توسل به نردبان تخریب – 5 اعتماد عمومی

بسم‌الله الرحمن الرحیم
یادداشت مدیر مسئول
اعتماد عمومی، موضوع این روزهای رسانه‌هائی است که علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند. برنامه سازانی که در آمریکا و اروپا با این تصور که می‌توانند از طریق یک جنگ روانی روحیه مردم ایران را تخریب کنند برای رسانه‌هائی که در اختیار دارند برنامه نویسی می‌کنند، موضوع مهم اعتماد عمومی را محور برنامه‌های تبلیغی خود قرار داده‌اند. آنها می‌خواهند به مخاطبان خود القا کنند که نظام جمهوری اسلامی اعتماد عمومی را از دست داده و چون پشتوانه مردمی ندارد به سوی فروپاشی می‌رود.
واقعیت این است که دشمنان نظام جمهوری اسلامی، اعم از ایرانیان فراری منتظر به قدرت رسیدن و سران دولت‌های مخالف این نظام، موضوع مهم و حساسی را انتخاب کرده‌اند. اعتماد عمومی، پشتوانه اصلی یک نظام مردمی مثل جمهوری اسلامی است که اگر نباشد زمینه‌ای برای ادامه حیات آن نظام وجود نخواهد داشت. تفاوت نظام‌های مردمی با حکومت‌هائی که با کودتا به قدرت می‌رسند و یا موروثی هستند این است که اینها فاقد پشتوانه مردمی هستند و از اعتماد عمومی بهره‌ای ندارند ولی نظام‌های مردمی برپایه اعتماد عمومی بنا شده‌اند و تداوم آنها نیز با پشتوانه مردمی و اعتماد عمومی سروکار دارد. بنابر این، دشمنان نظام جمهوری اسلامی با محاسبه‌ای دقیق، سرمایه اصلی نظام جمهوری اسلامی را نشانه رفته‌اند و رسانه‌های وابسته به خود را درست روی همان موضوعی متمرکز کرده‌اند که بود و نبود آن با بود و نبود اصل و اساس نظام جمهوری اسلامی مرتبط است.


اگر تمرکز مخالفان بر روی موضوع اعتماد عمومی به نظام جمهوری اسلامی فقط در رسانه‌های خودشان مطرح شود و در داخل ایران با آنها همسرائی نشود، چنین تمرکزی مهم نیست. این قبیل تبلیغات، به شکل‌های مختلف در طول 40 سال گذشته وجود داشت ولی تاثیری در مردم نگذاشت. این اطمینان وجود دارد که تیر دشمنان نظام جمهوری اسلامی هر وقت به طرف مردم ایران شلیک می‌شود حتماً به خطا می‌رود. تجربه 40 سال گذشته این واقعیت را ثابت کرده و جنگ تحمیلی، فشارهای سیاسی، تبلیغاتی و تحریم‌ها که هیچکدام نتوانستند اهداف بانیانشان را محقق سازند، نمونه‌های بارزی برای اثبات این واقعیت هستند. اگر روزنه‌ای برای موفق شدن دشمنان در تبلیغاتشان در زمینه خدشه‌دار جلوه دادن اعتماد عمومی به نظام جمهوری اسلامی وجود داشته باشد، همسرائی بعضی فعالان سیاسی، صاحبان قلم و سخن، صاحبان تریبون‌های رسمی و دینی و حزبی و جناحی با رسانه‌های دشمن در این زمینه خواهد بود. تزریق ناامیدی در جامعه، ترسیم آینده‌ای تاریک و دامن زدن به تفرقه، کارهائی هستند که این افراد انجام می‌دهند و همان هدفی را که دشمن دارد تامین می‌کنند.
متاسفانه این همسرائی تا حدودی وجود دارد هر چند ممکن است عمدی در کار نباشد و غفلت از شرایط زمان موجب این اشتباه شده باشد. آنان قطعاً از این نکته بسیار مهم نیز غفلت دارند که نظام جمهوری اسلامی هم اکنون نیز علیرغم شرایط دشوار اقتصادی و بمباران تبلیغاتی دشمنان، از پشتوانه مردمی بالائی برخوردار است. فعالان سیاسی و صاحبان قلم و تریبون‌های دینی و حزبی و جناحی و رسمی باید به این نکته توجه داشته باشند که در سال‌های گذشته التهابات اقتصادی برای بسیاری از کشورها پدید آمده و بعد از مدتی فروکش کرده و اوضاع به حال عادی برگشته است. ایران که از جهات مختلف مادی و معنوی از آن کشورها غنی‌تر است و مردمی دارد که در مقاطع بسیار دشوار از آزمایش‌هائی سخت‌تر از آنچه اکنون با آن مواجهند سربلند بیرون آمده اند، قطعاً این التهاب را نیز پشت سر خواهد گذاشت. به این افراد که خوشبختانه تعدادشان اندک است توصیه می‌کنیم به میان مردم بروند و از فرصت هم صحبت شدن با مردم به این واقعیت پی ببرند که مردم در عین حال که خواهان حل مشکلات هستند، به نظام جمهوری اسلامی به خاطر اینکه این کشور و این ملت را از یوغ استعمار و رژیم منحط ستم شاهی آزاد ساخته و به استقلال رسانده علاقه دارند. مردم می‌دانند که این نظام خدمات زیادی کرده و به همین جهت قدر آن را می‌دانند و برای کمک به حل مشکلات موجود اعلام آمادگی می‌کنند، واقعیتی که دشمنان این نظام را در این مقطع نیز ناامید خواهد کرد.
سایر اخبار این روزنامه
واردات کالا بدون انتقال ارز آزاد شد اشپیگل گزارش داد نهاد مالی مستقل اروپا برای دور زدن تحریمهای آمریکا علیه ایران تا آبان ایجاد می‌شود توسل به نردبان تخریب – 5 اعتماد عمومی دبیرکل سازمان ملل: «قدرت نرم» آمریکا رو به زوال است نقشه ائتلاف سعودی برای بمباران انبارهای غذایی سازمان ملل در یمن مراسم تشییع پیکرهای 135 شهید دفاع مقدس برگزار شد با حکم دکتر روحانی؛ دکتر ولی‌الله سیف به عنوان«مشاور رئیس‌جمهور در امور پولی و بانکی» منصوب شد سخنگوی وزارت امور خارجه: هیچ کشوری درباره امنیت ملی خود مماشات نمی‌کند رئیس کنفدراسیون صادرات: صادرکنندگان ناچار به بازگشت ارز هستند وزیر راه و شهرسازی خبر داد: پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن، منتظر تصویب شورای پول و اعتبار برای اجرای طرح شوم «معامله قرن»؛ آمریکا پیشنهاد رشوه به فلسطینی‌ها داد با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نیرو قرارداد سرمایه‌گذاری 225 میلیارد تومانی اجرای تاسیسات فاضلاب سه شهر فولادشهر، ایمانشهر و دهق اصفهان به امضاء رسید شهردار منطقه یک تهران خبرداد رهاسازی 170 هزار متر از اراضی پارک «جمشیدیه» از دست جاعلان