تمام ظرفيت‌هاي خود را بدون منت دراختيار دولت قرار مي‌دهيم

سردار محمدحسين سپهر، جانشين رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: امسال مي‌خواهيم ۱۰ هزار واحد مسكوني را در اقصا نقاط كشور براي مددجويان كميته امداد، با هماهنگي اين نهاد بسازيم. مي‌خواهيم امسال هشت هزار پروژه محروميت‌زدايي را تا پايان سال تكميل كرده و تحويل دهيم. مي‌خواهيم ۳۵ هزار واحد اقتصادي كوچك و متوسط آسيب ديده را پايش كرده و نسخه درمان آنها را ارايه دهيم.
به گزارش ايلنا، جانشين رييس سازمان بسيج افزود: ما نهادي هستيم كه مي‌خواهيم با كمك دولت و نهادهاي انقلابي و استفاده از توانمندي مالي و معنوي خيرين، به كمك كارگاه‌هاي توليدي بشتابيم. ما امروز ۷۴۰ كانون علمي دانشگاهي داريم كه با حضور ۳۵ هزار استاد هيات علمي مي‌تواند به صنايع كشور و كشاورزي كمك كرده و براي ارتقاي ثروت و كاهش بيكاري قدم بردارد.
وي گفت: مي‌خواهيم امسال در بخش كاهش آسيب‌هاي اجتماعي، ۴۶۰ محله در حاشيه شهرهاي بزرگ را كه عموما از اعتياد و طلاق آسيب‌هاي جدي ديده‌اند، با كمك نهادها و دستگاه‌هاي دولتي مورد حمايت قرار داده و در برنامه‌هاي خود رفع اين آسيب را به مرحله اجرا برسانيم. سردار سپهر ادامه داد: در همين راستا روزانه ۶۰ هزار نفر در كلاس‌هاي آگاه‌سازي و پيشگيري ما شركت مي‌كنند. همچنين آمادگي داريم تا كلاس‌هايي را براي آموزش مربي برگزار كرده و اين افراد را به مناطق آسيب‌ديده اعزام كنيم. وي همچنين تاكيد كرد: ما با هرگونه موازي‌كاري و اقدامات بدون نظارت دولت مخالف هستيم.
سردار سپهر گفت: همچنين درحال رايزني با وزارت بهداشت هستيم كه براي سلامت محلات از ظرفيت‌هاي بسيج استفاده شود. بسيج جامعه زنان ما نيز اين آمادگي را دارد تا با همكاري نهادهاي دولتي براي كمك به خانواده سالم و خانواده مقاوم، كارگاه‌هايي را در سطح محلات و ادارات برگزار كنند.


وي افزود: در بخش توليد و حمايت از كالاي ايراني هم به دولت اعلام كرديم كه مي‌توانيم با ارايه طرحي علمي وارد عمل شده و به آنها كمك كنيم. براي كمك به قوه قضاييه هم سازمان بسيج حقوقدانان ما آمادگي دارد تا در بحث صلح و سازش براي كساني كه امروز حجم زيادي از پرونده‌هاي محاكم ما را تشكيل داده‌اند وارد عمل شود. وي افزود: براي تقويت نيروي انتظامي، آمادگي داريم تا با همكاري قوه قضاييه و وزارت كشور گشت‌هاي محله را راه‌اندازي كرده و براي ارتقاي احساس امنيت و خود امنيت به نيروهاي انتظامي كمك كنيم. همچنين در بخش نهادهاي فرهنگي كشور، ۱۴۰ هزار طلبه، روحاني و استاد حوزه علميه ما مي‌توانند با صدا و سيما، سازمان تبليغات و امور مساجد، دانشگاه‌ها و مراكز فرهنگي دولتي و خصوصي و سمن‌ها وارد همكاري‌هاي مشترك شوند.
وي همچنين گفت كه بسيج تمام ظرفيت خود را بدون هيچ‌گونه منت در اختيار دولت براي عبور از پيچ‌هاي خطرناك تحريمي قرار مي‌دهد و حاضر به هيچ اقدامي كه اقتدار دولت جمهوري اسلامي را تحت‌الشعاع قرار دهد نيست بلكه برعكس بسيج و دولت در كنار يكديگر يد واحده‌اي در برابر مستكبران عالم براي خنثي سازي نقشه‌هاي شوم‌شان خواهند بود.