مراسم تشییع پیکرهای 135 شهید دفاع مقدس برگزار شد

مراسم تشییع پیکر مطهر 135 شهید گمنام دوران دفاع مقدس، همزمان با سومین روز از ماه محرم، با حضور خانواده‎های معظم شهدا و مردم شهیدپرور و جمعی از مسئولان سیاسی و نظامی صبح پنجشنبه از مقابل دانشگاه تهران تا محل معراج شهدا برگزار شد.
این مراسم باشکوه با قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران و مداحی و مرثیه سرایی ایام شهادت حضرت سیدالشهدا ابا عبدالله الحسین(ع) همراه بوده است.
در مراسم تشییع این شهیدان، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران گفت: شهدا راه مبارزه با ظالم، ایستادگی در کنار حق و تحکیم پیوند میان ملت را برای ما نشان دادند و مدرسه‌ای به عظمت مدرسه عاشورا برای تربیت نسل امروز و فرد ایجاد کردند. شهدا آمده‌اند تا با ملت بزرگ ایران تجدید عهد کنند و بگویند راه ما همان راه استوار ملت با امام خویش و آرمان‌های حیات‌بخش عاشورا است. ما به خاک افتادیم تا ملت بزرگ ایران و تمام ملت‌های مظلوم در مقابل جهان‌آرا استوار باشند. پیام شهدا به ما این است که پشت سر مقام معظم رهبری و با وحدت کلمه و در اوج امنیت و اقتدار سیاسی و اقتدار نظامی بازدارنده در کنار کاروان پرشتاب علمی قدم برداریم.
وی ادامه داد: امروزه استکبار جهانی ملت‌های مظلوم منطقه را مورد تهاجم قرار داده است. وضعیت مردم یمن و غزه را همه جهانیان می‌بینند. البته مردم یمن توانسته‌اند با ایستادگی در برابر دنیای «شر» درس‌ بزرگی به آنها دادند. ازسوی دیگر، لبنان به پایگاه مقاومت اسلامی تبدیل شده وملت سوریه با ایستادگی و ایثار شهدای خود توانست بر دشمنان‌اش پیروز شود. همه اینها نشان دهنده این است که اگر در مقابل دشمنان متحد و منسجم باشیم به همه اهداف خود دست پیدا خواهیم کرد.


ابوترابی‌فرد گفت: شهدا ارکان پیروزی و خلق قدرت همچنین وحدت و انسجام محسوب می‌شوند و اگر صبر و ایستادگی نداشته باشیم انسجام و اتحاد ما حفظ نخواهد شد. بنابراین باید همواره با پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین درس گرفتن از ایستادگی شهدا برای دستیابی به اهداف و آرمان‌های انقلاب تلاش کنیم.
پیکرهای مطهر 135 شهید گمنام دوران دفاع مقدس طی عملیات‌های اخیر تفحص توسط کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف شده است.
گفتنی است پس از مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهدا در تهران، این مراسم در روز 26 شهریورماه در مراکز استان و شهرستان‌های آنان ادامه می‌یابد.این شهدا از عملیات‌های کربلای 5،والفجر 8،والفجر 1 و مناطق شلمچه،شرهانی،جزیره بوارین و نفت شهر و سومار هستند.
پیکر‌های مطهر این شهیدان در تفحص‌های اخیر کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در مناطق عملیاتی شلمچه، مجنون، کربلای 5، والفجر 8، والفجر یک و سومار کشف شده‌ و هویت پیکر‌های 17 شهید در جمع این شهدا شناسایی شده است.
پیکر‌های برخی از شهدای تازه شناسایی شده متعلق به استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، کرمان، کرمانشاه و مازندران است که در 26 شهریورماه مصادف با هفتم ماه محرم به استان‌های مذکور جهت تشییع و خاک‌سپاری ارسال خواهند شد.
دکتر حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت گفت:حضور باشکوه مردم در تشییع پیکر شهدای گمنام به مسئولان درس ایستادگی می‌دهد.
وزیر بهداشت گفت: مردم با حضورشان بار دیگر با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.
وی ادامه داد: امروز همه مردم شعار «هیهات منا الذله" را سر می‌دهند زیرا این شعار همه مسلمانان و عاشوراییان جهان است و مردم ایران در طول تاریخ به «هیهات منا الذله» وفادار مانده‌اند.
سایر اخبار این روزنامه
واردات کالا بدون انتقال ارز آزاد شد اشپیگل گزارش داد نهاد مالی مستقل اروپا برای دور زدن تحریمهای آمریکا علیه ایران تا آبان ایجاد می‌شود توسل به نردبان تخریب – 5 اعتماد عمومی دبیرکل سازمان ملل: «قدرت نرم» آمریکا رو به زوال است نقشه ائتلاف سعودی برای بمباران انبارهای غذایی سازمان ملل در یمن مراسم تشییع پیکرهای 135 شهید دفاع مقدس برگزار شد با حکم دکتر روحانی؛ دکتر ولی‌الله سیف به عنوان«مشاور رئیس‌جمهور در امور پولی و بانکی» منصوب شد سخنگوی وزارت امور خارجه: هیچ کشوری درباره امنیت ملی خود مماشات نمی‌کند رئیس کنفدراسیون صادرات: صادرکنندگان ناچار به بازگشت ارز هستند وزیر راه و شهرسازی خبر داد: پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن، منتظر تصویب شورای پول و اعتبار برای اجرای طرح شوم «معامله قرن»؛ آمریکا پیشنهاد رشوه به فلسطینی‌ها داد با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نیرو قرارداد سرمایه‌گذاری 225 میلیارد تومانی اجرای تاسیسات فاضلاب سه شهر فولادشهر، ایمانشهر و دهق اصفهان به امضاء رسید شهردار منطقه یک تهران خبرداد رهاسازی 170 هزار متر از اراضی پارک «جمشیدیه» از دست جاعلان