غول آسیا قرمز می‌پوشد

معجزه آزادی- نماینده ایران عصر دیروز در دور برگشت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الدحیل قطر رفت و در حالی که نیمه نخست را یک بر صفر باخته بود، در نیمه دوم با نمایشی فراموش نشدنی به برتری سه بر یک دست یافت.
دیدار رفت در دوحه با برتری یک بر صفر نماینده قطر به اتمام رسیده بود و پرسپولیس در مجموع با برتری 3 بر 2 به نیمه نهایی رسید.
این دیدار حساس در حضور حدود 65 هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی و با قضاوت «روشن ایرماتوف» ازبکستانی برگزار شد. پرسپولیس که برای کسب مجوز صعود نیاز به برتری در این دیدار داشت، با استفاده از عمق دفاع حریف و پاس های بلند به دنبال رسیدن به خواسته خود بود. الدحیل نیز با آرام کردن بازی و میدان داری «نام تائه هی» هافبک اهل کره جنوبی در ضد حملات خطرناک نشان می داد. در دقیقه 20 «ادمیلسون» مهاجم برزیلی الدحیل با حرکتی تماشایی مدافعان پرسپولیس را از پیش روی برداشت که ضربه او را «علیرضا بیرانوند» مهار کرد. بلافاصله پس از آن شوت سنگین «گادوین منشا» با بدشانسی به دیرک عمودی دروازه میهمان برخورد کرد. الدحیل که عملکرد بهتری داشت، در دقیقه 34 به گل رسید و ارسال «نام تائه هی» پس از برخورد به «احمد نوراللهی» درون دروازه پرسپولیس جای گرفت تا امیدهای نماینده ایران به کمترین حد ممکن برسد. در دقایق باقی مانده نیز بازیکنان پرسپولیس برنامه ای برای ایجاد موقعیت گل نداشتند تا با شکست یک بر صفر به رختکن بروند. در دقیقه 56 بهترین فرصت پرسپولیس برای گلزنی به دست آمد که «بشار رسن» با بی دقتی این فرصت را از دست داد. یک دقیقه پس از آن، کرنر ارسالی پرسپولیس را «سیدجلال حسینی» کاپیتان باتجربه پرسپولیس به گل تساوی تبدیل کرد و امید را به اردوی نماینده ایران بازگرداند. بازیکنان نماینده ایران با این گل و روحیه ای که به دست آوردند، برای رسیدن به گل های بعدی، تلاش زیادی از خود نشان دادند. در دقیقه 67 «حسین ماهینی» که عملکرد خوبی نداشت، به دلیل مصدومیت جای خود را به «شایان مصلح» داد. اشتیاق پرسپولیس در دقیقه 75 به گل دوم تبدیل شد و حرکت عالی «علی علیپور» و ارسال او به دهانه دروازه موجب شد تا مدافع الدحیل دروازه تیم خودی را باز کند و پرسپولیس دو بر یک از میهمان پیش افتاد. در دقیقه 78 «گادوین منشا» با توان بالای بدنی خود و حرکتی تماشایی مدافع و دروازه بان نماینده قطر را از پیش روی برداشت و گل سوم پرسپولیس را به ثمر رساند.