رئیس‌جمهوری، با قدرت در جلسه شورای امنیت شرکت کند

مجید انصاری گفت آقای روحانی می تواند از این جلسه پیروزمند بیرون آمده و موجب اقتدار و افتخار ایرانیان باشد. رئیس‌جمهوری باید در این جلسه شرکت کند و اگر به هر دلیلی و به منظور حفظ مصلحت این کار را نکرد، حضور آقای دکتر ظریف و همراهانش ضروری‌است؛ اما ترجیح این است که خود آقای روحانی در این جلسه شرکت کنند.
به گزارش جماران، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی درباره ضرورت حضور یا عدم حضور رئیس‌جمهوری و وزیر امورخارجه در جلسه آتی شورای امنیت گفت: به نظر من، غیبت و عدم حضور ما در مجامع بین المللی به ضرر منافع ملی ماست. زیرا دشمنان به گونه‌ای یک طرفه در غیاب ما، هر دروغی را مطرح می‌کنند و تجربه نیز نشان داده که وقتی در مجامع جمعی، کشوری حضور پیدا نکرده و از منافع ملی خود دفاع نکند، جلسه تحت تاثیر حرف‌های دروغ و اسناد مخدوش دشمنان قرار می‌گیرد. انصاری گفت: لذا ممکن است که در صورت عدم حضور ایران در این جلسه، اعضای شورا تصمیمی علیه ایران گرفته یا بیانیه‌ای صادر کنند. بنابراین، آقای رئیس‌جمهوری باید با قدرت و اطلاعات حقوقی کافی و با مشورت دیپلماتیک و حقوقی از حقوقدانان برجسته کشورمان و دفتر خدمات حقوقی ریاست جمهوری و با پشتیبانی وزارت امور خارجه در جلسه شورای امنیت حضور پیدا کند و در آنجا از حقوق حقه ملت ایران دفاع کنند. انصاری در ادامه گفت: یقیناً مکتب حقوقی ما به اندازه ای قوی هست که بتوانیم جلسه شورای امنیت را به جلسه استیضاح آقای ترامپ تبدیل کنیم.
ما در جریان برجام، شاهد بودیم که قدرت حقوقی و دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران به قدری قوی بود که توانست بر همه توان حقوقی 5+1 غلبه کند و آقای دکتر ظریف و همکارانش توانستند در برابر 5 کشور قدرتمند جهان ایستاده و مقابله‌ای حقوقی و دیپلماتیک داشته باشند.