احمدی‌نژاد به رهبری نامه نوشت

آرمان- یاسمین طالقانی: ظاهرا بقایی و مشایی به‌خوبی فهمیدند که خبرسازی و هیاهو ثمری برای آنها ندارد و قوه قضائیه بی‌توجه به فضاسازی آنها روند رسیدگی به پرونده آنها را ادامه می‌دهد. اما در این میان سوالی در اذهان شکل گرفته بود که چرا احمدی‌نژاد که خود را وفادار به دو مشایی و بقایی می‌دانست، در زمان محاکمه آنها در دادگاه حضور پیدا نکرد و تنها در فضای مجازی واکنش‌هایی داشت. هنوز زمان زیادی از آن روز که احمدی‌نژاد مکالمه تلفنی خود با مشایی را منتشر کرد، نگذشته است. احمدی‌نژاد بعد از اعلام علنی شدن دادگاه مشایی خواب تازه‌ای دیده است و حالا متن مکالمه خود با مشایی را منتشر کرد. خبرآنلاین نوشت؛ او در مکالمه‌ای که روز پنجشنبه اول شهریور داشته گفته است: «من یک اطلاعیه‌ای داده‌ام که من می‌روم شرکت می‌کنم، چون گفتم اگر شما نیایید، می‌گویند اینها ترسیدند نیامدند، من بروم آنجا مصاحبه هم بکنم و بگویم این یک بازی سیاسی هست و ایشان اصلا کیفر خواست نخوانده است. بعد اصلا اجازه ملاقات نداده‌اند، ایشان باید بیاید چند جلسه بنشیند، مستندات تهیه بکند.» احمدی‌نژاد خطاب به مشایی می‌گوید: «حالا شما شرکت نمی‌کنید؟(در جلسه دادگاه)» مشایی هم پاسخ می‌دهد: «نه دیگر، با این حساب که اصلا معنا ندارد، من به نماینده، نمی‌دانم نماینده دادستان بود؟ کی بود؟ گفتم که قاضی باید من را صدا می‌زد. الان هم باید صدا کند و بگوید آن چیزی که به شما گفتم نظرم عوض شده است، دادگاه علنی است و علنی بودن دادگاه را آن طور که من نوشتم که شرکت می‌کنم برایش توضیح بدهم، ایشان باید اعلام کند که این طور علنی است و الا جلسه آقای‌ بقایی را هم گفتند که علنی است، کجایش علنی بود؟ علنی نبود که!» برخی دلیل این انفعال علنی احمدی‌نژاد را روز یکشنبه 4 شهریور می‌دانند که سخنگوی قوه قضائیه، اژه‌ای درباره اینکه با توجه به سخنان اخیر آقای احمدی‌نژاد و انتشار فایل‌های صوتی و هجمه به قوه قضائیه و تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی، چرا برخورد با او صورت نمی‌گیرد، شما گفته‌اید حکمت و مصلحتی است که او تعقیب نمی‌شود. اگر مردم غریبه نیستند، بفرمایید حکمت عدم تعقیب او چیست؟ آیا سخنانی که توسط هواداران او درباره افشاگری احتمالی بیان می‌شود، باعث عدم تعقیب شده، گفت: «سوال شما را تایید می‌کنم. مردم و شما محرم هستید ولی بگذارید حکمتی که عرض کرده‌ام باقی بماند. بخش سوم سخنان شما را تایید نمی‌کنم. اینها سخنان و فضاسازی‌هایی است که دارند و نباید توجه کرد».
نامه احمدی‌نژاد به رهبری
احمدی‌نژاد زمانی که متوجه شد دستاوردی در این مسیر ندارد، تصمیم دیگری گرفت. او در نامه‌ای به مقام معظم رهبری درخواست کرد مقامات قضائی ضمن پذیرش اعاده دادرسی، نسبت به برقراری امکان تماس تلفنی آقای بقایی با خانواده و مرخصی وی اقدام نمایند. وی در بخشی از نامه خود آورده است: بیش از ۲۰ روز است که تماس تلفنی با خانواده قطع و مرخصی قانونی ایشان نیز متوقف شده است. احمدی‌نژاد در ادامه افزوده است: انتظار و استدعا دارد دستور فرمائید مقامات قضائی ضمن پذیرش اعاده دادرسی ایشان، نسبت به برقراری امکان تماس تلفنی و همچنین مرخصی جناب آقای بقایی اقدام نمایند.
۶ ماه حبس دیگر برای بقایی


از سوی دیگر حمید بقایی معاون اجرایی دولت دهم از سوی شعبه ۱۰۵۹ دادگاه کیفری2 ویژه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت به 6 ماه حبس تعزیری محکوم شد. کانال تلگرامی بهار با انتشار تصویر حکم صادره در این باره، نوشت: در پی انتشار فیلم سخنان حمید بقایی مقابل زندان اوین، دادگاه کیفری شعبه ۱۰۵۹ وی را در اتهام نشر اکاذیب تبرئه و به اتهام توهین به اشخاص و مقامات به ۶ ماه حبس محکوم کرد. رأی صادره برای بقایی ظرف 20 روز قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظر استان تهران است. بر اساس این گزارش، حمید بقایی معاون اجرایی دولت دهم که از ۲۲ اسفند ۹۶ و به دلیل محکومیت به مجازات جرائمی همچون اختلاس و تصرف غیرقانونی در اموال دولتی در حبس بسر می‌برد، یکشنبه ۱۱ شهریور نیز به اتهام توهین محاکمه شد. پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶، اعلام کرد پس از تایید حکم دادگاه بدوی حمید بقایی در دادگاه تجدیدنظر استان تهران و قطعیت آن و همچنین ابلاغ حکم صادره، مأموران پلیس ۲۲ اسفند ماه سال ۹۶ نسبت به دستگیری و معرفی محکوم‌علیه جهت اجرای حکم صادره از جمله ۱۵ سال حبس و 43 میلیارد تومان جزای نقدی اقدام کرده و وی به زندان معرفی شد.