مودی در جمع عزاداران شیعه هند: امروز بیش از هر زمانی به آموزه‌های امام حسین نیاز است

نخست وزیر هند در جریان بازدید از مسجد شیعیان "بوهرا" در ایندور با اشاره به قیام امام حسین(ع) بر نیاز به صلح و عدالت تاکید کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری پی.تی.آی، به گفته سخنگوی جامعه مسلمانان بوهرا، این نخستین باری است که یک نخست‌وزیر هند در برنامه‌های آیینی شیعیان در محرم که هر ساله در 10 روز نخست ماه محرم برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.
نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در سخنرانی برای مسلمانان در این مسجد گفت: امام حسین زندگی خود را در راه عدالت و صلح فدا کرد. او علیه بی‌عدالتی و تکبر قیام کرد. این آموزه‌ها از جانب او امروز بیش از هر زمان دیگری مهم است.
نخست وزیر هند ادامه داد: مفهوم عبارت "جهان، یک خانواده است"‌ در متون سانسکریت یک مزیت بزرگ برای هندوستان است. جامعه مسلمان بوهرا با فعالیت‌هایش جهان را با این مفهوم آگاه می‌کند.
مودی در این مراسم همچنین گفت:‌ ما به گذشته خود افتخار می‌کنیم. ما به حال خود باور داریم و به آینده روشن خود نیز مطمئن هستیم.
سایر اخبار این روزنامه
مودی در جمع عزاداران شیعه هند: امروز بیش از هر زمانی به آموزه‌های امام حسین نیاز است تظاهرات مردم بصره در حمایت از حشدالشعبی و ایران معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد تبدیل کارت بانکی یارانه بگیران به کالا کارت گمرک صادرات 7 قلم کالا را ممنوع اعلام کرد واشنگتن پست: دولت ترامپ حامی جنایات جنگی سعودی‌ها در یمن است 3هزار میلیارد تومان طلب بیمه سلامت به صورت اوراق پرداخت شد وزارت بهداشت: مشکلی در تامین تجهیزات پزشکی بیمارستان‌ها وجود ندارد گزارش تحلیلی روزنامه جمهوری اسلامی رسانه ملی و رسالت ترویج محتواگرائی در عزاداری حسینی بصره، نماد تحکیم روابط ایران و عراق عملیات بازگشت حجاج به کشور پایان یافت سفارت ایران درحال پیگیری ماجرای خودسوزی پناهجوی ایرانی در وین است رشد اقتصادی کشور در سه ماهه اول امسال به 1.8 درصد رسید گردهمایی جوانان عاشورایی در حرم امام خمینی(ره) برگزار شد تظاهرات مردم بصره در حمایت از حشدالشعبی و ایران تظاهرات مردم بصره در حمایت از حشدالشعبی و ایران تظاهرات مردم بصره در حمایت از حشدالشعبی و ایران تظاهرات مردم بصره در حمایت از حشدالشعبی و ایران تظاهرات مردم بصره در حمایت از حشدالشعبی و ایران تظاهرات مردم بصره در حمایت از حشدالشعبی و ایران تظاهرات مردم بصره در حمایت از حشدالشعبی و ایران