ایران اسلامی غرق در ماتم و عزا شد همزمان با آغاز محرم و درغم مصایب حضرت اباعبدالله الحسین و خاندان نبوت(ع)

بخش خبری: محرمی دیگر از راه رسید و دلهای عاشورایی در مصیبت و عزای سرور و سالار شهیدان دو عالم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش غرق در ماتم و عزا شد.
از چند روز پیش مردم مسلمان ایران آماده سوگواری برای ایام شهادت سرور و سالار شهیدان شدند و بیرق‌های عزا را در معابر، مساجد و حسینه‌ها نصب کردند. شب گذشته با شعار کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا، السلام علیک یا اباعبدالله(ع)، محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، به عنوان اولین شب محرم در رثای امام حسین(ع) و 72 تن از یاران باوفایش به نوحه خوانی و عزاداری پرداختند.
در این زمینه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن اطلاعیه‌ای به مناسبت فرارسیدن ماه محرم الحرام 1440، توصیه‌هایی برای مبلغان ارائه داده است.
در بخشی از این اطلاعیه آمده است:امام حسین(ع) با قیام بر ضد فساد و ظلمت و نثار جان خود و یارانش در این راه، خود را بر تارک تاریخ نشاند و چراغ راه تمام کسانی شد که ظلم را تاب نمی‌آورند. آنچه به این حادثه بزرگ تاریخی هویت بخشیده و عظمت داده است هدف آن یعنی انجام امر به معروف و نهی از منکر است؛ زیرا اباعبدالله الحسین(ع) برای این قیام کرد که امت جدش از واقعیات دین فاصله گرفته بودند و آشکارا دین الهی را تحریف می‌کردند. نهضت عاشورا به پیروانش می‌آموزد که در برابر سیاهی و تباهی سر خم نکنند و مرگ با عزت را بر زندگی ذلیلانه مقدم دارند. اگر عزاداری‌ها و گریه بر سیدالشهدا(ع) و یارانش بسیار مطلوب است، تلاش برای برپایی و پیش بردن هدف آنان مطلوب‌تر خواهد بود.


با توجه به فرا رسیدن ماه محرم شایسته است اهداف مقدس امام حسین(ع) را سرلوحه زندگی و تلاش‌هایمان قرار دهیم و با توجه و التزام به درس‌ها و عبرت‌های این ماه و مکتب انسان‌ساز عاشورا، در برابر مشکلات و مصائب بایستیم و اهداف دشمنان این نهضت و این ملت عاشورایی را خنثی کنیم. امروز دشمن تمام تلاش خود را در تمام صحنه‌ها به کار بسته است تا با ایجاد و برجسته‌سازی انواع مشکلات، ناامیدی را در جامعه تزریق کند و نظام دینی را در پاسخ به نیازها و پرسش‌های جامعه ناکارآمد نشان دهد. محرم الحرام، فرصت مناسبی است تا روحانیت با آگاهی‌بخشی و شفافیت در مسیر رفع شبهات گام ‌بردارد و مردم صبور و همیشه در صحنه نیز با بهره‌گیری از آموزه‌های عاشورا در برابر دشمنان این نظام و این مکتب مقدس بایستند.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور نیز با تاکید براینکه سخنرانی‌ها در محافل و منبرها در ایام محرم باید مفید، تازه و پرمحتوا باشد بر سخنرانی عوام فهم و خواص پسند تاکید کرد.
حجت‌الاسلام محسن قرائتی در گردهمایی ائمه جماعات مساجد، ادارات، مبلغان و روحانیون که در کرمانشاه، استخراج مطالب از قرآن و نهج البلاغه به عنوان محور اصلی سخنرانی‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: بهتر است محور سخنرانی‌ها براساس نیاز روز جامعه باشد.
وی افزود: بهتر است در هر یک از شب‌های محرم به موضوع و مبحث تازه‌ای پرداخته شود و علاوه بر اجتناب از مباحث تکراری، پرداختن به امور دینی و نیاز روز مردم در اولویت قرار گیرد.
وی با تاکید براینکه همواره باید محرم و صفر را زنده نگه داریم، افزود: تاسی از فرهنگ عاشورایی بزرگترین قیام‌ها و راهپیمایی‌های دنیا را ایجاد کرده است.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور، از پروردگار به عنوان نخستین روضه خوان تاریخ یاد کرد و از این عمل به عنوان رسالت خطیر و کار ارزشمند یاد کرد.
وی با تاکید براینکه در راستای تبلیغ دین مسئول هستیم، ادامه داد: بی‌شک تمسک به قرآن و استخراج نکته‌ها روشنگر راه است و سخنرانی‌ها را پرمحتوا می‌سازد.
سایر اخبار این روزنامه
چگونه بازنشر عجیب خبری قدیمی درباره "اف‌ای‌تی‌اف" روند کاهشی قیمت ارز را متوقف کرد تازه‌ترین وضعیت لوایح و قوانین مرتبط با پیوستن ایران به FATF وزیر بهداشت: نیاز دارویی کشور به‌زودی تامین می‌شود رئیس دستگاه قضا: برخی تصور می‌کردند اگر بست بنشینند، قوه قضاییه عقب‌نشینی می‌کند افتتاح تونل آرش – بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اقتضائات امروز کشور ایران اسلامی غرق در ماتم و عزا شد همزمان با آغاز محرم و درغم مصایب حضرت اباعبدالله الحسین و خاندان نبوت(ع) مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: ایران، تعهدات خود تحت برجام را اجراء کرده است در چهار ماهه نخست امسال درآمد نفتی دولت 60 درصد بیشتر شد با دستورالعمل بانک مرکزی عرضه ارز حاصل از صادرات سرعت می‌گیرد آمریکا دادگاه کیفری بین‌المللی را به اعمال تحریم تهدید کرد موساد، سیا و عربستان پشت پرده 11 سپتامبر در «بصره» چه می‌گذرد؟ دیوان عدالت: اخذ آبونمان از قبض تلفن ثابت غیرقانونی است وزیر علوم: عدم صلاحیت علمی تنها معیار محرومیت از تحصیل است سخنگوی قوه قضاییه: مردم متخلفان اقتصادی را معرفی کنند در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی مصوب شد؛ لایحه الحاق یک تبصره به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور