اگر توطئه‌ها ادامه یابد ساکت نمی‌مانیم

رییس ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: چنانچه توطئه‌ها ادامه پیدا کند، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ساکت نمی‌نشینند.
به گزارش ایلنا، سردار محمد باقری در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه نیروی انتظامی گفت: ده‌ها طرح و توسعه توسط آمریکا و هم‌پیمانانش طراحی و در منطقه اجرا شد اما به لطف پروردگار هیچ‌کدام به نتیجه نرسید. یکی از این توطئه‌ها تبدیل بخشی از کشورهای همسایه ما به عنوان پایگاهی برای ناامن‌سازی مرزهای ما و کشور ما بوده است و ملت ما و جهان شاهد بودند که برخورد نظام مقتدر جمهوری اسلامی با مراکز فساد و ایجاد ناامنی علیه مرزهای ما چگونه است. اتفاقی که در روزهای اخیر با قدرت تمام صورت گرفت، اتفاق کوچکی نبود. اتفاق موشکی بخشی از این برنامه بود و بخش بزرگ‌تر آن قدرت تدبیر و اطلاعاتی، طراحی، هماهنگی فرماندهی و ارتباط و در نهایت قدرت تمام‌کننده موشکی بود که چنین حادثه بزرگی را رقم زد.
وی تاکید کرد: در اینجا اعلام می‌کنم، چنانچه چنین توطئه‌هایی ادامه پیدا کند، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ساکت نمی‌نشینند ما اتمام حجت می‌کنیم، صبر می‌کنیم و تذکر می‌دهیم و پیغام می‌دهیم اما اگر توطئه‌ها ادامه پیدا کند، چاره‌ای جز برخورد نداریم. این حق طبیعی هر ملتی است که بر اساس منشور ملل متحد دفاع از خود به عنوان یکی از اصول ملل متحد پذیرفته شده و تمام جهان پای آن را امضا کرده‌اند و ما از خودمان دفاع می‌کنیم و صبر نمی‌کنیم که ناامنی به داخل خانه‌های مردم ما بیاید و ناامنی به کارخانه‌ها و مراکز توسعه‌ای ما بیاید و ما بخواهیم با انفعال برخورد کنیم. خیر ما نیروی مسلح و نظام فعالی هستیم و با ریشه توطئه‌ها برخورد می‌کنیم.
سردار سرلشکر محمد باقری در حاشیه مراسم دانش‌‌‌آموختگی دانشگاه نیروی انتظامی و در جمع خبرنگاران، نیز درخصوص اتفاقات اخیر در اقلیم کردستان عراق و تحرکات گروه‌های تروریستی گفت: اقلیم کردستان تلاش کرد که از فعالیت‌های آنها در ایران ممانعت کند اما به دلیل اینکه توسط دیگران تحریک می‌شدند از این امر نافرمانی کردند و این موضوع برای ما قابل تحمل نبود. در حال حاضر عرض می‌کنم دولت عراق و حکومت اقلیم کردستان نباید اجازه دهند که در آنجا مقرهایی ایجاد شود تا علیه کشور همسایه ایجاد ناامنی اتفاق بیفتد.


رییس کل ستاد نیروهای مسلح با بیان اینکه اقلیم کردستان باید باقی‌مانده اینها را تحویل جمهوری اسلامی ایران دهد چرا که اینها مجرم هستند، اظهار داشت: اگر نمی‌توانند آنها را به ما تحویل دهند، باید از کشورشان اخراج کنند و ما پای این موضوع ایستاده‌ایم و اگر اتفاقات ناهمساز ادامه پیدا کند، اتفاقی که درباره تهاجم به مرکز اینها افتاد و مجرمین و فرماندهان مجرم آنها به سزای اعمال‌شان رسیدند، می‌تواند تکرار شود.
باقری افزود: این حق دفاع از خود است و ملت ایران از حق خود به موقع استفاده می‌کند و نباید این ناامنی‌ها ادامه پیدا کند و ان‌شاءالله که این عملیات درسی باشد برای آنها تا این امر تکرار نشود و ما ناامنی در کردستان نداشته باشیم. وی در پاسخ به این سوال که آیا از نظر نظامی به همه اهدافی که طراحی شده بود رسیدیم، تصریح کرد: الحمدالله کاملا با دقت کار اطلاعاتی و طراحی صحیح و فرماندهی صحنه و عملیات موشکی به لطف پروردگار دقیق پیش رفته و به همه اهداف رسیدیم و اینکه از این فاصله موشک به محل جلسه اصابت کند، اتفاقی نیست و این قدرت ملت ایران است و ان‌شاءالله نیازی به تکرار این‌گونه کارها نداشته باشیم.