خسته‌ایم اما برای مسابقات جهانی انرژی داریم









محمد محمدی سدهی
خبرنگار
تیم ملی والیبال ایران روزهای سخت و مهمی در پیش دارد. پس از قهرمانی مقتدرانه والیبالیست‌های کشورمان در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا، شاگردان کولاکوویچ در تورنمنت اسلوونی شرکت کردند و برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان و رسیدن به مرز آمادگی 3 بازی دوستانه با تیم‌های اسلوونی، امریکا و کانادا برگزار کرد که در هر 3 دیدار مغلوب رقبای خود شد. ملی‌پوشان والیبال ایران پس از این تورنمنت بلافاصله به وارنا اعزام شدند تا با رقبای قدرتمند خود در مسابقات قهرمانی جهان رودررو شوند. جواد معنوی‌نژاد که یکی از مهره‌های مورد اعتماد کولاکوویچ است، دوران مصدومیت را پشت سر گذاشته و در تورنمنت اسلوونی برای دقایقی به بازی گرفته شد. معنوی‌نژاد امیدوار است بتواند همچون لیگ جهانی سال گذشته، بازی‌های درخشانی برای تیم ملی انجام دهد.
دریافت‌کننده قدرتی‌ تیم ملی در ابتدا درخصوص قهرمانی تیم ملی والیبال در بازی‌های آسیایی جاکارتا به خبرنگار «ایران» می‌گوید: «خوشحالم که با کسب مدال طلا بازی‌های آسیایی را به پایان رساندیم و توانستیم به هدفی که پیش از اعزام به مسابقات داشتیم، برسیم. بازی‌های آسیایی جاکارتا مسابقات سخت و مهمی بود و رقبای خوبی در این دوره حضور داشتند که از جمله این رقبا تیم کره جنوبی رقیب مان در فینال بود.»
محمدجواد معنوی‌نژاد ادامه می‌دهد: «تیم ملی بدون واگذاری حتی یک ست بازی‌های آسیایی را به پایان رساند که این موضوع یکی از دستاوردهای خوب این تیم به حساب می‌آید و یک رکورد محسوب می‌شود. کسب این نتیجه نشان داد که والیبال ایران در آسیا بی رقیب است. کره و ژاپن نیامده بودند تا طلا را به ایران تقدیم کنند و بروند، این قهرمانی با تلاش تمامی بازیکنان به دست آمد و کاملاً ارزشمند بود. هدف‌مان این بود که با طلای بازی‌های آسیایی به استقبال مسابقات قهرمانی جهان برویم که خوشبختانه این گونه هم شد. طلای والیبال پایان خوبی برای کاروان ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا بود.»
معنوی‌نژاد با اشاره به ترکیب تیم ملی والیبال در بازی‌های آسیایی می‌افزاید: «تیم ملی با ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان برای پوست‌اندازی در جاکارتا حضور یافت و حقیقتاً ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی در تغییر نسل استاد است. تلاش او این است تا با بازی دادن به بازیکنان جوان، این بازیکنان را برای مسابقات مهم آماده کند. به نظرم جوانان خوبی هم در ترکیب تیم ملی حضور دارند که می‌توانند سال‌ها این تیم را بیمه کنند.»
او در مورد عملکرد تیم ملی در تورنمنت اسلوونی پیش از آغاز مسابقات قهرمانی جهان هم صحبت کرد: «3 بازی در اسلوونی برگزار کردیم و در این 3 بازی کادر فنی به دنبال این بود تا تیم به آمادگی دست یابد و به بهترین ترکیب برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان برسد. برد و باخت در این تورنمنت چندان مهم نبود. حریفان‌مان قدرت والیبال ایران را در مسابقات قهرمانی جهان خواهند دید.»
دریافت‌کننده قدرتی‌ تیم ملی در پاسخ به این سؤال که چرا کمتر در ترکیب تیم ملی قرار می‌گیرد، می‌گوید: «به دلیل مصدومیت مسابقات لیگ جهانی را از دست دادم و نتوانستم در آن مسابقات حضور یابم. مصدومیتم پیش از آغاز بازی‌های آسیایی برطرف شد و در حال حاضر هم شرایط خوبی دارم و می‌توانم برای تیم ملی بازی کنم البته بودن یا نبودنم در زمین بستگی به تصمیم کادر فنی دارد اما در همه حال آماده خدمت به تیم ملی هستم.» معنوی‌نژاد در ادامه به مسابقات معتبر قهرمانی جهان اشاره کرد و گفت: «مسابقات قهرمانی جهان، مسابقاتی است که از سطح بسیار بالایی برخوردار است و در واقع بعد از المپیک، معتبرترین و مهم‌ترین تورنمنت والیبال در سطح جهان است. ما در دور مقدماتی مسابقات با تیم‌های بلغارستان، لهستان، کوبا، فنلاند و پورتوریکو همگروه هستیم که تیم‌های بسیار خوب و قدرتمندی محسوب می‌شوند.»
