مردم پولشان را پس بگيرند و دوباره ثبت نام کنند!

به گزارش تجارت به نقل از خبرگزاري صدا و سيما، سيد علي اکبر طاهري افزود: ساخت ۹۵ هزار واحد مسکن مهر پرند از سال ۸۸ شروع شد که در دولتهاي گذشته ۱۷ هزار واحد آن تکميل شده است.
وي ادامه داد: تاکنون حدود ۵۳ هزار واحد آن را تحويل داديم.
طاهري با اشاره به مشکلات مسکن مهر پرند افزود: جانمايي نامناسب از عوامل تاخير در واگذاري‌ها بود و برخي از بلوک‌ها نيازمند ساخت ديوار حائل بوده که هزينه گزافي هم داشته است.
مدير عامل شهر جديد پرند تصرح کرد: مسکن ارزان قيمت اساس کار مسکن مهر بود که جانمايي نامناسب باعث افزايش قيمت مسکن شد.وي تاکيد کرد: براي اينکه شرايط زندگي را براي ساکنان مهيا کنيم در آماده سازي محوطه بلوک‌ها، سقف آورده متقاضيان را به ۴ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان رسانديم و بقيه هزينه‌ها را دولت تامين کرد.طاهري تاکيد کرد: اواخر سال ۹۳ و اوايل ۹۴ قيمت مسکن مهر شهر جديد پرند را نهايي کرديم و با پيمانکاران اتمام حجت شد تا به دنبال افزايش قيمت‌ها نباشند.وي ادامه داد: از ۲۵ هزار واحد مسکن مهر باقي مانده در شهر جديد پرند ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد آن داراي متقاضي موثر با پيشرفت ۷۵ درصدي است که تا پايان دولت يازدهم با همکاري ساير دستگاه‌هاي ذي ربط تکميل خواهد شد.وي ادامه داد: با توجه به افزايش تسهيلات وام از ۳۰ به ۴۰ ميليون توماني آورده مردم افزايش يافت که به تکميل پروژه‌ها منجر خواهد شد.


طاهري افزود: با توجه به اينکه ۷۰ درصد پيمانکاران، قرارداد با بانک مسکن دارند و تسهيلات جذب کردند، موظف هستند براساس جدول زمانبندي واحدها را تحويل دهند.
مدير عامل شهر جديد پرند تاکيد کرد: ۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر فاقد متقاضي هستند که با برداشتن شرايط ۴ گانه، شرايط را براي متقاضيان سهل کرديم.
وي با اشاره به پيشرفت ۴۰ درصدي واحدهاي فاقد متقاضي گفت: پروژه‌ها از ۴۰ تا ۹۰ درصد پيشرفت فيزيکي دارد و با تعاوني‌ها و ارگان‌هايي که نياز به واحد مسکوني دارند، همکاري مي‌کنيم.طاهري تصريح کرد: بر اساس دستور وزير راه و شهرسازي، واحدهاي مسکن مهر را پس از تکميل تامين آب، برق و فاضلاب تحويل مي‌دهيم.وي افزود: واحدها با امکانات کامل تحويل متقاضيان مي‌شود و ۴۸ ساعت بعد از سکونت متقاضيان، انشعاب گاز نيز نصب مي‌شود.مديرعامل شهر جديد پرند افزود: در ابتداي ۹۵ افراد خوش حساب با افراد بد حساب جابه جا شدند که سرعت تحويل را افزايش داد.
وي تصريح کرد: ساخت فرهنگسرا در شرح وظايف ما نيست اما ما اقدام به ساخت آن کرديم و زمين رايگان به دستگاه‌ها براي ساخت فضاهاي فرهنگي، درماني، انتظامي‌و ... مي‌دهيم؛ به طوري که مرکز بهداشت و کلينک تخصصي در هر ۳ فاز پرند ساخته شده است.