قیمت اینترنت موبایل زیاد شد اعتراض ها شنیده نشد

زهرا حاجیان - طی روزهای اخیر بیشترین میزان شکایت مشترکان  اپراتورهای مختلف، مربوط به گرانی بسته های اینترنت موبایل بوده است؛ موضوعی که با وجود درج گزارش های متعدد در رسانه ها و طرح وعده های مکرر مسئولان برای پیگیری ، همچنان حل نشده باقی مانده است . روز گذشته  هم برخی کاربران با انتشار توئیت هایی درباره گرانی بسته های اینترنت موبایل در شبکه اپراتور دوم ، ضمن گلایه از حذف بسته های روزانه این اپراتور ، از افزایش بسته های شبانه که به افزایش قیمت نهایی بسته ها منجر شده است انتقاد کردند . به گفته این کاربران ، ایرانسل با حذف بسته های دوماهه و محدودسازی دایره انتخاب کاربران ، آن ها را به سمت استفاده از بسته های سه ماهه ای سوق می دهد که در مقایسه با بسته های مشابه قبلی علاوه بر کاهش حجم با افزایش 40 درصدی قیمت بسته نیز همراه است. این مسئله پیشتر نیز درباره  هر سه اپراتور تلفن همراه کشور مطرح شده بود به طور نمونه در بسته های ارائه شده  توسط همراه اول برای مشترکان دایمی، تعداد زیادی از بسته های ماهانه با حجم پایین وقیمت مناسب که عمدتا مطلوب کاربران کم مصرف بوده است حذف وبسته های با حجم بالای 10 تا 20 گیگابایت  به صورت بسته های ترکیبی شامل شبانه وروزانه با قیمت30 هزار تومان  ارائه شده است. این اپراتور در مواردی هم بسته های شبانه را به اسم هدیه  به بسته‌های خود اضافه  کرده است که به گفته کاربران این بسته ها عملا قابل استفاده نیست.
آقای جهرمی! آیا این گرانی حق‌الناس نیست؟
 در این میان، نارضایتی مشترکان طی روز های اخیر ،برخی نمایندگان مجلس را نیز به واکنش واداشته است.احمد امیرآبادی نماینده مردم قم و عضو هیئت رئیسه مجلس از جمله نمایندگانی است که با انتشار توئیتی به این موضوع واکنش نشان داده است .این نماینده مجلس در اعتراض خود این گونه نوشته است :جناب آقای جهرمی وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، به یاد دارم، شما در مصاحبه‌ای گفته بودید: افت کیفیت اینترنت حق‌الناس است...!آیا گرانی بی سر و صدای بسته‌های اینترنت موبایل و توجیه اپراتورها حق‌الناس نیست؟
وعده هایی که عملی نشد


چندی پیش محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  در واکنش به اقدام اپراتورها در تعریف بسته های جدید اینترنت موبایل و اعتراض کاربران به این شرایط  ،   اعلام کرده بود که از این موضوع مطلع است و قول پیگیری دراین خصوص داده بود ،اما با گذشت بیش از یک هفته از وعده داده شده ؛  ادامه نارضایتی ها نشان می دهد که گویا هنوز تدبیری برای حل این مسئله اندیشیده نشده است . وعده دیگری که هنوز درحد حرف باقی مانده ، قول رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی  است که  اواخر هفته گذشته  اعلام شد. فلاح جوشقانی  قول صریح داده بود که ضمن بررسی موضوع ، درصورتی که اپراتور حق انتخاب را از مردم گرفته باشد به آن ها  تذکر و اخطار  داده و در صورت لزوم بسته های اینترنت اپراتورها اصلاح  شود .نکته قابل تامل در بحث عرضه  بسته های ترکیبی  توسط اپراتورها این است که  وزیر ارتباطات ، پیشتر ارائه‌ بسته‌های ترکیبی شبانه و روزانه توسط اپراتورها  را ممنوع اعلام کرده بود اما این که چرا و با چه مجوزی این بسته ها همچنان به مشترکان تحمیل می شود،جای سوال وتامل دارد .