او درخصوص رقبای تیم ملی می‌گوید: «یکی از رقیبان اصلی ما در این مرحله لهستان است، تیمی که به عنوان قهرمانی سال ۲۰۱۴ دست یافت البته در این مسابقات تمام تیم‌های مدعی با بهترین نفرات حضور دارند و کارمان بسیار سخت است. تیم ملی بازی‌های سختی در پیش دارد و امیدوارم که سربلند باشیم. البته با قهرمانی در جاکارتا، روحیه بالایی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان داریم.» بازی‌های آسیایی، حضور در تورنمنت اسلوونی و بلافاصله شرکت در مسابقات قهرمانی جهان. برنامه‌ای که به نظر فشرده و طاقت‌فرساست. این لژیونر والیبال کشورمان درخصوص سؤالی مبنی بر اینکه آیا بازیکنان خسته نیستند؟ چنین پاسخ داد: «مسلماً این برنامه فشرده، بازیکنان را خسته می‌کند اما طلای جاکارتا موجب شد تا بچه‌ها با انرژی بالا خودشان را برای حضور و موفقیت در مسابقات قهرمانی جهان آماده کنند و به نوعی با قهرمانی در جاکارتا خستگی از تن‌مان بیرون رفت.»
او که قرارداد خود را تا سال 2020 با باشگاه ورونا تمدید کرده، به دستاوردهای حضورش در لیگ ایتالیا اشاره می‌کند و می‌گوید: «بازی کردن در لیگ‌های معتبر هیجان‌انگیز است و موجب می‌شود تا بازیکن از هر نظر حرفه‌ای شود. در طول یک سال حضورم در ایتالیا به تجربیات خوبی دست یافتم. هدفم از تمدید قرارداد با ورونا این است که بر تجربیاتم افزوده شود و پخته‌تر شوم. خدا را شکر که تا به اینجا به هدفم در لیگ ایتالیا رسیدم.»
پسر خوب والیبال ایران در پاسخ به این سؤال که آیا به بازیکنان جوان پیشنهاد می‌کند تا در لیگ‌های معتبر جهان همچون لیگ ایتالیا حاضر شوند؟ می‌گوید: «اکثر بازیکنان تیم ملی باتجربه هستند و در واقع من نیاز به راهنمایی آنها دارم، اما قطعاً اگر بازیکنی از من سؤال کند به او پیشنهاد می‌دهم تا در لیگ ایتالیا حضور یابد. لیگ ایتالیا سطح بالایی دارد و یک بازیکن بخصوص بازیکن جوان می‌تواند با حضور در لیگ این کشور به بهترین نحو ممکن سطح خود را بالا ببرد.»




سایر اخبار این روزنامه
سرلشکر باقری : اجازه نمی‌دهیم ناامنی به داخل خانه‌های ما بیاید سرلشکر باقری : اجازه نمی‌دهیم ناامنی به داخل خانه‌های ما بیاید چالش‌های سینمای ایران چالش‌های سینمای ایران یک فیلمساز چگونه فیلسوف می‌شود؟ یک فیلمساز چگونه فیلسوف می‌شود؟ خسته‌ایم اما برای مسابقات جهانی انرژی داریم خسته‌ایم اما برای مسابقات جهانی انرژی داریم حمایت‌ دولت از بخش‌خصوصی حمایت‌ دولت از بخش‌خصوصی رمزگشایی از نقشه های تخریبی « دولت سایه » رمزگشایی از نقشه های تخریبی « دولت سایه » تنبیه مالیاتی برای خریداران انبوه سکه تنبیه مالیاتی برای خریداران انبوه سکه نبرد با دشمن فرضی در سرمای سیبری نبرد با دشمن فرضی در سرمای سیبری آیا ترامپ آخرین حلقه برخورد تمدن‌ها است؟ آیا ترامپ آخرین حلقه برخورد تمدن‌ها است؟ مقابله با تحریم رسانه ای در نیویورک مقابله با تحریم رسانه ای در نیویورک برپایی هفدهمین سالگرد مراسم حمله 11 سپتامبر برپایی هفدهمین سالگرد مراسم حمله 11 سپتامبر اولین بازی، اولین برد سلام ایران سلام ایران آیا مهاجرت نخبگان افزایش یافته است؟ آیا مهاجرت نخبگان افزایش یافته است؟