عملیات منحصر به فرد انصارالله در الحدیده ده‌ها مزدور سعودی به هلاکت رسیدند


پیشرفت قدرت پهپادی یمن باعث شده تا موازنه جنگ به سود انصارالله تغییر کند. بعد از هدف قرار گرفتن شرکت آرامکوی عربستان و فرودگاه دبی به وسیله پهپادهای یمنی، اکنون مواضع مزدوران سعودی در یمن نیز هدف حملات پهپادی قرار گرفت. ستاد اطلاع رسانی جنگ یمن برای نخستین بار صحنه هایی از عملیات مشترک یگان توپخانه ای و واحد پهپاد ارتش و کمیته های مردمی یمن را منتشر کرد. واحد توپخانه به همراه واحد پهپاد در یک عملیات ویژه مشترک، به سمت محل تجمع عناصر ائتلاف متجاوز و خودروهای زرهی آنها در جبهه ساحل غربی موشک و خمپاره شلیک کرده و خسارت های گسترده جانی و تجهیزاتی به آنها وارد کردند.
این صحنه ها اثربخشی وتکامل گسترده واحد توپخانه و واحد پهپاد ارتش و کمیته های مردمی در انجام حملات دقیق به مواضع نظامی عناصر ائتلاف سعودی و مزدورانشان را نشان داد. صحنه های منتشر شده همچنین هدف قرار دادن مناطق تجمع عناصر ائتلاف سعودی و مزدورانشان در جبهه‌های ساحل غربی و کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از آنان، علاوه بر تخریب شماری از تجهیزات و استحکامات را نشان داد. همچنین این صحنه ها ترس و وحشت عناصر ائتلاف سعودی و فرار دسته جمعی آنها بر اثر حملات دقیق نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن را به نمایش گذاشت. این تصاویر ادعای دروغین عناصر ائتلاف مبنی بر هدف قرار دادن منازل شهروندان در ساحل غربی را اثبات کرد زیرا منازلی که عناصر ائتلاف از آنها سخن می گویند، در واقع چیزی جز پایگاه های نظامی آنها نیست که هدف حملات دقیق نیروهای یمنی قرار گرفته است. براساس گزارش المسیره، دقت حملات پهپادی یمن 100 درصد بوده است.
سخنرانی الحوثی
از سوی دیگر، سید عبدالملک بدرالدین الحوثی دبیرکل انصارالله یمن، در سخنانی آغاز سال جدید قمری و هجرت پیامبر اسلام (ص) را به مسلمانان تبریک گفت و با اشاره به حادثه عظیم هجرت ایشان و میزان تأثیر آن بر تشکیل امت مستقل اسلامی تاکید کرد: «امت اسلام جز با پایبندی به اصل آزادی‌خواهی که یکی از نماد‌های اصلی اسلام است نمی‌تواند به سروری و جایگاه شایسته خود باز گردد و امت اسلامی بدون پایبندی به این اصل به امتی تبدیل می‌شود که در مقابل دشمنان سر تسلیم فرود می‌آورد...اکنون پس از گذشت بیش از ۱۴۰۰ سال امت اسلامی قصد دارد نهضت خود را از سر بگیرد و با استناد به مفاهیم قرآنی به مبارزه با خطر آمریکا بپردازد، خطری که تمام نواحی زندگی او را تهدید می‌کند و قصد دارد اسلام ناب محمدی را مصادره و اسلام آمریکایی را جایگزین آن کند؛ اسلامی تقلبی که در آن طاغوت اسوه و نمونه است و کاخ سفید سیاه شده با جنایت‌ها و کشتار‌ها به محور جهانی تبدیل شده است.»