عصبانیت خبرنگاران ایرنا و شرق از افشای ماهیت یک شبکه سلطنت‌طلب


«علی علیزاده»، تحلیلگر سیاسی سابق بی‌بی‌سی که در لندن ساکن است پنجشنبه شب ‌در برنامه «اتاق خبر» شبکه من و تو حاضر شد و به سؤال‌های مجری برنامه پاسخ داد. علیزاده که این روزها یکی از کاربران فعال فضای مجازی نیز می‌باشد در این برنامه موضوعاتی را مطرح کرد که به مذاق خیلی‌ها خوش نیامد. او در این برنامه رویکرد شبکه‌های ماهواره‌ای علی الخصوص «من و تو» را مورد نقد قرار داد و ماهیت وابسته آنان به سلطنت‌طلبان را افشا کرد.
علیزاده در قسمتی از برنامه درباره عدم شفافیت بودجه شبکه من و تو گفت و مجری نیز که از سخنان علیزاده برآشفته بود اعلام کرد که علیزاده برای حضور در برنامه مبلغی دریافت کرده است. همین موضوع، دستمایه تعدادی از خبرنگاران اصلاح‌طلب برای حمله به علیزاده شد. خبرنگار پارلمانی روزنامه ایران به دریافت مبلغ از شبکه من‌وتو توسط علیزاده اعتراض کرد.خبرنگار سابق شرق که پیش از این نیز خبرهای دروغ متعددی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و بعضا مجبور به عذرخواهی هم شده بود، هم از اولین کسانی بود که دست به تحریف اذهان عمومی نسبت به اصل مطالب علیزاده زد.
رویکرد این خبرنگاران وابسته به رسانه‌های اصلاح‌طلب با واکنش کاربران فضای مجازی هم روبرو شد. این کاربران معتقد بودند که دریافت هزینه برای حضور در یک برنامه تلویزیونی جزء عرف بسیاری از کشورها علی‌الخصوص انگلستان می‌باشد.
توییت‌های خبرنگاران اصلاح‌طلب با واکنش خود علیزاده هم همراه شد. او با‌اشاره به اینکه این خبرنگار سعی در انحراف موضوع دارد، نوشت اگر قصد او دریافت پول بود، به خاطر چند پوند، پل‌های پشت سر خود را برای همیشه خراب نمی‌کرد.علیزاده همچنین با پیگیری طرح شفافیت منابع مالی شبکه من و تو با طرح سؤالی از حسن روحانی و سردبیر روزنامه ایران نوشته است: من شخصا مطمئنم وی منفعتی داشته که به نام ۱۵۰ پوندی که هرگز نگرفتم، پرسشگری از نیم میلیارد دلار بودجه نه سال گذشته من‌وتو را منحرف کند. آقای سردبیر روزنامه ایران! در تحریریه شما چه می‌گذرد؟ آقای حسن روحانی در روزنامه رسمی دولت چه کسانی کار می‌کنند؟