افتتاح تونل آرش – بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

تونل آرش – بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیروز با حضور شهردار تهران و اعضای شورای شهر افتتاح شد.
در این مراسم شهردار تهران از افتتاح پروژه‌های اولویت‌دار عمرانی تهران خبر داد و گفت: دولت با خرید تجهیزات آتش‌نشانی با نرخ دلار 4200 موافقت کرده است.
محمدعلی افشانی روز گذشته در حاشیه مراسم افتتاح تونل آرش – بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و همچنین دوربرگردان غیر هم سطح مدرس – نلسون ماندلا با بیان اینکه خوشبختانه فاز 2 این تونل همانطور که قول داده‌ بودیم در شهریور ماه با اعتبار 220 میلیارد تومان افتتاح شد، تصریح کرد: این تونل در کاهش بار ترافیکی خیابان آرش و بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بسیار موثر است و همچنین پل دوربرگردان غیر هم سطح مدرس – نلسون ماندلا نیز در کاهش بار ترافیکی این منطقه اثرگذار است.
افشانی گفت: همانطور که قبلا قول داده بودیم که این تونل تا انتهای شهریور ماه افتتاح شود، شاهدیم که این پروژه خوشبختانه افتتاح شد و امیدواریم سبب خیر برای مردم باشد.


وی با بیان اینکه با انتخاب بنده به عنوان شهردار تهران اعلام کردم که همه پروژه‌ها باید پیوست زیست‌محیطی و ترافیکی داشته باشند، افزود: پروژه‌های شهر تهران همگی اولویت‌بندی شده و براساس اولویت افتتاح می‌شود.
شهردار تهران در مورد نامه رئیس شورای شهر تهران در خصوص تخصیص ارز 4200 تومانی به خریدهای شهرداری تهران گفت: به دولت نامه نوشتیم که شهرداری برای خریدهایش از ارز با نرخ 4200 استفاده کند که این خریدها شامل تجهیزات مترو و آتش‌نشانی می‌شود که خوشبختانه دولت با خرید تجهیزات آتش‌نشانی با نرخ دلار 4200 موافقت کرده اما از آنجایی که نامه مترو را دیر زدیم، این مساله درحال بررسی است.
جزئیات نامه شهردار تهران به وزیر کشور
همچنین شهردار تهران از ارسال نامه‌ای به وزیر کشور برای پرداخت مطالبات شهرداری خبر داد.
وی با بیان اینکه لایحه مدیریت درآمدهای پایدار در دولت تصویب شده و امیدواریم نمایندگان مجلس این مهم را در دستور بررسی خود قرار دهند، گفت: ما کار خود را کردیم و این لایحه در دولت به تصویب رسیده و حالا در مجلس است و امیدواریم که در مجلس نواقص این لایحه رفع شود، البته ما حامی دولت هستیم و اگر اصلاحات به نفع شهرداری‌ها باشد خوشحال می‌شویم.
افشانی با بیان اینکه ماه گذشته 100 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تجهیز و ساخت خط هفت مترو فروخته شد و امیدواریم بتوانیم برای مابقی خط‌های مترو نیز این دستورالعمل را پیاده کنیم،‌ گفت: امروز به وزیر کشور نامه نوشتم که سهم شهرداری را از محل تبصره ماده 5 پرداخت کند که حدود 2000 میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان و 500 میلیارد تومان نیز سهم قطار شهری است.
وی با بیان اینکه در حوزه پسماند و قطار شهری که مهم‌ترین اولویت‌های ما هستند برای جذب منابع مالی گام‌هایی برداشته شده است، گفت: در ماه آینده یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی که اتمام نیمه شمالی بزرگراه صیاد شیرازی و اتصال آن به بزرگراه ارتش است،‌ تکمیل می‌شود.
افشانی با بیان اینکه ان‌شاءالله هر فصل شاهد افتتاح پروژه‌های عمرانی در تهران خواهیم بود، گفت: علی‌رغم محدودیت مالی فراوان با قرارگاه خاتم‌الانبیاء جلسه گذاشتیم و از آن‌ها خواستیم که در شرایط فعلی کار را ادامه دهند و خوشبختانه آن‌ها نیز موافقت کردند که جای تقدیر دارد و همه پروژه‌ها فعال شد و جالب است وقتی که پروژه‌ها شروع شد به شورا و شهرداری انتقاد کردند و فشار آوردند که چرا پروژه‌ها تعطیل است؟! این درحالی بود که درست در نقطه اوج این حرف‌ها را زدند و به آن‌ها توصیه می‌کنیم بهتر است که مردم را امیدوار کنند.
عدم پرداخت مطالبات شهرداری ازسوی وزارت نفت
رئیس شورای شهر تهران نیز در حاشیه افتتاح تونل آرش – آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی عدم پرداخت مطالبات شهرداری از محل صرفه جویی در مصرف سوخت ازسوی وزارت نفت تصریح کرد: برای دریافت مطالبات ما از وزارت نفت از محل صرفه جویی مصرف سوخت نیازمند تفاهم نامه‌ای هستیم که البته اقدامات لازم در این خصوص انجام شده است.
مهندس محسن هاشمی در مورد عدم واریز مطالبات شهرداری ازسوی وزارت نفت توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: از شهردار تهران درخواست می‌شود که با وزارت نفت جلسه‌ای بگذارد تا در این حوزه فعال‌تر شویم.
وی با بیان این که وزارت نفت اعلام کرده است که باید براساس راستی‌آزمایی ثابت شود که در راستای صرفه جویی در مصرف سوخت و توسعه حمل و نقل عمومی اقدامات موثری انجام شده است گفت: با این حال از شهردار تهران درخواست می‌شود که با وزارت نفت جلسه‌ای بگذارد تا در این حوزه فعال‌تر شویم.
سایر اخبار این روزنامه
چگونه بازنشر عجیب خبری قدیمی درباره "اف‌ای‌تی‌اف" روند کاهشی قیمت ارز را متوقف کرد تازه‌ترین وضعیت لوایح و قوانین مرتبط با پیوستن ایران به FATF وزیر بهداشت: نیاز دارویی کشور به‌زودی تامین می‌شود رئیس دستگاه قضا: برخی تصور می‌کردند اگر بست بنشینند، قوه قضاییه عقب‌نشینی می‌کند افتتاح تونل آرش – بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اقتضائات امروز کشور ایران اسلامی غرق در ماتم و عزا شد همزمان با آغاز محرم و درغم مصایب حضرت اباعبدالله الحسین و خاندان نبوت(ع) مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: ایران، تعهدات خود تحت برجام را اجراء کرده است در چهار ماهه نخست امسال درآمد نفتی دولت 60 درصد بیشتر شد با دستورالعمل بانک مرکزی عرضه ارز حاصل از صادرات سرعت می‌گیرد آمریکا دادگاه کیفری بین‌المللی را به اعمال تحریم تهدید کرد موساد، سیا و عربستان پشت پرده 11 سپتامبر در «بصره» چه می‌گذرد؟ دیوان عدالت: اخذ آبونمان از قبض تلفن ثابت غیرقانونی است وزیر علوم: عدم صلاحیت علمی تنها معیار محرومیت از تحصیل است سخنگوی قوه قضاییه: مردم متخلفان اقتصادی را معرفی کنند در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی مصوب شد؛ لایحه الحاق یک تبصره به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور