمر رسیدن گل دوم، سرخپوشان به زدن گل سوم امیدوار شدند. ورزشگاه چون دیگ جوشان شد و هواداران هم در این شرایط حمایت خود را افزایش دادند. هیجان در ورزشگاه آزادی در اوج خود بود که در دقیقه 79 شروع مجدد عالی بیرانوند، پایه‌گذار شب رویایی سرخپوشان شد. توپ پشت محوطه جریمه الدحیل فرود آمد و اشتباه مرگبار دو مدافع حریف باعث شد گادوین منشا با استفاده از قدرت بدنی و تکنیکش وارد محوطه جریمه شده و با دروازه‌بان تیم قطری تک به تک شود. منشا دروازه‌بان الدحیل را هم دریبل زد و دروازه خالی را گشود تا گل صعود را به نام خود ثبت کند. در ادامه پرسپولیسی‌ها به مدیریت بازی پرداختند و توانستند نتیجه را حفظ کنند تا در نهایت با نتیجه 3 بر یک و در مجموع 3 بر 2 پیروز و راهی نیمه نهایی شوند. البته در لحظات پایانی این مسابقه برانکو توسط داور اخراج شد و کمال کامیابی‌نیا هم با کارت زردی که در دقیقه 13 گرفت دو اخطاره شد تا سرمربی و هافبک دفاعی سرخ‌ها غایبان بزرگ این تیم در نیمه نهایی باشند.