ریابکوف: همکاری روسیه و ایران با اروپا و چین برای حفظ برجام افزایش می‌یابد

روسیه و ایران همکاری خود را با اروپا و چین برای مبارزه با اقدامات آمریکا برای تضعیف توافق هسته‌ای ایران افزایش می‌دهند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد: روسیه و ایران طی روزهای آتی همکاری با چین و اروپا را در راستای مقابله با اقدامات آمریکا برای تضعیف توافق هسته‌ای ایران افزایش خواهند داد.
روسیه پیشتر اظهار کرده بود که "هرکاری که لازم باشد" را برای حفظ توافق هسته‌ای ایران و محافظت از منافع مشترکش با تهران انجام خواهد داد.
وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای در وبسایت این وزارتخانه نوشت: مسکو به شدت از بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران ازسوی آمریکا مایوس است و ما هر کاری که لازم باشد را برای حفظ و اجرای تمام و کمال توافق هسته‌ای ایران انجام خواهیم داد.


دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه مه به طور یک جانبه از توافق هسته‌ای ایران خارج شد و به دنبال آن، تحریم‌های واشنگتن علیه ایران را بار دیگر اجرایی کرد. این اقدام ازسوی آمریکا با انتقادات شدیدی ازسوی متحدان این کشور و طرف‌های حاضر در توافق هسته‌ای همراه شد. دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران از ماه نوامبر اجرایی می‌شود.
* دفاع مجدد موگرینی از توافق هسته‌ای
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اختلاف اصلی این اتحادیه با اروپا بر سر چند جانبه‌گرایی است، بار دیگر تاکید کرد که به پشتیبانی از توافق هسته‌ای با ایران ادامه می‌دهد.
فدریکا موگرینی در آغاز جلسه پارلمان اروپا با موضوع روابط اتحادیه اروپا – آمریکا بار دیگر به دفاع از توافق هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 پرداخت.
موگرینی در سخنرانی خود با اشاره به روابط این اتحادیه با آمریکا گفت: از هیچ کس پنهان نیست که ما یک اختلاف اساسی داریم که مرتبط با چند جانبه‌گرایی و نظام مدیریت جهانی است. ما اروپایی‌ها کماکان چند جانبه‌گرایی را به‌عنوان بهترین راه برای جلوگیری از ناآرامی و هرج‌ و مرج، مناقشات و درگیری‌ها در یک جهان چند قطبی است.
وی ادامه داد: حمایت ما از چند جانبه‌گرایی بر مبنای ارزش‌های ما به عنوان بهترین جایگزین برای موقعیتی است که حق به کسی داده می‌شود که زور دارد اما منافع ما همچنان در حفظ چند جانبه‌گرایی و تقویت آن است.
مسئول سیاست خارجی تحادیه اروپا همچنین خاطر نشان کرد: به همین دلیل است که ما از به دفاع از توافق هسته‌ای با ایران، توافق آب و هوایی پاریس و حمایت از تلاش‌های سازمان ملل (در زمینه‌های مختلف) ادامه می‌دهیم. ما از این باور بنیادی حمایت می‌کینم که قوانین بین‌المللی نباید به عنوان محدودیت‌های برای برخی افراد تلقی شود، بلکه یک الزام و تضمین برای همگان است.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: بالاترین معروف، امید به مردم و بدترین منکر، ایجاد اضطراب است زنگنه: تصمیمی برای دو نرخی شدن بنزین گرفته نشده است ریابکوف: همکاری روسیه و ایران با اروپا و چین برای حفظ برجام افزایش می‌یابد وزیر کشور: رئیس مجلس قانون منع بکارگیری بازنشستگان را شامل شهرداران می‌داند جزئیات عرضه 3.3 میلیارد یورو ارز صنعت پتروشیمی در بازار اصلاح قانون بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شد اصلاح قانون بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شد رئیس دادگستری کل استان تهران: مشایی به 5 سال حبس محکوم شد حمله وحشیانه نیروهای امنیتی رژیم سعودی به تکایای حسینی در قطیف جان کری: ترامپ بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست درگیری لفظی بین وزیر خارجه عراق و مقام سعودی بر سر یمن تحلیل سیاسی هفته وزیر دفاع: همکاری‌های دفاعی ایران و پاکستان گسترش می‌یابد وزیر دادگستری: تعزیرات در پرونده‌های گران فروشی کم کاری ندارد پاسخ وزارت خارجه به بیانیه ضد ایرانی اتحادیه عرب وزیر کشور: رئیس مجلس قانون منع بکارگیری بازنشستگان را شامل شهرداران می‌داند 60 درصد دانش‌آموزان عشایر پس از متوسطه دوم ترک تحصیل می‌کنند